Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne odgłosy z kierownicy Megane1ph2 2000r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam pewien problem, otóż podczas kręcenia kierownicą podczas jazdy bądż podczas postoju, słychać z kierownicy dziwne trzaski tak jak by jakiś plastik pękał albo się o siebie obcierał. Odgłos ten wydobywa się z okolicy pomiędzy kierownicą a deską rozdzielczą. Wiecie może co to może być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelzawadzki, zapoznaj się z postami dotyczącymi regeneracji maglownicy. Dalej jeszcze mogą tak przeskakiwać łożyska kolumny mcpearson. Bardziej stawiam na maglownicę. Skorzystaj z opcji :).

na szybko: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1178&...ica&start=0

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=6034&...ko+amortyzatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś to robił pół godziny generalnie wszystko trzeba rozebrać żeby dostać sie do tej taśmy. Pamiętaj tylko żeby przed robotą odłączyć akumulator bo poduszkę bedziesz musiał w kierownicy odłączyć i żeby nie wyskoczyła albo żeby komp jakiegoś błędu nie wyłapał, więc lepiej go odłączyć

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak, wiem o tym :) tylko na razie nie chciało mi się z tym bawić / brak czasu, bo jednocześnie wykręcę fotel pasażera (kolejne dwie poduchy) i wysuszę te gąbki spod wykładziny (parownik mi zalał połowę wnętrza...) także czeka mnie combo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a u mnie było skrzeczenie z lewej strony podczas skrecania i przejezdzania przez nierównosci w serwisie w siedlcach trzech mechaników godzine siedziało i wymyslili ze maglownica cena z wymiana 2200 pozniej pojechałem u siebie na sciezke i sie okazało ze niedorecona jest sruba od drazka stabilizatra przy wahaczu wiec potwierdza sie moja opinia ze samochdu nienalezy prowadzac do siedlec tzn to opinia porzedniego własciciela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Mam podobny problem. Wczoraj oddałem swoją Megi (I ph II) do warsztatu w celu wymiany łącznika między kolektorem, a wydechem (o ile dobrze kojarzę :lol:). Walczyli z tym wczorajszy dzień i dzisiaj. Zatem dziś poszedłem odebrać samochód. Wsiadłem, odpaliłem, chcę wycofać, skręcam kierownicę, a tu jakieś trzaski, "pyknięcia". No to wysiadłem i poszedłem powiedzieć, że coś jest nie tak. Stwierdzono, że coś nie tak z taśmą od poduszki, że się poluzowała. Po godzinie wróciłem, usterka została w miarę wyeliminowana, coś tam podłożyli żeby trzymało tą taśmę. W miarę bo:

- od czasu do czasu przy kręceniu kierownicą słychać pojedyncze trzaski,

- kierownica jest odsunięta od kolumny o ok. 1,5-2cm,

- wydaje mi się, że kierownica chodzi ciężej,

- podczas jazdy ściąga auto na lewo.

 

Dziwi mnie fakt pojawienia się tej usterki. Szef warsztatu stwierdził, że to zbieg okoliczności, że nic przy kierownicy nie robili. Szczerze mówiąc wydaje mi się to dziwne bo:

- wczoraj wszystko było ok,

- zakładam, że w sumie autem przejechali może z 30m (z miejsca gdzie je zostawiłem do warsztatu i z warsztatu na parking),

- dziwne, że osoba wystawiająca auto na zewnątrz nie usłyszała tych trzasków (a na pewno kręciła kierownicą bo auto stało pod kątem).

 

Zatem: czy możliwe by do uszkodzenia doszło podczas wymiany tego łącznika czy faktycznie był to raczej fatalny zbieg okoliczności? Co z tym odstępem od kolumny i ze ściąganiem?

 

Dodatkowo z ciekawości czy orientujecie się jaki jest mniej-więcej koszt wymiany tej taśmy? Ponoć trzeba wymienić całe "coś", a używane to "coś" chodzi w granicach 400 zł.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi,

pion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za momencik padnie Ci klakson, a chwile później kierunkowskazy przestaną odbijać :lol: borykam sie z tym problemem od dłuższego czasu i jak na razie to 3 sztuki zwijacza klaksonu poszły na marne :o gdzieś kiedyś na forum wychaczyłem temat co forumowicz miał ten sam problem i go rozwiązał po przez jakieś podbicie o pare milimetrów tego czegos do czego przykręca się kierownice ale nie umie tematu odnaleźć :o

 

Zwijacz tasmy AirBag to koszt około 50zeta na allegdrogo używane i będzie działać

To coś do czego są przymocowane manetki i zwijacz taśmy AirBag, nazywają "pająkiem" ewentualnie zwijacz klaksonu koszt to jakies 3ozł za używke.

Edytowane przez szlepster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: no to mnie nie pocieszyłeś... a co z tym ściąganiem w lewo? Czy to może mieć również z tym jakiś związek? No i czy możliwe, że stało się to ot tak nagle, podczas gdy samochód praktycznie cały czas stał nie ruszany (przejechane dosłownie kilkadziesiąt metrów), czy raczej powinno się to "psuć" stopniowo?

 

// Edit:

Żeby nie zaśmiecać tematu pozwoliłem sobie założyć nowy wątek konkretnie pod moją sytuację:

http://megane.com.pl/topic/37490-wymiana-lacznika-w-ukladzie-wydechwym-a-uszkodzenie-tasmy-poduszki/

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!