Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Klekot" silnika na biegu jałowym - 1.4 TCe


Lukson

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Wczoraj po odpaleniu samochodu zauważyłem, że w kabinie słyszalny jest dźwięk przypominający "klekotanie" diesla. Wcześniej silnik był praktycznie niesłyszalny. Podczas jazdy żaden dodatkowy nie słychać żadnego dodatkowego hałasu. Po rozgrzaniu silnika dźwięk jest nadal słyszalny na postoju. Co może być przyczyną? Załączam link do nagrania z dźwiękiem silnika - 1.4 TCe

Edytowane przez Lukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Lukson zmienił(a) tytuł na "Klekot" silnika na biegu jałowym - 1.4 TCe

Jeżeli słyszysz hałas luźnego łańcucha po stronie pasażera;

    - silnik pracuje jak stary rozklekotany diesel, tak na zimnym i na ciepłym silniku,

   -  TCe generują hałasu tak mało, że podczas pracy słychać cykanie wtryskiwaczy Pb,

Ponadto przy luźnym łańcuchu;

   -  silnik będzie trudniej odpalał,

  -  a w systemie pojawią się błędy synchronizacji zapłonu,

Jeśli silnik ma 200 kkm, a rozrząd nie był robiony to radzę go wymienić; 

   - po wymianie rozrządu obowiązkowo wymienić olej i filtr oleju,

  - kumaty mechanik zaleci płukankę silnika,

        - żeby opiłki metalu nie pływały po całym silniku z olejem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma przebieg 240k, ale 10k km temu był robiony remont silnika: wymieniony kompletny rozrząd, UPG, pierścienie tłokowe, panewki. Silnik odpala bez problemu nawet przy mrozie -15, nie ma żadnych błędów, ani utraty mocy. 1000km temu wymieniony olej i filtry, mechanik nie zauważył żadnych wycieków ani uszkodzeń w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Lukson napisał:

- wymieniony kompletny rozrząd, UPG, pierścienie tłokowe, panewki.

- Silnik odpala bez problemu nawet przy mrozie -15, nie ma żadnych błędów, ani utraty mocy.

Czy było wymienione kzfr i elektrozawór kzfr??

  - efekt to tzw; terkotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
2 godziny temu, pawelosek napisał:

Rozrząd był wymieniany.

Przy jakim przebiegu rozrząd wymieniony?

Wymieniłeś również 2-masę oraz sprzęgło - jak wyczytałem,

Przebieg 100 kkm,

Auto masz od nowości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!:  <czerwona> - Prezes 

Auto zakupiłem z przebiegiem 100 tys. W ciągu 2 lat auto przejechało 33 tys km. Rozrząd robiłem przy przebiegu 110 tys. Obecnie ma 133 tys.

Tak wymieniane było sprzęgło wraz z dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pawelosek napisał:

Tak wymieniane było sprzęgło wraz z dwumasa.

Koła 2 - masowe 1.4TCe są identyczne jak w 1.2TCe i 1.5dci;

   - w silnikach benzynowych 2-wu masa jest prawie niezniszczalna,

  - dodatkowo zużyte było sprzęgło,

To raczej świadczy o przebiegu auta ok; 300.000 km,

4 godziny temu, pawelosek napisał:

Czy to mogą być luzy zaworowe?

Raczej słyszę ocieranie łańcucha;

Sprawdź ciśnienie oleju na biegu jałowym;

          - na zimnym silniku,

          - na rozgrzanym silniku,

          - prawdopodobnie; zestaw naprawczy pompy oleju do wymiany, 

          - na jakim oleju jeździsz?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2021 o 23:17, Andrzej-2010 napisał(a):

Koła 2 - masowe 1.4TCe są identyczne jak w 1.2TCe i 1.5dci;

   - w silnikach benzynowych 2-wu masa jest prawie niezniszczalna,

  - dodatkowo zużyte było sprzęgło,

To raczej świadczy o przebiegu auta ok; 300.000 km,

Raczej słyszę ocieranie łańcucha;

Sprawdź ciśnienie oleju na biegu jałowym;

          - na zimnym silniku,

          - na rozgrzanym silniku,

          - prawdopodobnie; zestaw naprawczy pompy oleju do wymiany, 

          - na jakim oleju jeździsz?

 

 

 

 

 

 

Olej który używam to Motul 5w40 X-cess

 

Czy torque zweryfikuje ciśnienie oleju? Oraz jakie wartości powinny być?

 

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pawelosek napisał:

Olej który używam to Motul 5w40 X-cess

Czy torque zweryfikuje ciśnienie oleju?

Co ile olej był wymieniany?

Pomiar ciśnienia oleju za pomocą manometru;

   - na gorącym silniku ok;90 C;

   - ciśnienie ok; 2,5 bar,

Przy wymianie napędu pompy oleju;

  - sprawdzić działanie zaworu ciśnieniowego pompy oleju,

  - sprawdzić panewki korbowodowe   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2021 o 07:31, Andrzej-2010 napisał:

ile olej był wymieniany?

 

Olej od zakupu był wymieniany co 10 tys. Patrząc po tych serwisach w niemczech to tam był pewnie co 15-20 tys robiony olej.

W dniu 2.11.2021 o 07:31, Andrzej-2010 napisał:

Pomiar ciśnienia oleju za pomocą manometru;

   - na gorącym silniku ok;90 C;

   - ciśnienie ok; 2,5 bar,

Dzisiaj chciałem zlokalizaować czujnik ciśnienia oleju i niestety nie mogę go zlokalizować z góry. Czy jest może jakiś schemat, na którym go widać? Chyba, że jest program coś w stylu Torque, którym będę mógł sprawdzić ciśnienie.

 

Aktualizacja:

Zacząłem ostatnio więcej jeździć autem, z racji, że więcej stał niż jeździł. Niedawno również wymieniłem olej z filtrem, póki co nie słyszę nic niepokojącego po odpaleniu w kwestiach związanych z łańcuchem(?), natomiast znalazłem głównego winowajcę szelestu/stukania podczas pracy silnika. Jest to kompresor klimatyzacji. Raczej ten hałas powoduje sprzęgło sprężarki, gdyż gdy klimatyzacja jest wyłączona to słychać stukot, gdy uruchomię klimę to przez moment gdy załącza się te sprzęgło to dźwięk stukotu jest głośniejszy. Moje pytanie brzmi: Czy da się te sprzęgło wymienić? Czy niestety czeka mnie kosztowna wymiana sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!