Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeprogramowanie Megane 3 z UK na PL za pomocą ECU Tweaker lub ddt4all


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za podpowiedzi...Dzisiaj po pracy przyjrzę się dokładniej, tylko "na oko" to sobie można... No chyba że jakiś kabelek się oderwał... Zależałoby mi na tym żeby  to naprawić, bo za tydzień jadę na wczasy 900km w jedna stronę i tempomat mógłby mi się przydać...

Edytowane przez conqest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj u znajomego który posiada clipa i nie dało się zaaktywować tempomatu... o ile dobrze pamiętam cały czas pojawiał się błąd 5001. Odpuściliśmy bo kolega nie miał czasu wczoraj na dłuższą zabawę i szukanie problemu. Próbowałem dzisiaj wykonać wykonać procedure przyuczenia tempomatu. Procedura RZ047 - takie info znalazłem na forum ale też bezskutecznie... Nie mam pojęcia co mogło się stać ze było wszystko ok i naglenie działa... Są na forum tematy o tempomacie ale to w większości przypadków ludzie go dokładali gdy fabrycznie nie było au mnie fabrycznie był i nagłe zdechło...

Pojawił mi się jeszcze kilka razy komunikat ESC wyłączony przy dojeździe do skrzyżowania dokładnie jak w tym temacie, czy to by mogło być powiązane z tempomatem?

.

Edytowane przez conqest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cokolwiek wyskoczy tempomat przestanie działać. Nieraz nie daje się włączyć na nowo wtedy kasowanie błędów plus procedura RZ047. Jak nie działa dalej to chyba zostaje kopanie w wiązce. Zaświeca się na desce? czy nie działają tylko przyciski na kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zaświeca - były błędy nawet tutaj wklejałem ale zostały skasowane i błędów już nie ma a i tak d... Jeszcze dopytam jak wygląda ta procedura RZ047? Czy to tylko się daje ten guziczek execute czy jakoś tak czy jeszcze trzeba coś  innego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko Execute. A Przycisk działa? Miałem kiedyś przypadek L2 z uszkodzonym ecu która nie reagowała na przyciski na kierownicy. W mojej M3 też był fabrycznie a nie działał bez przyuczenia. Spotkałem też jeszcze jedną taka megane i też przyuczenie dało radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy działa przycisk - na pewno działał wcześniej bo tempomat działał - Jak pisałem, ja nie jeżdżę za dużo na tempomacie bo nie mam takiej potrzeby. Po zakupie kilka razy to testowałem i działało wszystko ok. Teraz w sobotę jadę nad morze i chciałem sprawdzić przed wyjazdem i okazuje się że nie działa. Tak naprawdę to nie wiem nawet co i kiedy się stało że przestało działać

 

Jeszcze jedno czy po wciśnięciu tych przycisków z tunelu auta info pojawia się na liczniku nawet gdy auto stoi (oczywiście zapalony silnik), czy to się pojawia tylko jadąc przy pewnej prędkości? Pytam bo tego nigdy nie sprawdzałem wcześniej, zawsze włączałem jadąc nigdy na postoju...

Edytowane przez conqest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, conqest napisał:

Jeszcze jedno czy po wciśnięciu tych przycisków z tunelu auta info pojawia się na liczniku nawet gdy auto stoi

Wystarczy włączony zapłon lub uruchomiony silnik by na liczniku pojawiał się odpowiedni komunikat po przełączeniu włącznika regulatora/ogranicznika prędkości. Oczywiście tylko wtedy gdy licznik w swojej konfiguracji ma zaznaczone wyposażenie pojazdu w tempomat. Można też sprawdzić czy na żółtym przewodzie wchodzącym do wtyczki przełącznika dochodzi 12 V po włączeniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aniewa napisał:

Oczywiście tylko wtedy gdy licznik w swojej konfiguracji ma zaznaczone wyposażenie pojazdu w tempomat.

Masz na myśli to jak rozumiem -  RV/LV ? Jeżeli tak to mam to zaznaczone. Teraz w pracy nie mam jak ale jutro po pracy jeszcze sprawdzę te 12V na żółtym kabelku.

Wczoraj po pracy przeczyściłem jeszcze przepustnicę w związku tym komunikatem "ESC wyłączony" i zobaczymy co będzie... Po ty zabiegu probowałem ponownie zrobić procedurę RZ047.Za pierwszym razem była odpowiedź

 

Screenshot_2022-07-27-19-25-54-136_org.pyrenteam.pyclip.thumb.jpg.bbe43bd08cf29909e7e3491944bd12db.jpg

Ale nie zadziałało spróbowałem drugi raz to było

 

Screenshot_2022-07-27-19-34-15-039_org.pyrenteam.pyclip.thumb.jpg.883314e521cf845aaf021ca0a83f422d.jpg

 

a w tym menu te wartości skaczą z "wykryty" na "nie wykryty" (na screenie tego nie widać co jasne ale to tak miga)

 

Screenshot_2022-07-27-19-29-17-266_org.pyrenteam.pyclip.thumb.jpg.5134ed503ef86ba2d09cc3fbc0d52971.jpg

Edytowane przez conqest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie można się z nim połączyć. Na zegarach jest error prog. Był to samochód po przekładce z Anglika, ktoś zrobił konfigurację licznika i zrobił zapis do eeprom i od tego czasu nie ma komunikacji z drzwiami nie działają lusterka i manetka radia. W zegarach jest błąd DF018 brak lub nieprawidłowa konfiguracja tablicy rozdzielczej. Jak ją skonfigurować? Mam clipa ale automatyczna konfiguracja nie działa, wyskakuje komunikat że nie znaleziono plików. Jak ręcznie ją wpisać czy clipem czy ddt4all? 

Edytowane przez Mati13
Żeby nie pisać posta pod postem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2022 o 10:01, Mati13 napisał:

W zegarach jest błąd DF018 brak lub nieprawidłowa konfiguracja tablicy rozdzielczej. Jak ją skonfigurować?

Masz ddt4all to skonfiguruj licznik pod wyposażenie swojego samochodu. Najważniejsze to między innymi obecność czujników w oponach (TPMS), rodzaj skrzyni biegów (AT), ESP, tempomat, rodzaj hamulca ręcznego itp. Po podłączeniu sprawdź co masz w liczniku jako "with" a nie ma tego w pojeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konfigurację już ogarnąłem, komunikację z modułem drzwi też. Teraz jest błąd dtc a82001 i nie działają szyby. Jak błąd znika szyby działają ale kilka sek.

Ok szyby ogarnięte, działają lusterka też. 

Teraz mam pytanie czy ktoś wie czego nie działa pilot przy kierownicy od radia ? Jakaś konfiguracja radia czy coś trzeba zrobić, Radio orginalne z nawigacją. Wygląda na to że jest brak konfiguracji. 

IMG_20220804_175047.jpg

IMG_20220804_174923.jpg

Edytowane przez Mati13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!