Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kod blędu P0300 i P0420 - nie wyświetla check engine - megane 2 1.6


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Renault megane 2 1.6 112KM 2008r.+LPG

Podłączyłem elm program piston ( na desce nie wyświetla się żaden błąd)  z ciekawości czy nie ma jakiś błędów i niestety wyskoczyły dwa błędy, pierwszy P0300 -wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach, drugi błąd P0420 - system katalizatora(Bank 1) - wydajność poniżej progu.

Zrobiłem zdjęcia te pierwsze trzy są na postoju , te ostatnie trzy też na postoju tylko obroty 1900obr/min

Dodam że w tłumiku coś brzęczy,grzechocze intensywność zależy ile dodam gazu.jak się jedzie to prawie nie słychać,średnie spalanie komputer pokazuje 7,9 -8.0.samochód nie zauważyłem spadku mocy

Napięcie akumulatora 13,9-14 V

Obliczone obciążenie silnika 20,4%

Temp.cieczy 84

Chwilowa korekta wtrysku Bank 1  od 13,3 do -10,2%

Korekta wtrysku Bank 1 od 15,6 -20,3

Czujnik podciśnienia MAP 32KPA

obroty 698-709

wyprzedzanie zapłonu dla 1-go cylindra od  -1,5 do 1,5

temp.zasysanego powietrza 32-33

Pozycja przepustnicy11,8%

czujnik tlenu - napięcie Bank1 czujnik1   od 0,065 do 0,760v

czujnik tlenu korekta wtrysku Bank 1 czujnik 1 od -12,5 do 1,6

czujnik tlenu napięcie Bank 1 czujnik 2  od 0,115 do 0,625v

czujnik tlenu korekta wtrysku -100%

Zdjęcia poniżej,

Zastanawiam się czy sonda do wymiany czy katalizator?jeśli katalizator to można jeździć? tylko to brzęczenie  ,jak się jedzie zależy od obrotów ale prawie nie słychać

Proszę o pomoc.

 

 

323081624_921260705705966_3301778861909231297_n.jpg

323531032_1302544550289819_5437114127960600483_n.jpg

324378037_905533053960102_2394656760696330100_n.jpg

323525314_712863393734898_6289845830213773099_n.jpg

323530449_836451984119059_6261217082300022804_n.jpg

323997552_1805467106504125_6996899365535470083_n.jpg

324478328_685400103319453_6663795646047923401_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Na benzynie też pokazują się błędy.Benzyna pb98 zawsze taką tankuje na Orlen.

Rozrząd robiony 20 tys.temu wraz z zaworem zmiennych faz.

Samochód ma przebieg 220 tys.

Czyli kupować benzynę pb95?

Sondę tylko którą i oryginał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szyna222 napisał:

Podłączyłem elm program piston ( na desce nie wyświetla się żaden błąd)  z ciekawości

czy nie ma jakiś błędów i niestety wyskoczyły dwa błędy,

Nie wyświetla się żaden błąd na desce;

  - czyli ogólnie- parametry mieszczą się w granicach tolerancji błędu,

Zalecam;

- wykasować błędy,

- wymienić świece zapłonowe,

- zadbać aby świece i cewki były suche i czyste,

- wymienić ewentualnie ;

     - sondę za katalizatorem,

     - filtr powietrza,

- tankować na sprawdzonych stacjach,

- dawać od czasu do czasu " po garach "

8 godzin temu, szyna222 napisał:

Dodam że w tłumiku coś brzęczy, grzechocze, intensywność zależy ile dodam gazu

Należy ustalić który to tłumik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

31 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Ostatni tłumik końcowy był z 3 lata temu wymieniony,zegocze gdzieś w środku samochodu tak mi się wydaje ale przy wymianie oleju sprawdzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wykasowałem i za chwilę sprawdziłem i powróciły programem piston, błędy te same PO300 i P0420, chyba że wykasować innym programem jakimś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj czymś innym. Błąd P0420 jest błędem buforowanym, to nie jest błąd elektryczny aby powrócił natychmiast. Sterownik potrzebuje nieco czasu aby zebrać dane z pracy z katalizatora to jest minimum kilkadziesiąt kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!