Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak dźwięku kierunkowskazów


CoCo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, od czwartku jestem szczęśliwym posiadaczem Megane 3 1.6 16V z 2008 roku. Niestety nie działają mi dźwięki kierunkowskazów. Świecą, działają ale są kompletnie bezdźwięczne. Brakuje mi tego typowego "tykania" i chciałbym to ogarnąć. Podpowie ktoś w czym może tkwić problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Problem rozwiązany. W liczniku jest głośniczek 45 Ohm.  niestety nie znalazłem do kupienia.

 image.thumb.jpeg.df569418eccf12138d483e24c3d33b56.jpegSEI-SPEAKER13-2.thumb.jpg.a5cfd9c1835b83a72ea10afef99d1e0f.jpg

w liczniku tak to wygląda

 20250717_173415(1).thumb.jpg.0b2fc637079708f57169deb5881bf810.jpg

 Kupiłem głośniczek do liczników grupy volkswagena myśląc że coś przytnę i się podmieni. Jednak dużo za wysoki.

20250717_173742(1).thumb.jpg.0be8aebed6d0a89c795e8358e108d335.jpg

A tu taka niespodzianka

 20250717_175637(1).thumb.jpg.e412f80f6218cea95921ca01914b4e46.jpg

Nie wiem co projektant miał na myśli ale ten "niemiecki" głośnik pasuje w to gniazdo.  Nie rozbierałem płyty do spodu, na szybko podpiąłem się pod luty oryginalnego głośnika.

20250717_181455(1).thumb.jpg.b7bf6dc740e7e7262efdfc440688743a.jpg

Można kupić jakiś nie wysoki głośniczek 45 - 50 Ohm , nie większy średnicą niż 34 mm i  zamontować w białej podstawce.

Działa dobrze, tak samo cicho 🦻 jak oryginał. Ale to przez dokładne uszczelnienie  matą nad kolumną kierowniczą.

 

  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

@lufa Kupiłeś ten głośniczek online? Jeśli tak, to jesteś jeszcze w stanie dokopać się do tej oferty i ją podesłać? Dziś mnie spotkał ten sam problem – totalna cisza z licznika... Co prawda mam Fluence, ale liczniki są chyba identyczne, jak te montowane w M3. Pytanie tylko, jaki Ty konkretnie masz licznik? Jaj mam full analogowy i zastanawiam się, czy w środku wygląda tak samo, jak u Ciebie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ten sam głośniczek @lufa i okazuje się, że pasuje też do w pełni analogowego licznika od Fluence – nie wiem czy ten sam model, ale do Megane ma identyczną konstrukcję. W każdym bądź razie zostawiam zdjęcia ze swojej wymiany – auto to Fluence 1.6 16V z 2010 roku – może komuś się kiedyś przyda.

Licznik jaki posiadam wygląda tak:
image.thumb.jpeg.0a9cb971b77e3429933b26d8db7afb40.jpeg

 

Po otwarciu obudowy ukazuje się coś takiego:

image.thumb.jpeg.4585d11f9bd1f1b8a3ad6678ed0b743e.jpeg

 

Jak widać, niestety cała elektronika jest od strony frontowej, także tu pojawia się pierwsze wyzwanie – trzeba zdemontować wskazówki, żeby dostać się tam i wylutować stary głośniczek. Jest dużo wyższy niż ten, co na zdjęcia wyżej od @lufa Widać tam już też dwa otwory pod ten głośniczek od aut z grupy VAG, także tutaj jak widać Renault poszło tym samym tropem - dziwne. Po wylutowaniu starego głośniczka ukazuje się już całe miejsce do zamontowania nowego głośniczka:
image.thumb.jpeg.84409530dc621a8a4879b57952cb84b2.jpeg

 

Niestety jednak jak widać nie ma otworów na piny tego głośniczka. Zamiast nich są 2 punkty lutownicze i to generuje kolejny problem, bo głośniczka nie da się tam wcisnąć:
image.thumb.jpeg.54810f0b27cd475e8f5d5fad4ad9b8ef.jpeg

 

Obciąłem więc te piny głośniczka zostawiając dosłownie milimetr ponad obudową. Wtedy już ładnie wchodzi na swoje miejsce i można przylutować go do padów lutowniczych. Lekko obudowa mi się przytopiła, ale to nie szkodzi:
image.thumb.jpeg.7fbbe4a51ef7f86129061dc0b56619b9.jpeg
 

Sprawdzałem multimetrem i te pady lutownicze są połączone z punktami do przylutowania oryginalnego głośniczka z Fluence, także nic więcej nie trzeba kombinować. Głośniczek siedzi dobrze i bez problemu można złożyć licznik do kupy, w obudowie jest mnóstwo miejsca, a on jest dosłownie minimalnie wyższy od oryginalnego. Tak to wygląda:
image.thumb.jpeg.2b301731f953d06246b657714cc34458.jpeg
 

Jeśli ktoś kiedyś próbowałby znaleźć oryginał, zostawiam zdjęcie z nadrukowanymi na nim numerami.
image.thumb.jpeg.7b631cf551d92475a0182ea62942d46c.jpeg

Podczas pomiarów rezystancji pokazywało w granicach 180 ohm, także chyba zdecydowanie za dużo i dlatego przestał działać? Nie wiem, nie znam się... Ten z aut VAG ma około 45-50 ohm i działa. Dźwięk w miarę podobny do oryginału, tylko trochę cichszy. Wiesz może @aniewa czy da się zmieniać jego głośność np. przez Ecu Tweaker?

image.jpeg

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy rezystor podmienić. Należałoby ścieżki prześledzić co jest po drodze.  Ten od vaga ma pewno impedancję powyżej 50 Ohm.   Pewnie znajdzie się jakieś głośniczki około 40 Ohm. Można klejem na gorąco go jakoś w płytce przytwierdzić. Albo głośniczek dać na zewnątrz pod kolumną kirowniczą na jakimś dodatkowym złączu przy liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik dla tego oryginalnego buzzera we Fluence pokazywał mi rezystancję w okolicach aż 180 ohm. Teraz nie wiem niestety, czy taka faktycznie jest czy to efekt jakiejś usterki... Jeśli taka faktycznie jest, a ten od vaga ma około 50 ohm, to może to jest powód wyraźnie cichszego dźwięku? Niestety nie znam się na tym... Może ktoś ma wiedzę elektroniczną i podpowie? Może wstawić w układ rezystor 100-130 ohm, żeby było dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko wiem. Na stronie producenta tego oryginalnego głośnika, w wayback machine, znalazłem go, w tym jego specyfikację. Ma 200 ohm z tolerancją +/- 15%. Wcześniej mierzyłem go tylko w układzie, co zapewne zaburzyło wyniki pomiarów. Rozkleiłem go i rozebrałem, bezpośrednio na stykach głośniczka pokazuje "1", czyli w przypadku mojego multimetru to oznacza nieskończoność, open line. Dobrze rozumiem, że to prawdopodobnie oznacza uszkodzoną cewkę głośniczka? W jego układzie, wewnątrz obudowy, jest rezystor 100 ohm, sprawny – jak rozumiem sam głośnik musiał mieć 100 ohm i ten rezystor podnosił do 200 ohm, tak?
Czy w takim razie mogę wziąć ten sprawny rezystor starego głośniczka i wlutować go na linii sygnałowej (+) pomiędzy padem lutowniczym głośniczka, a pinem samego głośniczkiem? Skoro ten nowy buzzer ma około 50 ohm, to z rezystorem zrobi się około 150 ohm, czyli znacznie bliżej oryginału – dobrze rozumiem?

 

Znalazłem też specyfikację tego buzzera do vagów. Jego SPL to około 75 db, natomiast oryginalny z licznika ma około 90 db. Pewnie to jest przyczyna niższej głośności?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz szczęście że przy takiej zmianie z 200 na 50 nic się nie zjarało.  Mój spalony wg specyfikacji miał 45 i zastąpiłem go 50. Stąd mniejsza moc, pewnie gorszy spl (budowa mechaniczna także wpływa). Ale wygląda na to że jego wzmacniacz jest nie głupim źródłem prądowym I pilnuje mocy. Zresztą regulowanym bo można ustawić progi głośności w panelu.  Musisz szukać innego głośniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!