Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z doborem przepustnicy Megane 1 1.4 16v 2001


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Na początku zaznaczę, że w temacie mechaniki jestem raczej zielony, dlatego chciałem prosić Was o pomoc. Byłem ostatnio u mechanika, który zalecił wymianę przepustnicy. Problem w tym, że w mojej megance nie ma tej linki przy przepustnicy, zamiast tego jest jakaś śruba (która de facto jest powodem dla którego mechanik zalecił wymianę przepustnicy, ponieważ nieświadomy konsekwencji niepotrzebnie dokręciłem tę śrubkę i coś rozregulowałem w przepustnicy). Stąd moje pytanie, jak konkretnie ta przepustnica ma wyglądać aby pasowała? A być może nie jest potrzebna wymiana całej przepustnicy?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
 

Marcin
P.S.
Będę wdzięczny nawet za podlinkowanie konkretnych aukcji.

186085519_1154885714991946_6147096384168797171_n.jpg

186456032_307980170951010_7113864508073269282_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, cinekxD napisał:

Byłem ostatnio u mechanika, który zalecił wymianę przepustnicy.

Z którego roku auto?

Co mu dolega?

Mechanik musi być kumaty od reno;

   - co było robione  ?

   - auto masz od nowości?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault megane z 2001 roku, hatchback, wersja AIR z silnikiem 1.4 16v 95km.

Jeśli chodzi o usterkę to przy wciśnięciu gazu jest jakby trochę opóźniona reakcja i generalnie mam wrażenie ze brakuje jej mocy, plus czasami samej z siebie jej rosną obroty na biegu jałowym. Mechanik mówi, ze niepotrzebnie bawiłem się tą śrubka bo rozregulowałem przepustnicę i teraz albo trzeba regulować jakaś specjalistyczna maszyną albo kupić nowa przepustnice. Ale właściwie to brak mocy i wypadanie co chwile zapłonu występowało już wcześniej, to znaczy przed tym jak dotknąłem się w ogóle tej śrubki.

 

Jeśli chodzi o to co było robione przy silniku to od kiedy go mam, czyli od stycznia tego roku to wymieniane były wszystkie filtry, olej na elf 10w40 i świece bo były założone jakieś nie do tego samochodu.

Edytowane przez cinekxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, cinekxD napisał:

- Renault megane z 2001 roku, hatchback, wersja AIR z silnikiem 1.4 16v 95km.

- Mam, go  od stycznia tego roku to wymieniane były ;

     - wszystkie filtry, olej na elf 10w40 i świece -  bo były założone jakieś nie do tego samochodu.

Musisz się udać do kumatego mechanika od reno;

   - wymiana rozrządu,

   - czyszczenie ;

          - przepustnicy,

          - map sensora,

  - wymiana uszczelek kolektora dolotowego,

  - jeżeli jest gaz - to zakręć go na butli,

  - olej powinien być; 5W40 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, szwagier24a napisał:

Papuga :?:

Z tego co sam byłem w stanie sprawdzić nie ma tam oleju. Dzięki za sugestię.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes

 

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Musisz się udać do kumatego mechanika od reno;

   - wymiana rozrządu,

   - czyszczenie ;

          - przepustnicy,

          - map sensora,

  - wymiana uszczelek kolektora dolotowego,

  - jeżeli jest gaz - to zakręć go na butli,

  - olej powinien być; 5W40 

Gazu nie ma, pogadam z mechanikiem i zobaczymy czy uda się naprawić. 

Dzięki Panowie za pomoc. :)

Dzisiaj lub jutro postaram się podjechać do mechanika i dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!