Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy puszczaniu sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Ostatnio nabyłem Megane III 2009r 1.6v 110KM przejechane 125tys KM.

Samochód optycznie jest bardzo w dobrym stanie, wymieniłem w nim od razu po zakupie olej, filtry + rozrząd bo nie był jeszcze wymieniany.

Niestety trapi mnie jedna rzecz. Kiedy puszczam sprzęgło, już przy samym końcu niestety szarpie. Na początku myślałem, że muszę się do tego samochodu przyzwyczaić i lepiej to sprzęgło "puszczać".

Po wielu testach, niestety nie jestem w stanie puścić sprzęgła żeby auto w ogóle nie szarpało.  Problem występował przed jak i po wymienianie, więc chyba nie tutaj problem. Czy to oznacza, że całe sprzęgło do wymiany, czy najlepiej oddać do mechanika i niech posprawdza co jeszcze może być przyczyną?

Skoro już napisałem temat, mam jeszcze jedno pytanie. Błąd potencjometru pedału gazu (DF887) - co to oznacza i jak bardzo jest to poważne? 

Dziękuję za każdą wskazówkę i pomoc,

Pozdrawiam

 

Rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Mam podobny problem ze sprzęgłem z tym, że w 2.0 180 KM. Sprzęgło łapie dopiero za połową skoku ina 1 czy dwójce jeszcze nie udało mi się ruszyć bez szarpnięcia o ile nie przypale na pół sprzęgle. Właśnie szukam serwisu we Wrocławiu który skrupulatnie ogarnie temat bo już mam powoli dosyć tego. Kupiłem auto w maju ale jak się nie uda tego ogarnąć to idzie w sprzedaż.

Gdybyś dowiedział się co powodowało problem u Ciebie to daj znać.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Lagunę III 2.0 16V i szarpało przy ruszaniu. Okazało się, że to dwumasa. Objaw pojawił się przy 98.000 przebiegu. Wtedy zestaw kosztował 5.200zł. więc sprzedałem auto.

 

PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Em5i napisał:

Właśnie szukam serwisu we Wrocławiu, który skrupulatnie ogarnie temat bo już mam powoli dosyć tego.

Dwu-masy w benzynie, nie podlegają tak dużym obciążeniom jak w dieslach;

   -  są trwałe, wytrzymują dużo,

   -  musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło dwu – masowe,

Warto wymienić płyn hamulcowy i porządnie odpowietrzyć hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.07.2020 o 10:37, Andrzej-2010 napisał:

 -  musiałbyś mocno katować auto, żeby uszkodzić koło dwu – masowe,

Warto wymienić płyn hamulcowy i porządnie odpowietrzyć hamulce.

Niby typowych objawów dwumasy nie widać ale licho wie. Przy jeździe w korku na jedynce przez dłuższy odcinek zaczyna być słychać dźwięk jakby tarcia metalu o metal więc podejrzewam docisk w pierwszej kolejności (oby). Myślisz, że zapowietrzone sprzęgło mogłoby być powodem szarpania na niskich biegach (pomijając to, że wysoko łapie, bo do tego to jeszcze idzie się przyzwyczaić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!