Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obwód Wlotu Powietrza DTC012B7A Tryb awaryjny


Kshychu

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, jabrze napisał:

Tak to prawda, ale nie przesuwa przecinka - robi to w inny sposób, więc to możemy wykluczyć. Sterownik to pewnie 17A z wolnymi obrotami 800.

 

800 obr na wolnych moge potwierdzić. 

 

co do licznika to tak o 1km zdazyło mi sie tylko raz. Zazwyczaj to jest tak że przeskakuje o kilkaset metrów do przodu.

A silnik rzeczywiście jest niezawodny. trasa nad morze (z południa) to sama przyjemność. Mógłbym bez odpoczynku jechać. 

Te nieszczęsne wężyki przy DPF o których wszyscy piszą co prawda wymieniłem teraz ale tez nie wyglądały na sparciałe jakoś bardzo. Za to te które teraz założyłem - pancerne wysokocisnieniowe olejowe - przezyją na pewno silnik. Szkoda tylko czujnika który rozwaliłem przy wymianie.

 

no i cos co mnie wkurze - wszystkie śruby na nitonakretkach pozrywały się, (od plastików od spodu) 

Z własnych modyfikacji założyłem tuleje (obejmę) łącząca rure za DPF z tłumikiem żeby łatwiej demintowac w razie zapchania całkowitego. 

Co ciekawe zauwazyłem duże przełożenie zapychania (częstości wypalania) kiedy smog w krakowie bywa duzy. 

Edytowane przez Kshychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, omega napisał:

To będzie najprawdopodobniej ta uszczelka 77 01 071 316 wbij to gdzieś na google albo Allegro. A co do przebiegów to ja się tak nie bawię (tupie nogami) A może zamiast jednej wypasionej bryki dadzą nam dwie tańsze? :) 

Ty tak serio z tym Renault Polska? 

Dzięki za podpowiedź z uszczelką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kshychu napisał:

trasa nad morze (z południa) to sama przyjemność.

Taka właśnie jest Laguna z odpowiednią mocą. Precyzyjny układ kierowniczy w porównaniu z Megane. Dla mnie trójka ma za twarde przednie zawieszenie i trzymam jeszcze 2 z ostatniej fazy. Przesiałem się na automat z za małą mocą, bo turbokosiarki mi nie służą, a czas było zrezygnować z diesla (za mało jeżdżę).

22 minuty temu, Kshychu napisał:

Co ciekawe zauwazyłem duże przełożenie zapychania (częstości wypalania) kiedy smog w krakowie bywa duzy.

Dlatego filtr powietrza zmieniam dwa razy do roku, a jestem z centralnej Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, omega napisał:

To będzie najprawdopodobniej ta uszczelka 77 01 071 316 wbij to gdzieś na google albo Allegro. A co do przebiegów to ja się tak nie bawię (tupie nogami) A może zamiast jednej wypasionej bryki dadzą nam dwie tańsze? :) 

 

W internetach piszą że ten numer jest do silników 1,9. Nie mam pojęcia czy jest taka sama. Jesli ktos mógłby potwierdzić to będę wdzięczny. 

Albo może ktoś ma po prostu wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do pierwszej lepszej filii Inter Cars, na pewno gdzieś w pobliżu znajdziesz i niech Ci zamówią. Mają. Przed zapłatą będziesz mógł ją przymierzyć, bez rozpakowywania oczywiście. Te oryginalne uszczelki są pakowane w takie woreczki foliowe, także da radę przymierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie tak łatwo. Dzwoniłem do intercars i do ASO. Ta uszczelka nie występuje osobno jako część zamienna. Tylko cała rura.

 

Musze ją wyciągnąć zmierzyć i kupić w sklepie z uszczelkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, omega napisał:

Nieprawda, dla Inter Cars tworzę katalog części i na własne oczy widzę, że jest ona dostępna pod numerem który Ci podałem. Z jakich okolic jesteś?

uszczelka.jpg

 

Ta uszczelka jest z drugiej strony. I ona występuje jako część zamienna a z prawej jest tylko cała rura.

Po zmierzeniu moja ma 50mm zewn i 45mm wewn. 

 

Natomiast ta moja rozmiarem pasuje od jakiego VW - po powrocie z pracy odbiorę i porównam.

 

No dobra, więc tak.

Uszczelka którą dostałem w sklepie była identyczna jak ta którą miałem w wężu. Ale - jak się pewnie domyślacie  jest jakieś ale.

Wsadziłem ją do węża i ewidentnie była za luźna. Pomyślałem że rura IC ją rozszerzy i będzie ok. Ale męczyłem się ze 2 godziny żeby ją założyć na rure, (stara wchodziła gładko bez większej siły). Cgodzi o to że zbut mała średnica (całej) uszczelki zaczepiała o rant rury IC i nie szło wcisnąć - nawet w 2 osoby. 

Już wkurzony (bo pada a ja na polu - tzn na zewnątrz :) ) stwierdziłem kij podkleję uszczelkę do węża tak żeby "rozepchana" siedziała w gnieździe.  A w między czasie zauważyłem ciekawą rzecz. Widać na zdjęciach. Z końcówki węża da się wyciągnąć element z takim ringiem który tak jakby trzyma uszczelkę od strony IC. Dało mi to do myślenia po co autor to wymyślił. Wydaje mi się że tam ma być inna uszczelka bardziej typu simering którą żeby włożyć trzeba wyciągnąć to kółko, zainstalować uszczelnienie i wsunąć kółko na miejsce.

A moja uszczelka? cóż wydaje mi się że kiedy byłem u mechanika ponad 2 lata temu z wyciekiem oleju, sądzę że właśnie wtedy ją założyli, nie mając oryginalnej, a ten uszczerbek który widać powstał właśnie przy zakładaniu - na siłę. Niemniej rura do IC jest stożkowa i dociśniecie i tak się uszczelnia.

 

Wracając. Po podklejeniu uszczelki do gniazda (punktowo w 4 miejscach) siadła jak po maśle na rurę, ale zakładając węża na przepustnicę zauważyłęm pęknięcie. Nie wiem czy powstało w wyniku mojego (którgoś już z rzędu) ściągania - bo tam żeby minąć rurki id klimy chyba trzeba ją mocno wygiąć) czy było wcześniej. Wydaje misie że dziurka była wcześniej a pęknięcie powiększyło się teraz. Jako że nie miałem nic pod ręką, zakleiłem pęknięcie cyanoakrylem (nawet jakoś bardzo nie odtłuszczając bo wizja zakupy nowej rury i tak wisi przede mną) i owinąłem porządnie taśmą izolacyją. Tak żeby przetestować czy to to. W między czasie wymieniłęm komplet świec żarowych bo 2 były spalone. 

I musze przyznać że wykręciły się bez najmniejszego problemu. Lekko (nie wiem jaki moment bo mój klucz tylko w 1 stronę mierzy) w każdym, razie lekko wyszły. Zamontowałem nowe (oryginały) , dokręciłęm 15Nm. I pojechałem na test. 

 

I HURRAAAA! auto śmiga aż miło zupełnie inna kultura pracy. No i przyspieszenie.

Po paru kilometrach jak się rozgrzał przystawiłęm się pełną parą pod górkę. I tu już usłyszałem (niesłyszany dotąd świst) nie wiem czy z uszczelki na dole, czy z taśmy na górze, pocisnąłem jeszcze troche i wywaliło błąd. Ale przynajmniej wiem co mu jest. Nie widać żeby coś rozerwało czy wypluło. To tylko 2,6 bara więc nie tak dużo.

 

Wyniki załączam na fotce.

Jutro dam znać po "normalnej jeżdzie" do pracy.

Aha i DPF nie musiałem przepalać bo sam spadł z 75g na 42g więc jutro pogonie troche po autostradzie.

 

No to tyle i zdjęcia. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Człowiek już jest mądrzejszy o układ dolotowy.

PS teraz robie ściągacz do tuleji wahacza bo to plan na weekend :

 

 

 

 

 

 

IMAG1460.jpg

IMAG1461.jpg

IMAG1462.jpg

IMAG1463.jpg

IMAG1465.jpg

IMAG1464.jpg

IMAG1454.jpg

IMAG1453.jpg

IMAG1467.jpg

Edytowane przez Kshychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany.Jak już pisałem na FLKP powodem była ta nieszczęsna rura i nieoryginalna uszczelka. Uszczelka na dole jest trochę większa. Wymiary na zdjęciach. Profil podobny do tej co miałem. No i dziura w wężu pod obejmą przy przepustnicy.

 

Tak więc dlatego nie ufam mechanikom - nawet dobrym. Kiedyś pojechałem z kapiącym olejem (i po rozebraniu całego przodu już mieli kupowac IC potem stwierdzili że to oring i że naprawili) - pewnie tym co mieli pod ręką. A mogli wymienić całą rurę. Skoro byłem gotów zapłacic za nowy IC to tym bardziej za rure. Ale nie ważne.

 

Po wymianie oczywiście wszystko wróciło do normy.

W między czasie (sam) wymieniłem tuleje w obydwu wahaczach. Da sie nawet jeśli ktoś robi to po raz pierwszy :). 12h zeszło ale się dało.

 

teraz walcze z komputerowymi pierdołami jak przeskakiwanie licznika. 

IMAG1486.jpg

IMAG1479.jpg

IMAG1481.jpg

IMAG1480.jpg

IMAG1485.jpg

IMAG1484.jpg

IMAG1482.jpg

Aha no dziękuje bardzo za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!