Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

R-Link 2 - Ciągła praca sprężarki klimatyzacji - Brak reakcji na przycisk OFF/ON


dawidk212

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim ,

 

Na wstępie chciał bym przedstawić temat który zaobserwowałem w swoim Renault .

Zacznę od początku ....

 

Dokonałem w Renault aktualizacji softu  :

Miałem softa : 2.2.19.300 ( wersja oprogramowania startowego 5327 )

Mam softa : 3.3.16.986 ( wersja oprogramowania startowego 5327 )

 

Jestem przekonany że przy sofcie v2.2 sprężarka klimatyzacji reagowała na przycisk OFF / ON - włączała się i wyłączała .

Wczoraj z ciekawości sprawdziłam jak to jest z tym tematem i zauważyłem że sprężarka nie reaguje na polecenie OFF/ON - jedyny sposób na wyłączenie sprężarki to wyłączenie panelu nawiewu całkowicie łącznie z wentylatorem - wtedy sprężarka się wyłącza .

 

Czy Ktoś z tu obecnych ma jakąś wiedzę w tym temacie ? Spotkał się z takimi objawami ?

Czy moje podejrzenia co do przyczyny ( przyczyna - zmiana softu z v2.2 na v3.3 ) są trafne ?

W jaki sposób mogę ten temat "naprawić" - przywrócić do stanu działania przycisku OFF/ON

 

Jestem nowy w temacie Renault - oczywiście jestem pozytywnie zaskoczony zarówno samym Renault jak i grupą, grupami jakie istnieją w temacie tej marki .

Proszę o wypowiedź w w/w temacie

Z góry dziękuję za pomoc , jeśli temat już się przewijał proszę o wyrozumiałości i podesłanie namiaru na wątek .

 

Pozdrawiam

Dawid

 

 

P.S

Szanowne grono jak macie jakieś ciekawe rady w temacie R-Link 2 => co można w nim usprawnić chętnie wesprę się waszym doświadczeniem ( niestety moje Renault nie jest w wersji FULL lecz i tak wiem że można sobie włączyć ukryte funkcje - mam kabel ELM327 więc mogę testować sprawdzone tematy )

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na R-Link 2 - Ciągła praca sprężarki klimatyzacji - Brak reakcji na przycisk OFF/ON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ,

Dzięki za podesłanie linku tematycznego .

Zmodyfikowałem opis . Konto posiadam jeszcze z czasów jak miałem tylko Renault Megane I - tylko Ją

Obecnie mam Jeszcze Espace V z systemem R-Link 2 na pokładzie - wracam do tej marki i zaczynam przygodę z systemem R-Link 2

 

Na chwilę obecna jedynie ta Klimatyzacja mnie nurtuje bo zaobserwowałem że sobie ciągle pracuje i nie wykonuje moich poleceń :)

Prześledzę link który Podesłałeś - jeśli miał być jakieś swoje przemyślenia będę wdzięczny za Twoją wypowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dawidk212 napisał:

Czy moje podejrzenia co do przyczyny ( przyczyna - zmiana softu z v2.2 na v3.3 ) są trafne ?

Nie spotkałem się z takim przypadkiem, żeby zmiana softu zmieniła jakieś ustawienia poza systemem R-Link.

Prześledź zmiany jakie robiłeś w ddt4all (np. jak wyłączałeś system start-stop) - może przez przypadek zmieniłeś jakiś inny parametr. (tak jak tutaj: https://megane.com.pl/topic/87781-odwrócony-ekran-renault-espace-v-r-link-2/#comment-626782).

Jeśli nadal będziesz podejrzewał aktualizację, to możesz zrobić z powrotem downgrade do 2.2, albo podnieść do v7 i sprawdzić.

Niezbędne pliki i instrukcja tutaj: https://www.msieurlolo.fr/forum/index.php?topic=57457.0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź sylwekdm

Temat START / STOP wykluczam .

START / STOP - wyłączyłem w dniu wczorajszym po fakcie zdiagnozowania naocznie że sprężarka ciągle pracuje niezależnie czy jest OFF czy ON .

Wyłączenie START / STOP było wykonane za pośrednictwem zmiany wartości liczbowej z 0 na 1 za pomocą ddt4all - procedura wyłączenia zgodnie z instrukcjami na forach  ( staram się to robić z wyczuciem i uważać co zmieniam i w jakim miejscu )

 

Co do Forum Francuskiego jakie podałeś - jestem w fazie weryfikacji . Dość duże są tam obostrzenia co do założenia konta i możności korzystania z ich wiedzy , przede wszystkim życzą sobie tekst w języku francuskim . Tak więc czekam na pozytywną weryfikację .

 

Nie mam pomysłu innego niż aktualizacja softa ,

 

 

Takie info znalazłem na tym fransuskim forum :

 

Witam wszystkich,
 chciałbym zidentyfikować typ wersji 2.2.19.300, którym udało się przejść do 3xx lub nawet 7xxx bez awarii, aby móc aktywować Android Auto, wiedzieć, którą wersję umieścili, aby to zrobić Potrzebuję oczywiście numerów seryjnych pojazdów w mp lub referencji radia, aby wymienić referencję radiową z tym, co możemy bez problemu zmierzyć, wersji po aktualizacji.
Zrób mały stolik.
  https://www.msieurlolo.fr/forum/Smileys/classic/merci.gif

Na razie:
66A V3.3.16.960 (błąd przycisku głosowego dla niektórych, nie wszystkich + problem ze sterowaniem klimatyzacją)

V7.0.24.136 ok
67A V7.0.24.131 ok
68A w toku (ten który mnie interesuje)
69A V3.3.16.960 ok Edytuj

, zgodnie z opiniami moja teoria jest spleśniała, ten sam typ radia, ten sam pojazd, różne zachowania


W przeciwnym razie dla informacji
Jeśli weźmiemy na przykład 7.0.24.130 i umieścimy go na 8,7", stanie
się 7,0. 24.136
Jeśli umieścimy to samo na 7", otrzymamy 7.0.24.131.

 

 

Co prawda mam nieco inną wersję softu lecz takie info znalazłem

 

Koledzy co sądzicie ?

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.4 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dawidk212 napisał:

nie wszystkich + problem ze sterowaniem klimatyzacją)

Masz odpowiedź. Aktualizuj.

9 minut temu, dawidk212 napisał:

nieco inną wersję softu

Wersję masz taką samą - ostatnie dwie cyfry to model samochodu i rozmiar ekranu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś przemyślenia z Twojej strony ?

Myślisz że soft może mieć wpływ na takie zachowanie sprężarki klimatyzacji ?

Może nikt nie zwrócił uwagi na pracę sprężarki przez zmianą softu .

Ja jestem prawie pewny że na sofcie v 2.2 sprężarka reagowała na przycisk OFF / ON

Wczoraj sprawdzałem po wgraniu softu v3.3 i sprężarka ciągle pracuje

Dziwna sprawa .....

A system START / STOP wyłączyłem po fakcie zdiagnozowania ciągłej pracy sprężarki .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 25.01.2023 o 11:14, dawidk212 napisał:

Ja jestem prawie pewny że na sofcie v 2.2 sprężarka reagowała na przycisk OFF / ON

Masz raczej na myśli wentylator chłodnicy.

Coś poczyniłeś w tym temacie?

W sumie u mnie jest podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!