Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych


monkeytree

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio podczas jazdy autostradą pojawił się problem w aucie. Liczne komunikat: ryzyko awarii silnika, skontroluj układ wtrysku, skontroluj układ wydechowy. Zjechałem z trasy i podpiąłem w auto w warsztacie do komputera. Analiza wykazała problem z czujnikiem temperatury przed filtrem cząstek stałych oraz pełny filtr cząstek stałych. Po wprowadzeniu samochodu na wyższe obroty wyszło, że czujnik temperatury przed filtrem ma stałą wartość 50 stopni, gdy jednocześnie wzrastała temperatura czujnika przed turbiną do ponad 200 st. Po raz pierwszy od 4 lat pojawił się problem z tym filtrem. Nie uśmiecha mi się inwestowanie w być może niepotrzebną regenerację a tym bardziej wymianę filtra cząstek stałych jak mmi sugerowano w warsztacie.

 

Doradźcie, czy tylko wymiana tego czujnika wystarczy? I jakie to są koszty? Renault Megane III Grandtour 1.9 Dci 2009 rok

 


28591142_ZdjcieWhatsApp2023-01-02o13_30_17.thumb.jpg.7a5475416bcbb09f9ec9a432ef151de9.jpg717057523_ZdjcieWhatsApp2023-01-02o13_30_18.thumb.jpg.056d78950df3ac89cf364adb229eec53.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik na 90% do wymiany. Chyba że coś na wiązce jeszcze. Filtr moim zdaniem powinien się wypalić. 7mbar to ładna wartość. Jak sobie wyliczył zbyt duża ilość gram to być może będzie konieczne wypalanie serwisowe ale nie ma tego parametru odczytanego. Przy odrobinie szczęścia wymiana czujnika powinna załatwić temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, monkeytree napisał:

Po raz pierwszy od 4 lat pojawił się problem z tym filtrem.

Nie uśmiecha mi się inwestowanie w być może niepotrzebną regenerację

a tym bardziej wymianę filtra cząstek stałych jak mi sugerowano w warsztacie.

Wg; komputera diagnostycznego;

  - od wymiany filtra minęło 309445 km,

  - od udanej regeneracji filtra minęło 307836 km,

Wszystko wskazuje, że filtr jest do wymiany a silnik nie jest w 100 % sprawny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od wymiany tego czujnika, jest wkręcony do filtra. 

Przebieg samochodu to 218 kkm?  Sterownik silnika pokazuje 309445 km a ostatnia regeneracja była przy 307836 km.

Filtr może być jeszcze sprawny, sprawdź czy rura wydechowa nie jest okopcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że jest sprawny. W 1.5dci zauważyłem ze przebieg od ostatniej udanej regeneracji nie zawsze się zmienia tak jak licznik udanych wypaleń. Jeśli przerwiemy na pewno się nie policzy. Jeżeli pod koniec wypalania straci warunki do dobrego wypalania też przerwie i nie zaktualizuje tych parametrów. Np ostatnie moje wypalanie skończyło się na wartości 0,4 kilometr przed pracą. Filtr wypalony a zmienne niezaktualizowane. Dodam że ja mam filtr po praniu które wykonałem w lecie i miał świeże przyuczenia.

Podtrzymam to co mówiłem i to co kolega @aniewa napisał. Rozpoczął bym od wymiany czujnika. Czasami się zdarza ze padną. Mi padł czujnik przed turbiną. Albo coś pogryzie przewód. A ostatnio brat znajomego w masterze urwał czujnik:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, halas2 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

VF1KZ0J0641314600

Godzinę temu, aniewa napisał:

Zacząłbym od wymiany tego czujnika, jest wkręcony do filtra. 

Przebieg samochodu to 218 kkm?  Sterownik silnika pokazuje 309445 km a ostatnia regeneracja była przy 307836 km.

Filtr może być jeszcze sprawny, sprawdź czy rura wydechowa nie jest okopcona.

Tak, przebieg to 218 tys km. Na zewnątrz rura nie jest okopcona, ale ma w środku widoczną sadzę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer czujnika z Oryginału 226406229R. Ja u siebie założyłem NTK ale cena była zbliżona do oryginału. Na pewno nie polecam NTY, Go rabbit i innych chińskich wynalazków.

Przebieg w komputerze wtrysku jest wyższy niż w zegarach. Czyżby był cofnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest w rodzinie od 2012 roku, dlatego stan licznika od tamtego momentu na pewno jest pewny. Ale w 2012 roku zostało kupione w komisie i przyszło z Niemiec więc zastanawiam się czy wtedy licznik nie został cofnięty o jakieś ponad 90 tysięcy.

Edytowane przez monkeytree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam panowie mam podobny problem, czasem pokazuje się komunikat sprawdź układ wtryskowy, pyclipem odczytałem ze jest to błąd czujnika temp spalin, dodam że z miesiąc temu miałem "komunikat możliwa awaria silnika"  błąd dotyczył filtra pdf, błąd został skasowany i od tej pory zaczął się pojawiać właśnie ten z problemem wtryskowym,poniżej zdj z pyclipa

 

Screenshot_20230317_155937_PyClip.jpg

Screenshot_20230317_160403_PyClip.jpg

Screenshot_20230317_160813_PyClip.jpg

Edytowane przez pawlak219
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś chciał mam taki czujnik ze swojego auta. Kiedyś sprwadzone auto z francji miało wyciety fap i należalo zakupić brakującą cześć. Dostałem calość z czujnikiem a okazało sie, ze wycięty był fap ale czujnik został wiec lezy. Moge wysłać ci, sprawdzisz sobie. u mnie lezy i pójdzie do kosza.. nr z czujnika 8200854170 czyli to to czego szukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje kol @karolaa, za czujnik, jeszcze mam taki problem czy ten czujnik o ktorym mowa i ktory pokazuje 50stopni na moich zrzutach z pyclip to ten wkrecony w obudowe filtra pdf czy jest jeszcze jeden czujnik gdzies wczesniej?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!:  - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam podobny problem póki co jeszcze bez komunikatów, ale... Filtr zaczął się wypalać co 2 dni, pierwsze kroki - wypalanie serwisowe. Przed wypalaniem serwisowym ciśnienie 8 mbar, po 17 🤔. I chodzi trochę głośniej, a gasnie jak traktor. Jakieś sugestie co z tym dalej robić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!