Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

otwieranie klapy bagażnika nogą :)


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio widziałem program w TVN gdzie Grzegorz Duda pokazywał zestaw do  / czujka zbliżeniowa pod zderzakiem / otwierania klapy bagażnika .

https://www.youtube.com/watch?v=XEfsaAfAZOk. Co myślicie na temat takiego wynalazku. Chodzi mi to po głowie bo część elektroniki już jest przy posiadaniu HF.

Jednak jeśli już się będę decydował to chciałbym wykorzystać siłowniki elektryczne np. / https://allegro.pl/oferta/silowniki-elektryczne-tyl-tylnej-klapy-bmw-3-f31-9951401122  /

a nie jakieś sprężyny od tapczanu ;). Założenia :

- Bagażnik otwiera się elektrycznie poprzez naciśnięcie przycisku na karcie HF 

- Bagażnik otwiera się elektrycznie poprzez przesuniecie noga pod czujką pod zderzakiem w momencie wykrycia karty HF

- można by opracować zamykanie również ale klapa musi od pewnego momentu pewnie zrobić to  siłą ciążenia 

Komu się chce pomyśleć ..?? zapraszam do dyskusji .. koszt nie może przekroczyć 400-500 zł 

 

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, andrzejm36 napisał:

 ale klapa musi od pewnego momentu pewnie zrobić to  siłą ciążenia 

 

Nie musi - jest czujnik w zamku, z którego sygnał wyłączy sterownik siłowników. Zamykanie z dodatkowego włącznika impulsowego w klapie. W pierwszym etapie należałoby zrobić instalację z dodatkowym włącznikiem impulsowym ( do otwierania ) oczywiście wykorzystując dodatkowo HF, który będzie stanowił "klucz", a później zastąpić go czujnikiem optycznym ( na nogę ).

Najtrudniejsze jest dopasowanie siłowników zastępując oryginalne amortyzatory klapy bagażnika. One będą określały budowę, czy adaptację sterownika ( przerzutnika dwustanowe go ) z rozbudowanym sterowaniem.

Tutaj również trzeba pomyśleć o awaryjnym otwieraniu klapy bagażnika w przypadku stosowania siłowników.

Niestety ja nie mam M3 więc niewiele pomogę w tym temacie, ale pewnie znajdzie się jakiś elektronik wśród użytkowników. Ja będę kibicował, bo temat jest ciekawy. Niewątpliwie w założonym funduszu da się to zrealizować. Siłowniki plus czujnik optyczny i ok 150 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło na to że nie czytam forum ;). Koledzy już w 2017 mieli takie pomysły . Podaje linki do tego co znalazłem

 

oczywiście należy rozpocząć od programowania BCM zgodnie z zaleceniami kol. Aniewy .. ale to już mam 

 

 

 

 

 

Ostatecznie zdecydowałem się na opcję ze sprężynami. Układ ma być tani i pewny. Nie chce dokładać elektrycznych siłowników z powodu ingerencji w budowę auta / dodatkowe wzmocnienia siłownika. Otwory na kable zasilające /. W przypadku awarii problem z otwarciem. Przede wszystkim chodzi o otwarcie jak idę z zakupami pod marketem. Wybrałem opcje gotowca ,  czujnika od VW. Za 150 pln kupiłem sterownik z przyklejanymi antenami 3AA.962.243 . Mam nadzieję że wyjście jego sterowania to jakieś napięcie a nie wypełnienie impulsu prostokątnego. Wychodzą 3 druty ..masa , plus i sterowanie ;). Reszta to już kabelkologia. 

Chciałbym aby zasilanie czujki było aktywne tylko wtedy kiedy karta HF jest rozpoznawalna . Potrzebuję następujące sygnały:

- sygnał pracującego silnika / pewnie ze sterownika grzanych foteli robionych ostatnio / 

- stały plus / też z grzania foteli /

- rozpoznanej karty HF 

- minus z switcha otwarcia klapy bagażnika / wiadomo /

Jedyny problem to napięcie po wykryciu karty HF...skąd braliście koledzy ? 

 

 

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!