Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana radia Carminat na niefabryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Starość dopadła sprzęt w moim aucie (Megane II, rocznik 2007).

Na pokładzie mam fabryczne radio z nawigacją i zestaw głośnomówiący Nokia CK-7W.

- Zestaw pozwala tylko na rozmowy telefoniczne, nie na odtwarzanie muzyki.

- AUX - brak.

- CD - ze starości płyt nie czyta.

- Tuner FM - właśnie osłabł.

- Antena - doraźnie uszczelniona, bo nowej na rynku, ani nawet uszczelki, już nie ma.

Chcę wymienić ten zestaw na nowy (całkowicie), albo jakkolwiek uwspółcześnić, by był bardziej funkcjonalny.

Co zrobić, jak żyć, czego szukać?

Wiem tylko, że:

- chcę zachować informacje z radia (RDS, zegarek) na wyświetlaczu między zegarami

- chcę móc sterować pilotem i mieć podpięty zestaw głośnomówiący

- muszę znaleźć półeczkę, która zastąpi ekran znad nawiewów

Ale nadal - czego szukać? Czy jest to wszystko ogarnialne? Czy bez rzeźbienia w okablowaniu nie-da-się?

Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez czerstwyPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw nokia CK jest wspięty za pomocą gotowych złączy przez złącze ISO radia i będzie działać niezależnie od radia, które masz w samochodzie.

Do fabrycznego radia możesz podpiąć kabelek AUX i w ustawieniach auta aktywować to wejście aby po naciśnięciu przycisku source był dostępny AUX.

Produkowane są również adaptery BT pod aux. Minusem będzie to, że na wyświetlaczu nie wyświetli nazwy utworu.

Po wymianie radia na niefabryczne stracisz możliwość obsługi radia z pilota - istnieją takie przejściówki, ale nie z każdym radiem współpracują - napisz na priv.

Ja po zmianie radia straciłem na wyświetlaczu nazwy stacji, ale zegarek i temperatura była stale wyświetlana. Pilota od radia zaadoptowałem jako sterownik tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego wyjścia na AUX w radiu Carminat ni ma (niedawno było wyjmowane, jedyna wtyczka to ISO) + opcji w menu wyboru źródeł też nie ma (ale może jakoś się ją aktywuje, tylko jak?).

Swoją wiedzę opieram na zdaniu mechanika specjalizującego się w Renaultach. Ponadto zadałem pytanie, czy jest AUX w tym radiu, gdy ono było wyjęte. Odpowiedź była przecząca.

A pytam na forum, by zachować plusy wynikające z wyposażenia meganki. Bo wyjęcie radia i wpakowanie nowego, to żadna sztuka. A i sterowanie tempomatem już mam fabrycznie, w kierownicy.

Zegar mogę stracić, bo steruje nim radio. Zegar sam się synchronizuje, radiowo.

W załączeniu fotki sprzętu.

Do tematu dojrzewam już kilka lat. Naczytałem się już o wszystkich typach radioodbiorników. Tuner List itp. I nadal nie wiem, co kliknąć, co podłączyć, jak i gdzie. Nie wynalazłem żadnej dyskusji dotyczącej mojego radia. Czarę goryczy przelało osłabienie czułości tunera (może przez ostatnie wyjęcie radia, bo zapomniałem, jak zaakceptować kod, a przez to myślałem, że muszę nowy generować).

20220831_174858.jpg

20220831_174850.jpg

20220831_174825.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podpinam się pod temat, niestety sam właśnie przerabiam podobne perturbacje z tą wersja radia. Po przejrzeniu już wszystkiego poddałem się i wstawiłem inne radio.

Straciłem tak jak pisałeś RDS i ustawienia zegarka, ekran oraz sterowanie z kierownicy (akurat sterowanie można by to dorobić u https://piloty.pl/, pytałem koło 250zł kiedyś chcieli). 

Zyskałem lepszy dźwięk, nie przerywający CD oraz wyjście AUX. Innego wyjścia niestety nie znalazłem, choć Internet cały przewaliłem też szukając czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Problem rozwiązany:

- wymieniłem podstawę anteny (zdzierstwo, ale cóż począć, gdy zamienników brak, a wiedza, czy podpasuje antena FM+GPS z innych modeli to wiedza tajemna) i radio odbiera prawilnie.

- za AUX robi nowy zestaw głośnomówiący Bury CC9048, który zastąpił Nokię CK-7W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!