Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przecieki("pocenie się") na przewodzie wylotu powietrza z turbiny.


adrianos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, 

Proszę o radę w poniższym temacie. 
Ostatnio zauważyłem"pocenie się" przewodu wylotu powietrza z turbo (załączam załączniki w których widać zjawisko). 

Czy mam się czegoś obawiać? 
Jest to moje pierwsze auto i nie chciałbym wylądować u mechanika i narażać się na wysokie koszty naprawy :( 

Dodam, że ostatnio wymieniłem płyn chłodniczy na Prestone  i wykonałem dodatkowo płukankę preparatem Liqui Moly, po czym cały układ przeczyściłem wodą dejonizowaną. 

Czekam na odpowiedzi, będę starał się skrupulatnie odpowiadać na Wasze pytania. 

Filtr powietrza wymieniany przy 116kkm .

 

Pozdrawiam

IMG_20200425_111245.jpg

IMG_20200425_111259.jpg

IMG_20200425_111307.jpg

IMG_20200425_111329.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, adrianos napisał:

Ostatnio zauważyłem  "  pocenie się " przewodu wylotu powietrza z turbo (załączam załączniki w których widać zjawisko). 

Czy mam się czegoś obawiać? 

Szczelność w układzie dolotowym, zwłaszcza za turbiną musi być 100 % ;

-  dlatego po obu stronach plastikowej rury łączącej turbinę z IC muszą być oringi w nienagannym stanie,

       - sprawdź ich stan/wymień na nowe,

Bardzo istotne dla silnika z turbodoładowaniem to ;

      - używanie markowych olejów ,np; Valvoline Syn Power 5W40,

      - stosowanie markowych filtrów oleju ; mann, knecht, purflux,

      - wymiana ich co ok; 10.000 km przebiegu.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, 

Dziękuje za rady @Andrzej-2010 i @MichalVTS.

Olej wymieniłem na Elf Evolution 900 SXR 5w30, filtr wymieniłem na OEM Renault.
Niestety poprzedni właściciel nie zadbał o tak fajne autko i olej, który wymieniałem miał ponad 30 tys. km (w załączniku to co zostało z oleju) . 

 

Wracając jeszcze do tematu, czy taka nieszczelność może powodować zwiększoną konsumpcje paliwa ? 

IMG_20200308_102320.jpg

IMG_20200308_133840.jpg

Edytowane przez adrianos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2020 o 09:04, adrianos napisał:

Olej wymieniłem na Elf Evolution 900 SXR 5w30,

Proponuje, po przebiegu ok; 5000 km zmienić na  Valvoline Syn Power 5W40 ;

     - jest to olej markowy,

     - ma wyższy wskaźnik lepkości,

     - wyższą zdolność do tworzenia tzw; filmu olejowego,

    -  mniejszą tendencje do produkcji  zanieczyszczeń,

Dnia 27.04.2020 o 09:04, adrianos napisał:

Wracając jeszcze do tematu, czy taka nieszczelność może powodować zwiększoną konsumpcje paliwa ? 

Tak , może powodować, ponieważ Turbo w 1,4TCe ;

     -   proste, trwałe, brak uwag o problemach przy właściwej eksploatacji ,

     -   bez kierownic, z zaworem upustowym,

     -   pompuje jedynie ( 0,5 - 0,65 bara ) ,

      -  w porównaniu do diesli - to 3 x mniej,

      -  po wyłączeniu silnika, chłodzona jest płynem chłodzącym;

              -  z obiegiem wymuszonym dodatkową pompą elektryczną.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!