Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Po prostu jest to bubel. Ja tego zbyt często nie otwierałem (tankowałem zwykle po 52-58 l), a i tak połamało się po roku. Wymienili na gwarancji, ale następne też się połamało. Przyzwyczaiłem się do odstającej klapki, ale patent z magnesami hudy1, ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czas i pogoda pozwoli,wstawię fotki jak wygląda to u mnie "przerobione" na magnes.

 

Jak obiecałem,wstawiam fotkę z moim patentem.Magnesiki i blaszki przyklejone na taśmę dwustronną.

 

27c701171e95a4b1gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Było by fajnie kuknąć na Twój paten!

Marcin Szymansk IMO, możesz to próbować podciągnąć pod ubezpieczenie. Pogadaj po prostu z rzeczoznawcą i niech to dopisze do kosztorysu!

Papuga jesteś, że powtarzasz słowa poprzednika :mrgreen::-D

Sprawdź w Regulaminie jak należy cytować i kiedy. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.Odświeżam temat klapki.

Niedawno stałem się posiadaczem Megi II ph1 w wersji sedan z odstającą klapką.

W związku z tym przeszukałem „alledrogo’’ i jest duża oferta tych klapek.

Moje pytanie kieruję do znawców tego tematu : czy klapki z wersji hatchback lub kombi

są takie same wymiarami i kształtem jak w sedanie oraz czy zawias jest rozbieralny

i jest możliwość przełożenia samej kolorowej pokrywki.

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Jakiś czas temu wandal urwał mi klapkę wlewu paliwa w Megane II 2007 sedan (diesel). ASO chciało 750 PLN za nową z lakierowaniem i wymianą. Postanowiłem zadziałać sam. Zaryzykowałem i kupiłem używkę na allegro pochodzącą z wersji kombi. Postarałem się jedynie o identyczny kod lakieru. Jak się później okazało, klapka odstawała od karoserii na ok. 2 mm. Mimo, że na oko wygląda identycznie, prawdopodobnie ma nieco inny profil, więc sugeruję żeby jednak poszukać klapki do identycznej wersji nadwozia.

 

Właśnie dokonałem samodzielnej wymiany całej obudowy wlewu paliwa, więc pochwalę się jak to zrobić.

 

Jeśli ktoś potrzebuje wymienić tylko klapkę, bez ruszania obudowy lub zawiasu, to wystarczy przy otwartej klapce podważyć cienkim płaskim wkrętakiem malutki zatrzask pod spodem otwartego zawiasu. Po jego podważeniu klapka wysunie się bez najmniejszych oporów.

 

A tak wygląda wymiana całej obudowy:

 

1. Przed operacją koniecznie trzeba bardzo dokładnie umyć od spodu nadkole i całą obudowę wlewu paliwa schowaną w nadkolu (najlepiej myjką ciśnieniową). Można też użyć jakiejś sztywnej szczotki, żeby wykruszyć zaschnięte błoto. Są tam spinki do których jest bardzo utrudniony dostęp i trzeba do nich zajrzeć, żeby zobaczyć co i jak. Warto zaopatrzyć się w jakieś zabudowane okulary ochronne - inaczej cały piach (nawet po umyciu) wyląduje w oczach.

2. Podnosimy auto na podnośniku i zdejmujemy koło. Bez tego nie ma szans.

3. Otwieramy klapkę wlewu paliwa i odkręcamy 3 śruby torx mocujące obudowę wlewu do karoserii.

4. Odkręcamy dużą śrubę ukrytą w nadkolu, za pomocą której przykręcona jest rura wlewu paliwa. Bez obaw - rura jest bardzo solidna, a po okręceniu będziemy mogli ruszać nią lekko na boki. Jest to konieczne, bo inaczej nie da się wyjąć obudowy wlewu paliwa.

5. Wkładamy głowę do nadkola i lokalizujemy malutki gumowy wężyk idący do obudowy wlewu paliwa. Jest przypięty metalową zapinką. Ściskamy ją kombinerkami (lub paluchami jak ktoś ma ze stali) i odłączamy wężyk.

6. Lokalizujemy plastikową zawleczkę z dziurką w której porusza się trzpień blokady. Od strony nadkola ma 2 zatrzaski, które trzeba zgnieść w palcach, a następnie wypchnąć zawleczkę na zewnątrz. Musi wyjść przez otwartą klapkę.

7. Teraz najgorsze. Lokalizujemy 2 widoczne od spodu zatrzaski, którymi przyczepiona jest obudowa wlewu paliwa. Podważamy je płaskim wkrętakiem. Dwa kolejne są na górze tej obudowy. Do jednego z nich nie ma szans się dostać, ale kolejny przy odrobinie cierpliwości uda się wcisnąć. I to wystarczy, żeby obudowa wyskoczyła już na zewnątrz.

8. Wyciągamy obudowę uważając, żeby otwartą klapką nie porysować karoserii.

9. OPCJONALNIE: Na tym etapie można dokonać podmiany samego zawiasu (jeśli z jakiegoś powodu wolimy zostawić oryginalną obudowę wlewu). W tym celu trzeba wybić metalowy trzpień mocujący zawias do obudowy. W środku będzie jeszcze sprężysty drucik przymocowany do zawiasu. Przy wymianie wystarczy nowy zawias wsadzić na miejsce starego, nie przejmując się sposobem wkładania drucika, ponieważ sam wskoczy w prawidłowe miejsce po zamknięciu zawiasu.

10. Wkładamy w dziurę w karoserii nową obudowę wlewu paliwa (uważamy na karoserię, żeby nie porysować). W tym celu musimy zdecydowanie nagiąć rurę wlewu paliwa i zacząć od wciśnięcia zawiasu pod kątem ok. 45 stopni. Jak już wejdzie zawias, to wystarczy dobrze docisnąć obudowę, żeby zatrzaski złapały.

11. Przykręcamy śruby torx i zamykamy klapkę, żeby zobaczyć czy ładnie licuje się karoserią. Jeśli coś jest nie tak, poprawiamy mocowania zatrzasków, ew. godzimy się z faktem, że kupiliśmy złą klapkę. :)

12. Od strony otwartej klapki wciskamy zawleczkę do trzpienia blokady.

13. Punkt 13-ty celowo został pominięty, żeby niczego nie spie****.

14. Od strony nadkola przyczepiamy gumowy wężyk (znów trzeba będzie ścisnąć spinkę).

15. Przykręcamy śrubę mocującą rurę wlewu paliwa do nadkola.

16. Zakładamy koło, opuszczamy auto.

17. OPCJONALNIE: Możemy wypić browarka. Właśnie oszczędziliśmy 750 PLN na wymianie w ASO. Możemy wypić jakieś 300 browarków. ;-)

Edytowane przez Sniper10000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tutaj. Stałem sie posiadaczem Megi II PH II HB5d, ma ułamany jeden ząbek od mocowania klapki wlewu paliwa. Chce kupić i wymienić go na jakiś używany i teraz dwa pytania. Czy musi byc po lifcie ? Czy od kombi będzie pasować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!