Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika na biegu jałowym - po rozgrzaniu - 1.3 tce


Nowy41

Rekomendowane odpowiedzi

Mam start stop bo w tych autach każdy ma

 Co do cewek i świec: właśnie wymieniałem ostatnio świece i cewki były przyklejone jakby jakimś uszczelniaczem w "głębi" w otworze świecy (musiałem je wyrywać że sporą siłą) więc sam miałem wątpliwości czy te gamonie z ASO przy 60 tys wymieniali swiece. Musze też przyjrzeć się dokładnie drganiom bo od kiedy mam elektryka Megane stoi nie używana praktycznie 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam kilka screenów z Car Scanner w temacie obrotów. Moim zdaniem wymiana świec nie pomogła. Uwaga - na screenach zwracać uwagę na zakres osi Y - zmiany nie są wielkie tylko skala bardzo wąska!

Jak ktoś twierdzi że z klima mniejsze drgania to pasuje bo jej włączenie podbija obroty a efekt jest zauważalny właśnie przy niskich obrotach. 

Obroty jalowe

Obroty włączona klima

Włączenie klimy

Wyłączenie klimy

Na deser fotki tłoków z kamerki zrobione przy wymianie świec. Przebieg 125 tys. Pierwszy cylinder od pasażera. Totalny gruz 😀😀😀

Pierwszy

Drugi

Trzeci

Czwarty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, że:

5 godzin temu, Pepone napisał(a):

Na deser fotki tłoków z kamerki zrobione przy wymianie świec. Przebieg 125 tys. Pierwszy cylinder od pasażera. Totalny gruz 😀😀😀

Więc dla mnie jest coś tutaj niezrozumiałe (albo nówka, albo gruz) lub nie łapię ironii 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK to była ironia. Na pierwszym cylindrze tłok się świecił jak psu jajka. Może następnym razem trochę się wysile i dam końcówkę z lusterkiem żeby widzieć lepiej ścianki cylindra a może nawet zawory. Taką kamerka za 70 zł z Alle cudów się nie zrobi. 

Ale jestem zbulwersowany faktem, ze łosie z ASO nie wymieniły świec po 60 tys. Moim zdaniem ten silikon-klej był fabryczny. Miałem kontrakt serwisowy wynegocjowany za 0 zł więc gdzieś sobie musieli Zenki odbić 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2022 o 09:47, Nowy41 napisał(a):

Witam u mnie problem nadal występuje raz mniej trzęsie raz bardziej co ciekawe drganie w zależności od tego jak auto stoi tj. wzniesienie lub prosta droga nasila się lub maleje pomysłów na to już nie mam renault nie widzi problemu brak checka brak awarii. Wymieniłem świece po 40 k wydawało mi się, że jest poprawa ale niestety to nie to świece jak pan z serwisu okreslił wymagały już wymiany ale jak podpytywałem go czy była z nimi tragedia to powiedział, że widywał w gorszym stanie. Były już testowane 4 stacje paliw orlen, bp, circle k, oraz moya nie odnotowałem zmniejszonych drgań, środek do czyszczenia wtrysków też był zalewany żadnej poprawy to nie przyniosło.

@Nowy41 jak u Ciebie dalej wygląda temat? udało się go rozwiązać czy dalej nierozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2021 o 18:36, szwagier24a napisał(a):

Nie mniej po 22 tyś. dodałem do paliwa ceramizer.

Na pewno do paliwa??

W dniu 7.09.2021 o 07:58, Andrzej-2010 napisał(a):
W dniu 6.09.2021 o 17:22, Nowy41 napisał(a):

po nagrzaniu się silnika i po przejechaniu ok 25 - 30 km na biegu jałowym ;

   - wyczuwalne są wibracje na podłodze oraz na desce rozdzielczej,

  - po odpaleniu klimatyzacji problem znika ( obroty się podwyższają )

Rozwiń  

Ile wynoszą te obroty zaniżone???

To sobie zalookajcie na moje screeny. Tam jest odpowiedź dlaczego na klimie nie drga - wyższe obroty

W dniu 23.06.2022 o 18:59, Andrzej-2010 napisał(a):

- u większości orłów - nie widzą potrzeby zdjęcia osłony silnika aby to sprawdzić

U mnie orły nawet nie musiały zdejmowac osłony silnika (brak fabrycznie) a i tak świec nie wymienili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Wracam z informacją co u mnie było przyczyną - uszkodzone koło zamachowe (dwumasowe), a konkretnie luz na tulei centralnej i luz promieniowy koła zamachowego 😉 

Edytowane przez pero358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie objaw mało typowy dla uszkodzonej dwumasy - drgania tylko w zakresie 750-850 obrotów oraz 1000-1200, w trakcie jazdy jak i przy odpalaniu brak drgań/ trzęsienia budą.
Pierwszy raz z takim objawem się spotkałem, serwis w sumie też :D

Edytowane przez pero358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!