Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne "zapychanie się" silnika


Piotr Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podobny temat już się pojawiał, ale może tylko podobny ;-) Mam Scenica 2litry benzyna rocznik 1998, ściągnięty z Niemiec od pierwszego właściciela. Stan bardzo dobry. Dwa miesiące zachowanie wzorowe. Teraz trochę wariuje: przy zmianie biegów i przy próbie przyspieszania silnik się "zapycha". Niby się rozpędza, ale baardzo powoli i bez mocy. Wyświetlacz chwilowego zużycia paliwa pokazuje wtedy 29,9 litra na sto. Po chwili dłuższej lub krótszej autko się "odtyka", dostaje kopa i jedzie normalnie a wskazania paliwa wracają do normy. Na wolnych obrotach czasem się krztusi a czasem nie.

Mechanik, do którego się wybieram sugeruje, że to filtr paliwa lub świece i sugeruje zmieniać jedno i drugie, ale może prawdziwa przyczyna tkwi gdzie indziej? Tankuję 95 na Orlenie. Ostatnio tydzień się krztusił a potem mu minęło i jeździł tydzień jak złotko i teraz powtórka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj to na bank filtr paliwa kolega miał taki objaw w safrane nie posłuchał rady i robił silnik po miesiącu czasu czasem proste rozwiązania są najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odświeże temat.

 

Mam podobnie w mojej megi I phI silnik 1,6 K7M. Ruszam na pierwszym biegu. Za chwile wrzucam drugi bieg daje dużo gazu i silnik się zapycha a nawet czasmi to tak jakby się blokował i mało co nie wyskoczył, tak samo przy zmianie biegu z 2 na 3. Na lpg te objawy są dużo drastyczniejsze niż na benzynie. Tak jest jak dam dużo gazu a jak dam delikatnie gazu to poleci.. Zdażało mi się to sporadycznie ale niestety ostatnio to coraz częściej.

 

Aha, filtr powietrza był niedawno wymieniany ale faktycznie benzyny dawno nie był wymieniany. Ale objawy są na pb i na lpg to obydwa filtry by były do wymiany...?? Może autor tematu znalazł rozwiązanie tego problemu.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środkowy i końcowy tłumik są nowe. Z tego co ktoś mi mówił to to co mam to jakaś strumienica a nie ketalizator. Kiedyś byłem w warsztacie zajmującym się tłumikami i miałem spawany tłumik zaraz za (niby) katalizatorem. Zajrzałem tam a w tym (niby) katalizatorze były tak jakby takie sprężyny wzdłuż wylotu z silnika. Tak wygląda w środku katalizator.??

 

Po świętach wymienie może te filtry pb i lpg i zobaczę. Tą megi jeżdże od września 2009 a lpg było zakładane w grudniu 2008 więc poprzedni właściciel mając nową instalacje nie wymieniał filtra lpg i ja też nie więc wymienie go teraz tylko zastanawiam się czy nie będę musiał później regulować lpg.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!