Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat "Sprawdź wtrysk" P0234 - odcina turbo


SzybkiSzymon

Rekomendowane odpowiedzi

Kochani,

 

Może będziecie mi w stanie coś podpowiedzieć. Męczę się z tym tematem od lata 2019, przez zimę sobie odpuściłem ale końcu chciałbym ten temat rozwiązać.

Znalazłem na forum temat odnośnie tego problemu, poświęcony był on jednak dieselom.

 

Samochód:

Megane CC 2.0T 2008

 

Objawy:

Auto stopniowo coraz częściej zaczęło wyrzucać komunikat "Sprawdź wtrysk" + kluczyk + odcięcie turbiny. (kod błędu P0243 - "Turbocharger Wastegate Solenoid A Malfunction" odczytany PCMSCANem)

W początkowych fazach działo się to raz na miesiąc, później raz na tydzień, zgaszenie i odpalenie silnika rozwiązywało problem. W późniejszych fazach usunąć komunikat dało się jedynie przez zgaszenie i odpalenie zaraz po dłuższym odcinku jazdy większą prędkością (jakieś powiązanie z temp. pod maską?). Z czasem komunikat wyskakiwał częściej i częściej aż do momentu, w którym jest cały czas (dziwna sprawa - po umyciu na myjni bezdotykowej komunikat ZAWSZE znika, wraca jednak po 1 lub 2 odpaleniach silnika).

 

Jedyne co wydaje się mieć tutaj sens, to czujnik map (tylko on jest na tyle blisko, aby mógł oberwać wodą podczas mycia auta). Ale z drugiej strony nijak ma się to do komunikatu błędu. Poprzeglądałem wiązkę silnikową idącą do mapa/cewek itd - wszystko wygląda ok.

 

Wymienione/sprawdzone:

- Świece

- Cewki

- Wtryski

- Wyczyszczony czujnik map (na górze kolektora dolotowego)

 

Praktycznie po każdej wymianie problem znikał i wszystko wskazywało na to, że został wyeliminowany - niestety prędzej lub później wracał.

 

Autentycznie brak mi pomysłów. Będę bardzo wdzięczny za merytoryczne sugestie.

 

Edytowane przez SzybkiSzymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobny problem osobny temat - łatwiej tak później komuś wyszukać.

 

Problem z tematu, który podlinkowałeś nie ma okazji występować w obecnych warunkach, bez turbiny go nie ganiam.

Edytowane przez SzybkiSzymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończ temat;

   -  czyli opisz w tym podlinkowanym temacie, co zrobiłeś ;

               - aby silnik nie przerywał przy gwałtownym przyspieszaniu,

              -  aby być OK w stosunku do innych użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób śmietnika w temacie, używaj wiadomości prywatnej.

 

Edit: Okazuje się, że wystarczyło po prostu przeczytać komunikat błędu. Nie wiem z jakiego powodu odrzuciłem ten, dość oczywisty trop, jeszcze w zeszłym roku.

Pomiar oporności elektrozaworu sterującego turbiną (OE: 8200702990) wykazał, że... oporu nie ma. Cewka musi być martwa, napięcie na wtyczce zasilającej nominalne. 

Wymienię zawór i jeszcze potwierdzę na 100%. Ale już w tym momencie można zaryzykować stwierdzenie, że problem został wyeliminowany.

 

Edit2: Problem rozwiązany po wymianie elektrozaworu sterującego turbiną (OE: 8200702990)

Edytowane przez SzybkiSzymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!