Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powrót skyrzpienia pomocy Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie !!!

 

Wcześniej już pisałem z podobnym problem lecz nikt nie był mi w stanie pomóc. Problem polega na okropnym skrzypieniu z okolic tylnego oparcia ( obicia drzwi) w wersji 3-drzwiowej !! Wczoraj byłem na tyle zdesperowany, że rozebrałem oparcie i całą blachę obłożyłem specjalną pianką wytłumiającą :mrgreen::) lecz problem jest nadal... Ciekawe jest to, że skrzypienie ustępuje podczas deszczów kiedy zawieszenie jest mokre. Zawieszenie było sprawdzane i jest Ok. Problemu by nie było gdyby skrzypienie było minimalne ale dla porównania powiem wam, że podczas słuchania muzyki na vol 17 skrzypienie nie jest zagłuszane !! POMOCY !! W aucie spędzam praktycznie pół dnia i można dostać do głowy.

 

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro piszesz że jak zawieszenie jest mokre to chyba wyklucza elementy wnętrza.

Nawet jeśli zawieszenie jest ok, to nie znaczy że może skrzypi jakaś guma przy ruchomym elemencie. Nie wiem jak wygląda zawieszenie w MII ale sprawdziłbym gumy przy amortyzatorach bo tam na pewno jest jakiś ruch. Jak sprzęt wyschnie to podnieś tył i spróbuj podnieść energicznie koło kilka razy, może wtedy będzie skrzypieć.

Jeszcze żeby na 99% wykluczyć wnętrze to posadź kogoś z tyłu i niech trzyma wszystko co się da podczas gdy Ty będziesz jeździł po dołkach :mrgreen:

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem ze skrzypieniem z tym, że u mnie skrzypi coś z przodu. Wydaje mi się, że to z lewej strony. Gdy jadę po nierównościach, lub wjeżdźam w dołek to wtedy skrzypi jak stara wersalka. :mrgreen: Zastanawiam się co to może być, czy sprężyna, czy coś innego. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu przypadkach skrzypią pewnie jakieś elementy gumowe, nie można wykluczyć amortyzatorów. Nie ma wyjścia, trzeba podjechać do warsztatu na szarpaki, powinni znaleźć co to. To najprostsza i najszybsza metoda.

Jeżdżenie i "trzymanie" elementów w kabinie pomoże jedynie wykryć i usunąć dźwięki dochodzące z wnętrza, elementów zawieszenia nie da się w ten sposób sprawdzić.

Ostatecznie można podnieść auto i szarpać kołami ale jest to mało efektywne i nie daje takich efektów jak szarpaki w warsztacie.

Adaśko sprawdź sworznie na wahaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu przypadkach skrzypią pewnie jakieś elementy gumowe

 

Gumy stabilizatora miałem niedawno wymieniane. Skrzypienie najbardziej słychać chyba z lewej strony, gdy bujam autem naciskając na wysokości lewego błotnika, chociaż jak bujałem z prawej strony to też nie było zupełnie cicho. Albo delikatnie skrzypiała ta lewa strona, albo podobna sytuacja jest i z prawej strony. :roll:

 

Jak sprawdzić sworznie na wahaczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić sworznie na wahaczach?

 

Auto na lewarku do góry, łapiesz koło i próbujesz je urwać :mrgreen: czyli bujasz nim na boki, szczególnie golną częścią koła w stronę silnika i do siebie. Jeśli są ok, to koło nie powinno się bujnąć, może tylko się kręcić. Jak coś wyczujesz że się rusza tzn że jest gdzieś luz, ewentualnie coś się wyrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na lewarku do góry, łapiesz koło i próbujesz je urwać :mrgreen: czyli bujasz nim na boki...

 

Zrobiłem tak jak napisałeś i nie jest to wina sworzni na wahaczach, nie mam żadnych luzów. Przyczyny muszę szukać dalej, może to sprężyna tak skrzypi, albo coś z amorkami... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!