Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane IV][H4M] limp mode przy wciskaniu pedału w podłogę


Fir3man

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem dumnym posiadaczem Renault Megane IV z 2018 roku z silnikiem H4M. Kupiłem ją używaną i oczywiście jak każdy samochodowy entuzjasta postanowiłem zrobić pełny przegląd (płyny, filtry, świece). Niektórzy z was pewnie wiedzą, że żeby wymienić świece w silniku H4M trzeba zdjąć kolektor dolotowy, więc stwierdziłem, że jak już jestem przy kolektorze i przepustnicy to ją wyczyszczę (delikatnie, pędzelkiem z benzyną), warto dodać że przepustnica była brudna, nawet powiedziałbym zasrana. Złożyłem wszystko z powrotem, oczywiście z nowymi świecami, auto odpaliło bez problemu. Jedyny problem, który miałem to, że jak się toczyłem na jedynce lub dwójce i lekko dodawałem gazu to widać było, że auto trochę nie wie co się dzieje i podszarpuje.

To nie problem, pomyślałem, trzeba zrobić adaptację przepustnicy. Akurat pod ręką miałem "wspaniały" wynalazek naszych amerykańskich kolegów - ThinkDiag. Zrobiłem nim adaptację i się zaczęło.
Najpierw samochód wcale nie chciał odpalać, później jakoś udało mi się sprawić, żeby odpalał, ale teraz jest tak, że jak podczas jazdy za daleko wcisnę pedał gazu (90-100%) to auto przestaje przyśpieszać, wyskakuje błąd kontroli trakcji i kluczyk. Warto też dodać, że ten sam błąd można wywołać przy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie.
 

Generalnie wiem, że z tym silnikiem o tej mocy nie ma co pedału w podłogę wciskać bo to i tak nie jedzie, ale jazda autem w tym stanie jest zwyczajnie niebezpieczna. Wyprzedzanie na jednopasmówkach i tak nie było fajne, a teraz to łatwo można sobie wyobrazić co się może stać.

Co zostało zrobione / sprawdzone:
1) Świece wymienione

2) Cewki wymienione

3) Przy zgaszonym silniku, ale włączonym zapłonie, jak powoli wciskam pedał gazu, to w pewnym momencie słychać 'click' tak jakby przepustnica otworzyła się do końca, a pedał jest na 85-90%

 

Stąd stwierdzam, że poprawna adaptacja przepustnicy powinna załatwić sprawę.
Czy jest ktoś w okolicach warszawy z clip'em i dobrym sercem?

Poniżej szczegółowe informacje o aucie:

VIN VF1RFB00960365057
Model Mégane IV
Model type B9M0
Date of manufacture 04 2018
Vehicle fabrication number E259486
Equipment level EA2
Additional to equipment level VOL1
Additional to Limited Edition EQPEUR
Paint code TEKNM
Seat trim Velour
Interior trim HARM01
Country of application of technical legislation TLRP00
Engine type H4M
Engine type and suffix H4M738
Engine fabrication number R126392
Gearbox type JR5
Gearbox type and suffix JR5396
Edytowane przez Fir3man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!