Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamknięcie obiegu powietrza na wstecznym


Rekomendowane odpowiedzi

na wstecznym biegu nie zamyka się automatycznie obieg powietrza, przez co czuć spaliny w kabinie. silnik diesel. przy jeździe do przodu lub staniu na biegu jałowym tego problemu nie ma.

 

powiedzcie mi, czy to normalne w tym aucie, czy to jakaś usterka.

meganke mam od 2 miesięcy i cholernie mi to przeszkadza, przy każdym cofaniu muszę pamiętać o zamykaniu obiegu.

 

wcześniej miałem skodę fabię 1.9 tdi i w niej, jak we wszystkich autach z grupy vw z silnikami tdi, obieg powietrza automatycznie zamyka się przy wrzuceniu wstecznego biegu, żeby od spodu nie dostawały się spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obieg powietrza automatycznie zamyka się przy wrzuceniu wstecznego biegu

Pierwsze słyszę, ale może dlatego, że nigdy nie maiłem ze szmelcwagenami do czynienia. :) Z ciekawości aż sprawdzę jak się spotkam ze znajomym.

W Megance z tym się nie spotkałem.

Dal mnie całkiem bez sensu - zanim się zamknie to skończysz manewr cofania, no chyba, że ty tyłem jeździsz :)

Kolejny bezsens, że na luzie też spalinami może zawiać do przodu, gdzie jest umiejscowiony wlot powietrza, zależy w którą stronę wiatr wieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa, że w aucie z klimatronikiem to jeszcze byłoby możliwe, ale z manualną klimą lub bez niej to już nie. W tych przypadkach obieg zamknięty uruchamiany jest pokrętłem i siłą ludzkiego mięśnia :)

Osobiście nie mam diesla tylko benzynę (spaliny też są śmierdzące :) ), ale nigdy podczas jazdy na wstecznym nie czułem spalin w kabinie.

Może silniki typu tdi kopcą na tyle, że trzeba stosować takie patenty. Pofolgowałem sobie :P

Może niech wypowiedzą sie inni uzytkownicy MII dCi czy problem smrodu spalinowego u nich występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej megance nic takiego nie występowało.Z ciekawości odpaliłem teraz lagunę i sprawdziłem,nic takiego się nie dzieje.I znów wyższość niemieckich aut :) Cóż za niedopatrzenie francuskich inżynierów. ;-)

Zreszta tak jak wyżej Prezes pisał funkcja zupełnie bez sensu,nigdy mi nie śmierdziało przy cofaniu,a jeżdżę tylko dieslami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam klimatronika i nie mam czegoś takiego - chyba, że zostawię włączony i odpalam już z tak ustawionym ;-)

Z reguły, odpalam na wyłączonych urządzeniach elektrycznych/elektronicznych w aucie w celu uniknięcia niepotrzebnego obciążenia jak i uniknięcia szpilkowych impulsów powodujących uszkodzenia.

Pytałem znajomego, który ma na co dzień do czynienie z różnymi autami/markami i jak to się mówi, zrobił wielkie oczy :)

Właśnie rozmawiałem z kolejnym znajomym co ma do czynienia z taką myślą technologiczną i też nic o czymś takim nie słyszał :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima nie ma tutaj nic do rzeczy, nie pokazuje tego na wyświetlaczu.

w fabii miałem klimę ręczną, a zamknięcie obiegu następowało automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego i nie zapalała się przy tym kontrolka zamknięcia.

nie jest to bez sensu, bo blokada następuje po wrzuceniu biegu, a nie po ruszeniu, więc spaliny nie mają możliwości dostać się do środka. potwierdzi wam to każdy dealer skody.

teraz w meganie mam climatronic, ale on też tym nie steruje. dowiadywałem się już w aso i nie słyszeli o tym, więc w renault tego nie ma.

poza tym zauważyłem, że dolna część zderzaka przy końcówce wydechu jest okopcona. czy u innych posiadaczy megane II phII dci też tak jest? napiszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam silnik 1,5 dci i nigdy nie miałem problemu se spalinami podczas cofania.

zamykanie obiegu wewnetrzego, gdy cofa sie przeważnie kilka kroków i to często po łuku z prędkoscią pieszego lub mniejszą według mnie nie ma sensu, chyba że silnik kopci jak parowóz. Może auta z grupy VW mają wloty powietrza umieszczone pod podłogą i stąd taki swoisty patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wcześniej miałem skodę fabię 1.9 tdi i w niej, jak we wszystkich autach z grupy vw z silnikami tdi, obieg powietrza automatycznie zamyka się przy wrzuceniu wstecznego biegu,

Zasięgnąłem języka w salonie SKODY.

Przychodzę, grzecznościowe powitanie i pada moje pytanie do panów z salonu

(było ich trzech, bo zrobiłem najście w godzinach porannych, zaraz po otwarciu)

- czy to prawda, że ............ wiadomo o co pytałem :)

Panowie zrobili wielkie oczy i zarysowało się bardzo wielkie zdziwienie na ich twarzach.

Podobna reakcja jak nasza na forum :P Pierwsze słyszę, (nic to myślę zbłaźniłem się :P :P )ale..... pada fraza ...

proszę podejść do kierownika serwisu - 10 m przez salon :P

I znowu grzecznościowe powitanie, pytanie itd. ;-)

Pan też się trochę zdziwił ale po chwili wytłumaczył co i jak. :)

 

A więc po kolei - wybaczcie za a więc :P

 

1. Potwierdzam zamykanie się obiegu powietrza automatycznie z włączeniem biegu wstecznego w takowych silnikach.

2. TU podkreślę NIE, NIE WE WSZYSTKICH autach. :!:

- nie wiem jak w innych z tej grupy vw :P rozmawiałem o SKODZIE.

- jest to tylko i wyłącznie opcja za dopłatą :!:

- w PL bardzo mało osób to sobie wzięło.

- częściej można spotkać w autach sprowadzanych.

- normalnie nawet w najbogatszej wersji tego nie dają - tyle co wiem z serwisu.

Oczywiście to wszystko w odniesieniu do diesla.

Ceny nie znam bom nie pytał - nie interesowała mnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, czyli nie kolejna funkcja widmo?Tak się tylko zastanawiam po co to komu?Jak stoję w korku i smrodzą to sobie wciskam na zamknięty obieg-sprawa jest jasna.Ale przy cofaniu?Mysle,że kolejna okazja wyłudzenia pieniedzy od klienta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, czyli nie kolejna funkcja widmo?

Nie, nie funkcja widmo jak się okazało. ;-)

kolejna okazja wyłudzenia pieniedzy od klienta

Też tak myślę - zbyteczne jak dla mnie. Jednak jakby mi ktoś dał, albo bym z tym kupił to by było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!