Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat STOP i kontrolka recznego po wymia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

po wymianie tarcz i klockow hamulcowych z tylu (Megane II ph I, 2004, 1.5 dCi) zaczal mi sie swiecic komunikat STOP oraz kontrolka hamulca recznego. Zdazylo sie to ok 5 km po wyjechaniu od mechanika, wrocilem do niego a on mowi ze to raczej zbieg okolicznosci bo z tylu nie ma czujnikow do recznego. Plynu hamulcowego jest wystarczajaco duzo. Nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale zauwazylem ze od tego momentu aktualne zuzycie paliwa jest pokazywane z pewnym opoznieniem, tzn 2 minuty musze jechac zeby to zaczelo dzialac, to samo jest z przebiegiem (ale wskazowka normalnie pokazuje predkosc).

 

Ktos jest w stanie powiedziec co to moze byc? Mechanik chcial sie dobierac do recznego od wewnatrz kabiny ale nie mialem czasu wiec jeszcze nic tam nie robil. Czy jest mozliwe ze plynu hamulcowego jest zbyt duzo i to powoduje problem? Klocki byly zdarte do blachy a teraz sa nowe, plynu jest prawie po korek.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Ja bym szuka przyczyny w czujniku ABS lub pierścieniu ABS, który jest zamontowany na tarczy. Myślę, że mechanik się chamsko wypiera odpowiedzialności bo na pewno wie że tam jest i czujnik (być może tylko kabelek) i pierścień (źle przełożony..?).

Zmieniałeś same tarcze, czy komplet (tarcze łożysko, pierścień)

 

Pytanko:

Masz kombi czy hatchback? Bo ja szukałem kompletu tarcze+łożysko+pierścień ABS do kombi, żeby u siebie wymienić, ale niestety nie znalazłem. Na razie odłożyłem wymianę, bo boję się właśnie ewentualnych problemów przy przekładaniu pierścienia ABS (wg. kolegów z forum ponoć się udaje)

 

pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ABSem jest taki problem ze poprzedni mechanik zmienial lozysko (z przodu) i nie wlozyl blaszki do ktorej sie wklada czujnik dlatego po tej "naprawie" nie jestem w stanie stwierdzic czy ABS sie swieci tylko z tego powodu czy teraz ma kolejne powody do narzekania:(

Wymienialem tarcze, klocki i lozyska - czyli to co mi powiedzieli - nie znam sie za bardzo.

 

Teraz widze ze predkosciomierz dziala kiepsko, nie wiem czy to jest powiazane czy to zbieg okolicznosci.

 

Mozesz mi powiedziec czy jesli podjade na diagnostyke i podlacza mi kompa to bedzie informacja w ktorym kole jest problem z czujnikiem abs?

 

Powoli mnie bryka zaczyna irytowac :/ poprzednie megane z 2000 roku bylo bezproblemowe a teraz zaprzyjazniam sie z wszystkimi mozliwymi mechanikami :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli mnie bryka zaczyna irytowac

bryka tu nie jest myślę nic winna,powinieneś chyba zmienić mechanika ;-)

Jeżeli zmieniałeś z tyłu wszystko oddzielnie(łożysko,pierścień i tarcze) to tam szukałbym przyczyny.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam, odgrzeję trochę ten temat, niedawno miałem naprawę silnika już po naprawie zauważyłem że czasami podczas przyspieszania lub na zakręcie zapala mi się kontrola STOP i wykrzyknik od ręcznego, nie sprawdzałem jeszcze poziomu płynu hamulcowego, od czego zacząć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niski poziom płynu hamulcowego albo (jeśli posiadasz czujnik zużycia) zużyte klocki hamulcowe, kabelek też może być gdzieś przetarty, albo w jego okolicach coś zaśniedziało. Też może Ci się taki psikus zrobił przez wilgoć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sprawdzałem jeszcze poziomu płynu hamulcowego, od czego zacząć ?

od sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego :(

Jak jest niski poziom to wtedy trzeba sprzwdzić stan klocków hamulcowych. Jak sa ok to dolej trochę płynu i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!