Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Napinacz? - Skontroluj poduszki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Wiem, że było mnóstwo takich tematów na forum i praktycznie wszystkie przeanalizowałem. Niestety nic nie pomaga.

Mój problem tak jak w większości tematów polega na tym, iż miga sławne "Skontroluj poduszki powietrzne". Raz mam  1 dzień spokój, raz pali się ciągle a czasem na kilometrze dyskoteka na desce. I tak już z rok będzie.

Podpiąłem zwykłego elma i moim oczom ukazał się błąd załączony na screenie (B0075) - dałem w translatora: Napinacz pasów bezpieczeństwa drugiego rzędu kontrola wdrażania.

Auto z tego co wiem miało bitą kiedyś prawą stronę.

Najlepsze jest to, że odłączyłem tylny pas po prawej stronie i przejechałem się z 10km i było to samo. Dorwałem sprawny i zamontowałem.... to samo

Mówię trzeba szukać dalej. Sprawdziłem czujnik uderzenia w prawym słupku nad pasem pasażera przód. Wyczyściłem, sprawdziłem kostkę, psiknęłem kontaktem -  nie pomogło.  Przy okazji pas pasażera przód też "wydaje się" sprawny. Wiązki pod plastikami nigdzie nie przetarte. Poruszałem wtyczką od kurtyny bocznej prawej, nic się nie zmieniło.

 

Niestety mieszkam na zadupiu i nie ma zbytnio elektryka typowo samochodowego w mojej okolicy. Jest jakieś 15 km ode mnie ale z niezbyt dobrą opinią. Czy profesjonalny sprzęt diagnostyczny pokazałby mi coś innego? Lub coś więcej?

Z tego czytałem czujniki uderzeniowe są  (jeśli chodzi o boki) w słupku centralnym i w drzwiach pasażera przód ? Czy w tylnych drzwiach występują takie czujniki? Czy zamki pasów bezpieczeństwa z tyłu mogą mieć związek z sytuacją?

 

Może macie dla mnie jakieś rady. Za każdą odpowiedź dziękuję.

 

 

Megane 3 1.5 DCI 106 km. 

Screenshot_20210129-180417.jpg

Edytowane przez SheN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz elma to ściągnij sobie darmowy pyclip lub pyren i przeskanuj samochód. Otrzymasz dokładny i wiarygodny opis błędu. Gdy na niego klikniesz to otrzymasz też kontekst wystąpienia tego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PyClip: Obwód zwijacza tylnego prawego

DF252 (80751B)

 

Pas wymieniłem w sobotę. Na 1 dzień był spokój. Dziś znów to samo... co sądzicie?

 

Da się powiększyć jakoś w tym Pyclipie napisy?

 

Screenshot_20210322-195613_PyClip 180+.jpg

Edytowane przez SheN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość czcionki zmienisz w ekranie startowym aplikacji, ustaw np. 38. Kliknij w błąd to otrzymasz więcej o tym błędzie. CO oznacza obwód otwarty, może jakaś przerwa we wtyczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kliknięciu w sam błąd wyskakuje tylko przebieg od wykrycia usterki który jest błędny, ale znalazłem inne ciekawe informacje. Mógłbyś spojrzeć między innymi na wskazane wartości? Coś niepokojącego tu znajdziemy?

Screenshot_20210322-204013_PyClip 180+.jpg

Screenshot_20210322-203856_PyClip 180+.jpg

Screenshot_20210322-203915_PyClip 180+.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jedyna wartość odbiegająca od normy to "impedancja obwód 12." Taka wartość nie powinna występować. Może jest to związane z napinaczem tego tylnego pasa. Nie mam rozpiski który obwód odpowiada konkretnemu elementowi systemu. Odłącz ten napinacz i sprawdzisz, czy impedancja wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Nie miałem czasu napisać wcześniej.

Walczyłem dalej i wpadłem na pewien trop. 

Otóż psiknąłem dziś kontaktem w zapinkę pasa prawego tylnego fotela gdy akurat nie palił się błąd.

Impedancja obwodu 12 wynosiła wtedy 2.70 ohm (screen)

Po psiknięciu błąd z automatu się zapalił i impedancja tego obwodu skoczyła powyżej 25 - jak wcześniej.

Myślałem, że zapinka pasa odpowiada tylko za funkcję -> pas zapięty, pas nie zapięty.

Widocznie obydwie rzeczy: napinacz i zapinka muszą być sprawne i są powiązane.

Pytanie: czy ktoś rozbierał taką zapinkę, jak to zrobić i co mogło się tam zepsuć?

Jeśli nie da się tego naprawić to chętnie kupię coś takiego... może ktoś z forumowiczów ma?

 

Screenshot_20210323-185256_PyClip 180+.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!