Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty na zimnym silniku zaraz po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Nie znalazłem podobnego problemu na forum, dlatego utworzyłem nowy temat. Od około miesiąca mam niewielki kłopot z Megane IIphI jak w moim profilu. Samochód jest zasilany 8-letnim lpg. Problem objawiał się tym, że na zasilaniu gazem samochód po wysprzęgleniu, na luzie, spadał szybko z obrotów do wartości 250-500 i albo gasł, albo ledwo co chwilę się podusił i obroty się unormowały. Na benzynie było dobrze. Po kolejnym wrzuceniu na luz nawet na ciepłym silniku objaw ten sam. Dopiero po przejechaniu 20+ kilometrów na gazie problem znikał. Chwile potem wyskoczył błąd czujnika położenia wału. W kolejnym dniu kręcił, ale odpalał za 2-3 razem, co potwierdziło problem z czujnikiem. Dodam, że problem z 3 akapitu już wtedy występował.
Następnie wyczyściłem przepustnicę, założyłem nowe oringi, sprawdziłem cały układ dolotowy i wymieniłem czujnik na nowy. W tej chwili, kiedy obroty po czyszczeniu przepustnicy (elektroniczna) się uspokoiły, przejechaniu 1000 km., w zasadzie problem z przygasaniem na luzie zniknął. Jeszcze sporadycznie świruje trochę i wskoczy na 2k obrotów, ale jest to chwilowe, rzadkie i nieuciążliwe.

Pozostał tylko jeszcze jeden problem, który się w zasadzie nie pogłębia, ale wolę dmuchać na zimne i szukam winowajcy. Na ciepłym silniku czy nawet "letnim" się to nie dzieje, ma to miejsce po co najmniej kilkugodzinnym przestoju. Im zimniej, tym bardziej zauważalne. Mianowicie: po odpaleniu na zimnym obroty wskakują na około 1k na ssaniu i wszystko jest jakby ok. Następnie, po 6-10 sekundach obroty zaczynają impulsywnie falować, tj. pomiędzy 600-900, dość raptownie. Kiedy przytrzymam lekko na gazie nogę w tym czasie, obroty adekwatnie się zwiększają, falując np. pomiędzy 1k-1,4k w ten sam sposób. Trwa to maksymalnie do 10 sekund, po czym samochód znowu zaczyna chodzić jak należy i problem znika do kolejnego zimnego uruchomienia. Co prawda samochód nie gaśnie, ale jest to uciążliwe i wolałbym uniknąć pogłębiania się problemu.

Ogólnie silnik jest w dobrej kondycji, serwis olejowy i lpg robię regularnie co 10k, silnik suchy, w tym samym interwale podmieniam świece na nowe, cewki beru wymieniane jakieś 3 lata temu. Akumulator przyzwoitej firmy, ma nieco ponad rok i prąd trzyma jak należy. Alternator też ma właściwe ładowanie.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł lub miał podobną usterkę będę wdzięczny za podpowiedzi i sugestię. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!