Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Klekot" silnika na biegu jałowym - 1.4 TCe


Lukson

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Wczoraj po odpaleniu samochodu zauważyłem, że w kabinie słyszalny jest dźwięk przypominający "klekotanie" diesla. Wcześniej silnik był praktycznie niesłyszalny. Podczas jazdy żaden dodatkowy nie słychać żadnego dodatkowego hałasu. Po rozgrzaniu silnika dźwięk jest nadal słyszalny na postoju. Co może być przyczyną? Załączam link do nagrania z dźwiękiem silnika - 1.4 TCe

Edytowane przez Lukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Lukson zmienił(a) tytuł na "Klekot" silnika na biegu jałowym - 1.4 TCe

Jeżeli słyszysz hałas luźnego łańcucha po stronie pasażera;

    - silnik pracuje jak stary rozklekotany diesel, tak na zimnym i na ciepłym silniku,

   -  TCe generują hałasu tak mało, że podczas pracy słychać cykanie wtryskiwaczy Pb,

Ponadto przy luźnym łańcuchu;

   -  silnik będzie trudniej odpalał,

  -  a w systemie pojawią się błędy synchronizacji zapłonu,

Jeśli silnik ma 200 kkm, a rozrząd nie był robiony to radzę go wymienić; 

   - po wymianie rozrządu obowiązkowo wymienić olej i filtr oleju,

  - kumaty mechanik zaleci płukankę silnika,

        - żeby opiłki metalu nie pływały po całym silniku z olejem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma przebieg 240k, ale 10k km temu był robiony remont silnika: wymieniony kompletny rozrząd, UPG, pierścienie tłokowe, panewki. Silnik odpala bez problemu nawet przy mrozie -15, nie ma żadnych błędów, ani utraty mocy. 1000km temu wymieniony olej i filtry, mechanik nie zauważył żadnych wycieków ani uszkodzeń w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Lukson napisał:

- wymieniony kompletny rozrząd, UPG, pierścienie tłokowe, panewki.

- Silnik odpala bez problemu nawet przy mrozie -15, nie ma żadnych błędów, ani utraty mocy.

Czy było wymienione kzfr i elektrozawór kzfr??

  - efekt to tzw; terkotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
2 godziny temu, pawelosek napisał:

Rozrząd był wymieniany.

Przy jakim przebiegu rozrząd wymieniony?

Wymieniłeś również 2-masę oraz sprzęgło - jak wyczytałem,

Przebieg 100 kkm,

Auto masz od nowości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!:  <czerwona> - Prezes 

Auto zakupiłem z przebiegiem 100 tys. W ciągu 2 lat auto przejechało 33 tys km. Rozrząd robiłem przy przebiegu 110 tys. Obecnie ma 133 tys.

Tak wymieniane było sprzęgło wraz z dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pawelosek napisał:

Tak wymieniane było sprzęgło wraz z dwumasa.

Koła 2 - masowe 1.4TCe są identyczne jak w 1.2TCe i 1.5dci;

   - w silnikach benzynowych 2-wu masa jest prawie niezniszczalna,

  - dodatkowo zużyte było sprzęgło,

To raczej świadczy o przebiegu auta ok; 300.000 km,

4 godziny temu, pawelosek napisał:

Czy to mogą być luzy zaworowe?

Raczej słyszę ocieranie łańcucha;

Sprawdź ciśnienie oleju na biegu jałowym;

          - na zimnym silniku,

          - na rozgrzanym silniku,

          - prawdopodobnie; zestaw naprawczy pompy oleju do wymiany, 

          - na jakim oleju jeździsz?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2021 o 23:17, Andrzej-2010 napisał(a):

Koła 2 - masowe 1.4TCe są identyczne jak w 1.2TCe i 1.5dci;

   - w silnikach benzynowych 2-wu masa jest prawie niezniszczalna,

  - dodatkowo zużyte było sprzęgło,

To raczej świadczy o przebiegu auta ok; 300.000 km,

Raczej słyszę ocieranie łańcucha;

Sprawdź ciśnienie oleju na biegu jałowym;

          - na zimnym silniku,

          - na rozgrzanym silniku,

          - prawdopodobnie; zestaw naprawczy pompy oleju do wymiany, 

          - na jakim oleju jeździsz?

 

 

 

 

 

 

Olej który używam to Motul 5w40 X-cess

 

Czy torque zweryfikuje ciśnienie oleju? Oraz jakie wartości powinny być?

 

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pawelosek napisał:

Olej który używam to Motul 5w40 X-cess

Czy torque zweryfikuje ciśnienie oleju?

Co ile olej był wymieniany?

Pomiar ciśnienia oleju za pomocą manometru;

   - na gorącym silniku ok;90 C;

   - ciśnienie ok; 2,5 bar,

Przy wymianie napędu pompy oleju;

  - sprawdzić działanie zaworu ciśnieniowego pompy oleju,

  - sprawdzić panewki korbowodowe   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2021 o 07:31, Andrzej-2010 napisał:

ile olej był wymieniany?

 

Olej od zakupu był wymieniany co 10 tys. Patrząc po tych serwisach w niemczech to tam był pewnie co 15-20 tys robiony olej.

W dniu 2.11.2021 o 07:31, Andrzej-2010 napisał:

Pomiar ciśnienia oleju za pomocą manometru;

   - na gorącym silniku ok;90 C;

   - ciśnienie ok; 2,5 bar,

Dzisiaj chciałem zlokalizaować czujnik ciśnienia oleju i niestety nie mogę go zlokalizować z góry. Czy jest może jakiś schemat, na którym go widać? Chyba, że jest program coś w stylu Torque, którym będę mógł sprawdzić ciśnienie.

 

Aktualizacja:

Zacząłem ostatnio więcej jeździć autem, z racji, że więcej stał niż jeździł. Niedawno również wymieniłem olej z filtrem, póki co nie słyszę nic niepokojącego po odpaleniu w kwestiach związanych z łańcuchem(?), natomiast znalazłem głównego winowajcę szelestu/stukania podczas pracy silnika. Jest to kompresor klimatyzacji. Raczej ten hałas powoduje sprzęgło sprężarki, gdyż gdy klimatyzacja jest wyłączona to słychać stukot, gdy uruchomię klimę to przez moment gdy załącza się te sprzęgło to dźwięk stukotu jest głośniejszy. Moje pytanie brzmi: Czy da się te sprzęgło wymienić? Czy niestety czeka mnie kosztowna wymiana sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!