Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

UPG cała, pęknięty blok silnika?


Buncolek21

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Mam Renault Megane III 1,4 Tce z 10 roku.
Pojawił się "check enigne", który miga i po chwili gaśnie. Komputer wskazał wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.  Auto jeździ normalnie. Nie dławi się, nie szarpie. Nic się nie dzieje. Poziom oleju w normie. Nie przybywa i nie ubywa.
Podmiana cewek aby wykluczyć cewkę. Wymienione świece na nowe. Po 2 tyg check enigne - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Do tego ubywanie płynu chłodniczego.
Oczywiście auto poszło do mechanika. Test wykazał obecność CO2 w układzie chłodzenia. Zatem podobno "klasyka" w tych silnikach. 
Zdjęcie i sprawdzenie uszczelki oraz głowicy. Są ok. Bez pęknięć. Diagnoza od mechanika, to najprawdopodobniej pęknięty blok. 
I w tym miejscu mam do Was pytanie: Czy to możliwe aby blok był pęknięty jeśli uszczelka pod głowicą i głowica są ok? Macie jakiś trop, którym można podążać?

Zastanawiam się nad sensem naprawy. Może lepiej sprzedać auto z informacją że uszkodzone?

Przebieg oryginalny 145 000.

Edytowane przez Buncolek21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Buncolek21 napisał:

Podmiana cewek aby wykluczyć cewkę. Wymienione świece na nowe.

Po 2 tyg check enigne - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.

Do tego ubywanie płynu chłodniczego.

Cylindry liczy się od strony rozrządu

Jak dużo ubywało płynu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tłok na I-cylindrze jest umyty?

Ubytek płynu chłodzącego doprowadza do przegrzania się silnika ;

    - najwyższa temperatura jest w górnej części tulei, co przy marnym chłodzeniu doprowadza do jej pęknięcia;

          - jest ono bardzo małe, czasem niezauważalne gołym okiem, dlatego należy użyć lupy i przyjrzeć się uszczelce pod głowicą;

          - od strony bloku, powinna być perforacja materiału uszczelki,

         - w tym miejscu właśnie przeciekał płyn chłodzący, który po czasie powoduje pękniecie tulei cylindra,

Zarejestrowane powinny być w sterowniku zbyt wysokie temperatury płynu chłodzącego;

  - odczytać clipem , zarejestrowane błędy ,

Znane są przypadki uszkodzenia upg, przez nie fachowy montaż i strojenie instalacji lpg

 


 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2022 o 15:50, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 - Prezes 

Czyli pęknięcie bloku nie jest możliwe bez uszkodzenia uszczelki? Jest ono następstwem uszkodzenia UPG. Dobrze rozumiem? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, blok może pęknąć bez uszkodzenia upg, pęka tuleja,  Aby mieć pewność wymagany jest demontaż bloku i sprawdzenie szczelności. 
 

Trop ze sprzedażą auta z uszkodzonym silnikiem jest wygodniejszy, opuścisz 10 koła i nie zastanawiasz się czy jest zrobione dobrze czy źle i kiedy znowu coś strzeli.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków;

   - przy szybkiej reakcji na ubywanie płynu,

   - wymiana uszczelki upg a nie dłuższe dolewanie płynu,

   - kończy się tylko na tej operacji,

Ja nie miałem przypadku pęknięcia tulei bez perforacji upg;

   - narażone są silniki z 2009 i 2010 roku,

W dniu 13.08.2022 o 13:40, Buncolek21 napisał:

Pojawił się "check enigne", który miga i po chwili gaśnie. Komputer wskazał wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.  Auto jeździ normalnie. Nie dławi się, nie szarpie. Nic się nie dzieje. Poziom oleju w normie. Nie przybywa i nie ubywa.

Równie dobrze może to być wypracowany łańcuch rozrządu a ubywanie płynu ma miejsce ;

   1/ chłodnicy cieczy;

          - wszystko co wyleci momentalnie wyparuje i nawet nie zostanie śladu ,

          - dopiero po sprawdzeniu Chłodnicy pod Ciśnieniem Ukazała się Nieszczelność ,

   2/ trójniki plastikowe przy reduktorze gazu się kurczą ;

          - płyn zaczyna wyciekać po pewnym czasie ,

  3/ niesprawny korek zbiornika wyrównawczego ,

  4/ turbina -pompka elektryczna chłodząca turbinę

1600111122_Blok-Umytytokw14TCe.thumb.png.45182588db5973824267b7181f92e57a.png

 

Odpowiedz na pytania???

 

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!