Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej ?


www.gom.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

ja posiadam Megane II 1.9DCI 120KM 2003r. i mam przejechane około 218tys km (nie wiem czy oryginalny przebieg) ale zauważyłem że moja Renata bierze mi tak 1l oleju na 1000-1300km i nie wiem czy to normalne czy coś się zaczyna dziać. Olej jaki leje to Castrol Edge 5w40 Turbo Diesel i teraz nie wiem czy przy kolejnej wymianie nie zmienić na jakiś olej 10w40 czy wtedy nie będzie tyle bral???

Pytanie dodatkowe: jak zmienić sposób pokazywania stanu oleju bo kiedyś miałem takie kreseczki jak odpaliłem silnik a teraz mam tylko komunikat Oli OK ??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na 200k przebiegu nalałem 5w40 (Nie wiedziałem jaki był wcześniej) i widzę że trzeba było wlać 10w40.

Pojawiły sie wycieki nie wielkie. I widzę że siorbie oliwę .Przed wymianą nie miełem wycieków i poziom na bagnecie utrzymywał sie dłużej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też się zastanawiam nad przejściem z 10w40 na 5w40 lub 5w50. Wcześniej lany był elf 10w40 od nowości. Przebieg aktualny to jest nieco 100tyś km. przez 4-5tyś km ubyło mi niecałe 150-200ml oleju. Spod korka nie kopci po rozgrzaniu. Silnik to wolnossący 1,9 D F8Q (taki jak megane phI) tylko pompa paliwa została zmieniona na typowo mechaniczną.

Filmik jak pracuje silnik:

jak i na ciepłym i jak na zimnym tak samo odpala nie ważne czy -10 czy +40 zawsze tak jak na filmie. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę zmieniał olej i potrzebuję pomocy.

Jak kupiłem auto było tam podobno wlane 10W40. Nie mając pewności co tam pływa i jaki okres czasu. Od razu zmieniłem olej na:

ELF 10W40 - Po przejechaniu 10 000 km praktycznie zero wycieków.

 

Zachęcony powyższym faktem zaryzykowałem zmianę na:

ELF EVOLUTION SXR 5W-40 - Po przejechaniu 6 000 km musiałem dolać 0,5 litra. Po kolejnych 6 000 km (łącznie 12 tys. km) wskazuje połowę kresek na bagnecie i komputerze.

 

Jeżeli się nie mylę, to powinienem wrócić do 10W40?

Czy jak wrócę do 10W40, to wycieki ustaną?

 

Pozostaje jeszcze kwestia filtru cząstek stałych FAP/DPF, czy moje auto posiada takie ustrojstwo?

Jeżeli nie, to powinienem wybrać chyba między tymi olejami:

ELF COMPETITION ST 10W-40

ELF TURBO DIESEL 10W-40

który lepszy?

 

Jeżeli posiadam filtr cząstek stałych, to czy jestem skazany na olej ELF SOLARIS RNX 5W-30?

 

Proszę o pomoc

Edytowane przez elbandito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zmieniając olej z 10W40 na 5W40 i gdy zobaczyłeś jak olej "znika", sam sobie odpowiedziałaś na pytanie. Skoro silnik był już zalany półsyntetykiem, to ryzykowne było przejście na syntetyk. Ponadto należało uwzględnić przebieg. Uważam, że powrót do 10W40 powinien zahamować wycieki, choć do końca nie jestem tego pewien.

Co do wyboru oleju oraz filtra nie wypowiadam się, bo jeżdżę "benzynką".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie ma bo by Ci się wypalanie już włączyło, zobacz se na allegro jak wygląda i właź pod auto sprawdzić, jak wydech czarny to pewnie nie ma.

A jak kolego sprawdziłeś już ten czujnik temperatury o który pytałeś w innym temacie? Zapala już poprawnie? Do tego silnika producent zaleca syntetyk.

Te 1.9 130km wychodziły z dpf i bez.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzychu73, dobrze zerknę pod auto.

Jeżeli chodzi o czujnik temperatury, to sprawdziłem go i mam względem niego mieszane odczucia, ale tematu nie będę rozwijał tutaj. Jedynie napiszę, że w sobotę podmieniam na nowy i będę wiedział na 100% czy jest zły. Na pewno dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pewnie temat wielokrotnie wałkowany ale od niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem Meganki II 1.9dCi CC i chciałbym aby ktoś doświadczony podał mi dokładne parametry i normy oleju jaki jest zalecany do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być excelium 5w-40, a może być też evolution sxr 5w-40 (moim zdaniem ten drugi jest nawet lepszy ale trudniej dostępny). Nie polecam tzw. olejów niskopopiołowych (mid saps, low saps). Do tych silników najlepiej sprawdzą się oleje full saps, tj. w/w wymienione ale też np. motul x-cess 5w-40, mobil new life 0w-40. Natomiast castrol nie robi już chyba olejów full saps (bynajmniej tych z lini edge).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie ma bo by Ci się wypalanie już włączyło, zobacz se na allegro jak wygląda i właź pod auto sprawdzić, jak wydech czarny to pewnie nie ma... ...Do tego silnika producent zaleca syntetyk.

Te 1.9 130km wychodziły z dpf i bez.

Wydech czarny, dpfa nie znalazłem. Ja wracam do 10w40, bo na nim nie miałem wycieków. Filtry MANN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Połączono.

Witam.

Kupiłem Megane 2 2004r 1.9dci i chciałbym wymienić olej ale,nie wiem jaki wcześniej był zalany.Przebieg niby 155tys.

Jaki olej mogę wlac bez konsekwencji?? :mrgreen:

Edytowane przez wojtusqq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam panowie, dziś w sklepie byłem po olej, wybór padł na ELF EVOLUTION 900 SXR 5w30

SPECYFIKACJA:

ACEA: A5 / B5

API: SL / CF

 

RENAULT: RN 0700 - silniki benzynowe (oprócz silników turbodoładowanych, Renault Sport i RS)

Można to spokojnie lać? Bo zaskoczyły mnie oznaczenia A5/B5 gdzie zazwyczaj miałem styczność z A3/B3.

Silnik 1.9 dCi 130 KM 2008 rok, zaznaczam że auto bez FAP-a więc nie potrzebuję SOLARIS-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A5/B5 wg ACEA oznacza olej paliwooszczędny. Polega to na tym, że olej jest "rzadki", ma cienki film olejowy, przez co silnik nieco lżej się kręci. Ale jest i druga strona medalu, ten cienki film olejowy prędzej ulegnie zerwaniu w skrajnych warunkach niż przy zastosowaniu oleju o większej lepkości. A zmierzam do tego, że nie zalał bym oleju A5/B5 do silnika dci, który bądź co bądź ekstra wytrzymałością nie grzeszy. Zalej evolution 900 SXR ale w wersji 5w40, tak będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!