Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana miski olejowej 2.0 Tce


JedrzejGA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, 

 

Chciałbym podpytać czy ktoś podjął się samodzielnej wymiany uszczelki miski oleju w silniku 2.0 Tce (F4Rt) w Megane III Ph1 Grandtour , przebieg 157000 km. O ile samo odkręcenie śrubeczek , poduszki i wspornika nie stanowi problemu, nasuwa się pytanie czy miska wyjdzie bez komplikacji. Na pierwszy rzut oka wygląda ,że wyjdzie. Studiując tematy o Scenicu podobno trzeba opuszczać sanki bo haczy smok olejowy, czy w Megane III  jest podobnie? Pytam bo czasem warto oddać auto do mechanika niż męczyć się cały dzień bo wyjdą jakieś "kwiatki" i zaczyna się rzeźba.

 

Mam jeszcze dodatkowe pytanie o kolor sprężyn amortyzatora przód. Wymieniałem w sobotę amorki i ku mojemu zaskoczeniu ktoś wymieniał prawą stronę (ten amortyzator wylał)  tj. amortyzator, sworzeń i łącznik. Kolor sprężyny czerwono fioletowy. Lewa strona wyglądała oryginalnie, kolor czerwono-niebieski. Jaki kolor sprężyn macie w swoich kombi? Dodam ,że auto jedzie prosto, nie ściąga i poprawnie się prowadzi w łukach. Raczej poczekam ,aż któraś sprężyna pęknie i wymienię komplet.

 

Czekam na wasze podpowiedzi, pozdrawiam Jędrzej.

 

Otóż da się. Miska wychodzi bez problemu, trzeba tylko pamiętać o małej śrubce trzymającej blaszaną osłonę nad miską przy skrzyni od strony grodzi ( klucz 10 ) śrubka wkręcona w miskę. Po zdjęciu miski mamy podgląd na koło dwumasowe i uszczelniacz wału oraz łańcuszek pompki olejowej. Do montażu, należy mieć odrobinkę syliconu którym smaruje się miejsca łączenia pokrywy od strony rozrządu i stopy wału od strony skrzyni. Po zrzuceniu miski od razu widać o co chodzi. Robota łatwa, prosta i przyjemna - do wykonania z podnośnika i kobyłek. 

 

P.S : Nie dajcie się nabrać lepakom z warsztatu ,że mokra misa oleju to wynik zużycia uszczelniacza wału. Jeśli takowy puści, olej będzie wyciekał z otworu rewizyjnego na łączeniu skrzyni z miską oleju na jej spodzie. 

 

Pozdrawiam grzebiących, Jędrzej :)

 

Edytowane przez JedrzejGA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!