Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka check engine + sprawdź esp


Tomek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pacjent, Renault Megane 3 2011 r. 1.4 tce. Po rozgrzaniu silnika obroty zaczynają wariować traci moc, wyświetla się kontrolka check engine + sprawdź esp. Do tego zauważyłem że znika płyn chłodniczy w znacznym stopniu. Cewki wymienione, świece również. Co więcej magik powiedział że to uszczelka głowicy, wymieniona z planowaniem, nadal to samo. Gdy w korku utrzymuję obroty na 1100 około, objawów brak.

Silnik benzyna.

Będę wdzięczny za każdą sugestie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica może być cała, może być pęknięcie na tulei cylindrowej. Na forum jest wiele wpisów na ten temat, radzę się zapoznać kolego @Tomek82. Nie chcę być złym prorokiem, ale prawdopodobnie mechanik pokpił sprawę ze sprawdzeniem głowicy i tulei na okoliczność mikropęknięć. Obym się mylił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomek82 napisał:

Po rozgrzaniu silnika obroty zaczynają wariować traci moc, wyświetla się kontrolka check engine + sprawdź esp.

Do tego zauważyłem, że znika płyn chłodniczy w znacznym stopniu

Głównym powodem padania upg jest niski poziom płynu chłodzącego;

    - co doprowadza do przegrzania silnika,

    - w efekcie czego pada upg, która przepuszcza płyn chłodzący do komory spalania,

    - a w następstwie szoku termicznego, pęka cylinder,

Blok silnika jest aluminiowy, a tuleja żeliwna wprasowana w blok ;

    - kto w porę zareaguje na ubywający płyn w zbiorniczku, wymieni uszczelkę to jeździ dalej,

    - ten co dolewa płynu, zmuszony będzie do wymiany tulei cylindrowej,

Problemy wypadania zapłonu ( wg; interfejsu diagnostycznego ) na 2 lub 3 cylindrze ;

    - często powiązane są z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku,

    - a to oznacza tylko jedno, uszkodzona uszczelka pod głowicą,

25 minut temu, Laros napisał:

prawdopodobnie mechanik pokpił sprawę ze sprawdzeniem głowicy i tulei na okoliczność mikropęknięć.

Tak pewnie było;

   - brak doświadczenia,

3 godziny temu, Tomek82 napisał:

Co więcej magik powiedział że to uszczelka głowicy,

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Jabłonnej jest warsztat AUTO JACK znajdziesz w googlach telefon. Tam jest bardzo ogarnięty mechanik Grzegorz, możesz podczas naprawy przebywać i patrzeć się na Jego pracę. Ma olbrzymią wiedzę i doświadczenie a także niesamowitą manualną sprawność. Niestety, do tanich ten warsztat nie należy, więc trzeba się wcześniej z szefem ugadać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!