Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ilość oleju vs wskazania bagnetu


Sylwester123

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Renault Megane 4 rocznik 2019 silnik 1,3 Tce 115 km turbo w benzynie. We wszystkich technicznych danych znajdzie Pan, że do wymiany oleju potrzeba 5,4 litra oleju 5w 30 norma RN017. Gdy miałem samochód na gwarancji to na fakturze dostawałem, że zostało wlane 5,4 litra oleju.
Gwarancja minęła i nie chciałem płacić w ASO 750zł. Kuliłem 6 litrów oleju i pojechałem do Warsztatu, które specjalizuje się we Francuskich markach. od lat jeździłem tam ze swoim Citroenem C5 i mam do warsztatu zaufanie. Poinformowałem Panów, że trzeba wlać 5,4 litra oleju. Oczywiście Panowie też to sprawdzili i zabrali się do pracy. Olej spuszczony od dołu do tego filtr oleju wyciągnięty. Panowie wlewali olej i sprawdzali jaki poziom oleju jest. Dostałem telefon, że po wlaniu 4,6l mam juz na bagnecie maks. Byli mega zaskoczeni gdyż producent nakazuje wlanie 5,4. Mechanicy bali się wlewać jeszcze olej wiedząc, że już jest taki poziom. Oczywiście samochód był odpalony olej poszedł w obieg ale nie widać było z kontroli poziomu oleju by trzeba było go dolewać. Z tego powodu powstał problem natury czy bagnet jest nie od tego samochodu? Czy może w instrukcji jest coś nie tak? Wskaźnik ciśnienia oleju nie pokazywał, że jest mało oleju wszystko w normie. No cóż kolega ma takie same Renault i pojechał do serwisu i opowiedział moją historię by dowiedzieć się o co chodzi. Na początku Pan z obsługi klienta uśmiał się słysząc, że do Renault Megane potrzeba 5,4 l mówił , że albo 4,6 albo 4,8. poszedł skonsultował z mechanikiem i okazuje się, że oni wlewają 5,4. Ustawiają na maszynie odpowiednią ilość i tyle maszyna wylewa oleju. Oczywiście sugerowali, że mechanicy do końca nie spuścili oleju a że od góry wyciàgali olej i takie tam dziwne teksy, że wstydziłem się pytać mechanika o te rzeczy by za przeproszeniem nie stawiać kogoś w świetle amatora. Teraz pytanie jest takie jak to możliwe, że oni leją 5,4 gdzie przecież wiadomo cały olej nie zejdzie, jest w turbo, przewodach kanałach to prawie nie możliwe. Czy to oznacza, że celowo olej przelewają? jak się wyjmie bagnet to stan oleju jest wyższy od max czemu to nie budzi podejrzeń czemu zwalają na niedokładny bagnet? Albo, że bagnet jest skręcony w spirale i nie można polegać na jego wskazaniach. Bardzo Was proszę czy możecie Wy się wypowiedzieć jak byście zrobili? Czy wlalibyście 5,4 litra czy raczej 4,6 może 4,7  i jak już wskazuje, że jest pomiędzy minimum i maximum zaprzestali dolewać jednak tyle co producent wskazuje czyli 5,4 litra?Komu wierzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Sylwester123 napisał:

  No cóż kolega ma takie same Renault i pojechał do serwisu i opowiedział moją historię by dowiedzieć się o co chodzi. 

 

Kolega ile leje oleju skoro ma takie same?  Może warto też porównać długości bagnetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długość bagnetu sprawdziłem i jest ta sama. Dla mnie wygląda to jakoś dziwacznie i powiem tak, że być może serwisy leja ponad 5l oleju ale te bagnety są za długie :) i nikt się nie przyznał lub druga sprawa nie leja 5,4 ale płacimy jak za 5,4 lub co gorsza olej jest przelewany. Jeśli zaś mamy coś z bagnetami to też jest szansa m, że mechanik boi sie wlac więcej ale mamy oleju za mało bo według specyfikacji powinno buc więcej. Jeśli jedziecie po za serwis to kulujecie 5 litrów oleju tylko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!