Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika na biegu jałowym - po rozgrzaniu - 1.3 tce


Nowy41

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Zauważyłem ostatnio w swojej megane 1.3 tce 140 km przebieg - 36k, że po nagrzaniu się silnika i po przejechaniu ok 25 - 30 km na biegu jałowym wyczuwalne są wibracje na podłodze oraz na desce rozdzielczej, po odpaleniu klimatyzacji problem znika ( obroty się podwyższają ) czy ktoś z was ma podobnie ? Oczywiście byłem w ASO zgłaszałem ale nic nie czują nic nie widzą nie ma checka więc nie ma problemu drgania występują tylko po rozgrzaniu bez względu na to czy jest wciśnięty pedał sprzęgła czy nie.  Jakieś pomysły może zacząć od świec ale czy 36 k to trochę mało jak na świece bardzo proszę o pomoc ?
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny przebieg. Na razie nie zauważyłem podobnych objawów. Nie mniej po 22 tyś. dodałem do paliwa ceramizer.

Wydaje mi się, że trzeba co jakiś czas używać preparatów do czyszczenia wtrysków. To samo "robią" posiadacze diesli.

Drgania mam, ale podczas jazdy, nie zawsze i to najdziwniejsze. Kiedyś myślałem, że koła niedoważone, ale dnia następnego wszystko OK.

Myślę, że pomóc może przegonienie auta na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było gonione i to dość porządnie ( z zachowaniem zdrowego rozsądku ) na trasie Jelenia Góra - Gdańsk - Jelenia Góra bez zmian jak jest włączona klima to silnika praktycznie nie czuć jak jest wyłączona drgania wracają zmieniałem też stacje benzynowe myślałem, że może paliwo jej nie pasuje też to nie to ? najgorsze jest to że nawet za bardzo nie wiem w którym kierunku szukać ? Zawieszenie silnika ? Zapłon ? Układ paliwowy ? Opcji jest niestety dużo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wyciągnięcie świec dużo powie o stanie silnika.

Ja u siebie ostatnio wymieniłem olej wcześniej robiąc płukanie silnika.  Wcześniej zaczął silnik wydawać głośne dźwięki podczas głębokiego wciskania pedału gazu a teraz po tej czynności wrócił do kultury pracy jak go kupiłem. 

Niestety turbo wpływa destrukcyjnie na olej w którym jest benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Nowy41 napisał:

po nagrzaniu się silnika i po przejechaniu ok 25 - 30 km na biegu jałowym ;

   - wyczuwalne są wibracje na podłodze oraz na desce rozdzielczej,

  - po odpaleniu klimatyzacji problem znika ( obroty się podwyższają )

Ile wynoszą te obroty zaniżone???

Warto ;

  - wymienić  filtr powietrza, świece,

  - ograniczyć ilość jazd po mieście,

  - przeganiać auto na wysokich obrotach,

  - skrócić okres wymiany oleju, ( wtrysk bezpośredni ),

  - zatankować co jakiś czas benzynę 98 oktan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że obroty są zaniżone tylko że auto na biegu jałowym ( około 750 obrotów ) przy wyłączonej klimie drga wyczuwalnie na podłodze oraz desce rozdzielczej natomiast przy włączonej klimie ( około 900 - 950 obrotów ) tego efektu nie czuć :) natomiast tak oczywiście wymianę oleju bd. robił w listopadzie i wymienię wszystkie pierdoły filtry olej itd. oraz świece, auto systematycznie jest przeganiane dość mocno,  benzynę tankuje 98 parę razy próbowałem 95 ale wibracje nadal występują. Jeśli chodzi o ograniczenie jazdy to mieście to nie wyobrażam sobie, żeby to auto lub jego specyfika dyktowała użytkownikowi kiedy mogę jechać i na jakich odcinkach ? 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Nowy41 napisał:

Jeśli chodzi o ograniczenie jazdy to mieście to nie wyobrażam sobie, żeby to auto lub jego specyfika

dyktowała użytkownikowi kiedy mogę jechać i na jakich odcinkach 

Jeździć możesz ile wlezie, tylko ;

   - im więcej jazd po mieście, tym więcej i częściej należy dawać po garach,

   - czy poziom oleju nie wzrasta? - po jeździe po mieście,

   - skracać interwał wymiany oleju,

   - stosować markowy olej; 0W40,

   - wgrać aktualizacje sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Jeździć możesz ile wlezie, tylko:

   - stosować markowy olej; 0W40,

   - wgrać aktualizacje sterownika

Uważasz, że 5W30 nie może być markowym olejem? Niedawno przy 30kkm zalałem silnik właśnie 5W30 Ravenol RNV CleanSynto RN17 (przy 12,5 kkm był w ASO wlany Elf - przed sprzedażą).

A skąd wziąć aktualizację sterownika? I kto ją wgra? ASO? Gdyby aktualizacja miała cokolwiek w tym silniku pomóc, to chyba byłoby o tym głośno... Np. na tym forum.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Faustus napisał:

5W30 Ravenol RNV CleanSynto RN17

Jest to markowy olej o lepkości 5W30,

Natomiast jak jeździsz  b; dużo po mieście zalecam markowy olej 0W40,

9 godzin temu, Faustus napisał:

A skąd wziąć aktualizację sterownika? I kto ją wgra? ASO?

Gdyby aktualizacja miała cokolwiek w tym silniku pomóc, to chyba byłoby o tym głośno... Np. na tym forum.

Na przykład wypowiedź kolegi  Phil_ips z 15.05.2020 r;  Uszczelka pod Głowicą?

 "" Również miałem problem z przybywającym olejem. Zresztą pisałem już.

      W moim aucie zaktualizowano soft sterownika silnika i problem znikł. ""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie znikł- przybywanie oleju jest przez te podwyższone obroty przy uruchamianiu silnika. Aktualizacja nic nie daje, chyba że komuś zaktualizowali wczoraj i ma poprawę.

Olejów z normą RN17 jest jak na lekarstwo.  Jeszcze nie spotkałem 0W40 z RN17.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Kontynuuje temat: bo ostatnio nasiliły się drgania. Tysiac temu dodałem preparat do czyszczenia wtrysków. Zatankowałem również "lepsze paliwo ". I nic. W weekend trochę przegoniłem auto i wyzdrowiało.  W międzyczasie zainstalowałem Pyclip. Przed wycieczką pokazał mi że mam 0,5 g sadzy - wiem krótkie odcinki bo zmieniłem pracę, ale pogoda pozwala wsiąść na rower i nie jeżdżę takich krótkich odcinków. Po wycieczce 0 g. Jest też parametr licznika uruchomień po prawidłowym cyklu samooczyszczania filtra. Tylko wspomnę że mam też 1.0 tce i tam narazie jest cały czas 0 g. Mam wrażenie że będzie to lepszy silnik niż 1.3, choćby na mniejsze skaplikowanie budowy, mniej osprzętu.  Wracam do sedna: dziś zdecydowałem się na odpięcia i zapięcie złączy wtryskiwaczy i cewek i użycie kontaktu i zmycie izopropanolem. W serwisie powiedzieli mi że mieli taki przypadek i winna była wtyczka na wtryskiwaczu. Obserwuję dalej. Ale niepokoi mnie jeden z parametrów odczytanych Pyclip: licznik wypadania zapłonów- naliczył 62 tyś na przebieg nie pełnych 41 tyś km. Wypadania naliczają się w momencie uruchamiania silnika i podczas jazdy gdy wysprzeglony jest silnik podczas zmiany biegów. Jest też jeszcze jeden parametr wypadania zapłonów dla pierwszego cylindra ale licznik wskazuje 0.

Czy mam mieć powody do niepokoju? Producent przewidział wymianę świec po 60 tyś km. co nie jest dużym przebiegiem jak na świece irydowe. Może to dlatego że to NGK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie problem nadal występuje raz mniej trzęsie raz bardziej co ciekawe drganie w zależności od tego jak auto stoi tj. wzniesienie lub prosta droga nasila się lub maleje pomysłów na to już nie mam renault nie widzi problemu brak checka brak awarii. Wymieniłem świece po 40 k wydawało mi się, że jest poprawa ale niestety to nie to świece jak pan z serwisu okreslił wymagały już wymiany ale jak podpytywałem go czy była z nimi tragedia to powiedział, że widywał w gorszym stanie. Były już testowane 4 stacje paliw orlen, bp, circle k, oraz moya nie odnotowałem zmniejszonych drgań, środek do czyszczenia wtrysków też był zalewany żadnej poprawy to nie przyniosło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Drgania silnika na biegu jałowym - po rozgrzaniu - 1.3 tce

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!