Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wahająca się temperatura silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ mamy podobny problem i również trochę mnie to denerwuje więc na razie dumam, co to może być. W poprzednim aucie, polonezie, miałem tak, że po odpaleniu, silnik nagrzewał się do nominalnej temperatury i stała w miejscu. Pomijam sytuację stania w korkach, gdzie po jakimś czasie temperatura rosła i włączał się wentylator chłodnicy, po czym temperatura spadała, do nominalnej i tak w kółko. Jak stałem długo to rzeczywiście wentylator potrafił pracować ciągle.

W renufce takiego czegoś nie obserwuję.

Mam podejrzenia, że to może też być wina chłodnicy, płyn wymieniany był w zeszłym roku, ale nie przypilnowałem i nie wiem czy mechanik przepłukał układ czy po prostu tylko zalał nowym płynem.

Jak napisałem jeżdżę tak już od wiosny, auto ani się nie grzeje ani zbytnio nie wychładza.

W Chorwacji przy temperaturze na zewnątrz temperatura utrzymywała się dokładnie pomiędzy 3 a 4 kreską (u mnie przy 4 kresce włącza się wentylator).

Ale zaobserwowałem objaw niepokojący, przy długich zjazdach na chorwackich autostradach gdzie nie dodawałem gazu wskazówka potrafiła spaść poniżej 3 kreski. Co by wskazywało, że coś nie tak jest z termostatem. Chyba jednak przyśpieszę wymianę termostatu i zobaczę co będzie. Jak nie to pozostaje jedynie płukanie całego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem, że miałem/mam podobny problem - auto się nagrzewa do nominalnej, po czym spada w okolice 4 kreski, by się podnieść do nominalnej i spada do przedziału między 4, a 5 kreską, wymieniałem termostat i czujnik temperatury 23 maja 2008 roku, było chwilę lepiej, ale teraz nadal jest to samo - temperatura oscyluje między 4, a 5 kreską w czasie jazdy, jak się stoi to się nieznacznie powyżej 5 kreski wychyli, załącza się wentylator i schodzi w dół. Dziwna to dla mnie sprawa, nie wydaje mi się, żeby po 3 miesiącach padł termostat albo czujnik.

post-2495-1220334079_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W mojej megance miałem podobnie, temperatura mocno wahała się między 2 a 3 kreska. Wymieniłem termostat i płyn, przepłukując układ woda. Wahania zmniejszyły się ale nadal są. Podejrzewam, ze termostat który kupilem otwiera się przy niższej temperaturze niż stary. Niestety nie zwróciłem na to uwagi przy kupnie i lipa. Teraz gdy nastały chlody znów waha się mocniej, ale po dłuższej jeździe mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat mówi że te wahania temperatury mogą być spowodowane powietrzem czyli jak jest zimniej to podczas jazdy, moim zdaniem nie powinno tak być i to raczej nie jest przyczyną wahań wskazówki temperatury! Być może to jest termostat lipnej firmy, wyczytałem gdzieś że koleś miał odkładnie to samo co my i dopiero za czwartym razem kupił termostat niemieckiej firmy Wahler i było ok. a teraz jak zrobiło się zimniej to mi dokładnie tak samo zachowuje się wskazówka od temperatury, dochodzi do 3 i spada na 2.5 i tak przez jakis czas. Dopiero po dłuższej jeżdzie te wahania są mniejsze ale są! Niestety nie przejechałem w te chłodniejsze dni więcej km więc nie mogę do końca stwierdzić wszystkiego. Latem było dużo lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobne (zaznaczam drobne) wahania są OK. Nie masz stałej temp. na silniku.

Rośnie do pewnego momentu - otwiera się termostat, - następuje ochłodzenie (spada trochę wskazówka) - zamyka się termostat i znowu trochę rośnie i cykl od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!