Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W K9K 846 występuje problem z kopceniem na siwo zaraz po odpaleniu przez ok 10sekund. Objawom toważyszy dłuższe kręcenie i odpalanie "na raty". Oczywiście zostały wykonane takie podstawowe rzeczy jak:

- sprawdzenie wtryskiwaczy (wymieniłem na fabrycznie nowe)

- sprawdzenie cisnienia na listwie

- świece żarowe i sterownik (nowe)

- akumulator (nowy)

- rozrusznik (nowy)

- masa i połączenia itp (sprawdzone)

 

Pompa buduje ciśnienie momentalnie i do zadanej wartości, paliwo się nie cofa, błędów brak. Przy zabawie pyclipem trafiłem na parametr PR1026 mówiący o liczniku desynchronizacji wału korbowego. Czy w ocenie szanownych kolegów i koleżanek wygląda Wam to na źle ustawiony rozrząd? Po obejrzanym filmiku Leszka M. znanego z remontu IdEalnego wnioskuje, że nie ma wielkich szans na ustawienie tego rozrządu bez blokad w 100% poprawnie i że raczej napewno się minimalnie rozjedzie. W załączniku log i screenshot z pyclipa.

 

Pozdrawiam

Screenshot_20230319_212927_Photo Editor.jpg

Screenshot_20230319_221921_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego silnika i zmiany rozrządu blokady nie mają znaczenia jeśli umie się wymieniać rozrząd. Bardziej interesujące byłoby jak synchronizuje się wał i wałek. Jakie jest ciśnienie w listwie i po jakim czasie. Czy świece faktycznie grzeją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Tak jak napisałem. Podstawowe rzeczy zostały sprawdzone. Ciśnienie buduje w ułamku sekundy od zakręcenia rozrusznikiem i pokrywa się z zadanym, widać to na wykresie. Świece faktycznie grzeją - są nowe, prawidłowo dobrane, tak jak nowy jest ich sterownik.

 

Co rozumiesz pod pojęciem "jak synchronizuje się wał i wałek" przecież jedyną rzeczą która je "spina" jest właśnie rozrząd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik

2 minuty temu, calibuster napisał:

Co rozumiesz pod pojęciem "jak synchronizuje się wał i wałek" przecież jedyną rzeczą która je "spina" jest właśnie rozrząd...

ale sterownik widzi sygnał z czujników położenia wału i wałka. Pomyłka w tym rozrządzie jest bardzo trudna. Oczywiście, że wszystko może się zdarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec to wykręć jedna i zobacz fizycznie czy jak dasz grzanie to zrobi się żar. Tez miałem nowe i prawidłowo dobrane a robiły się letnie.

Jak wyglądają odczyty temperatury silnika powietrza zasysanego i paliwa?

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Tak właśnie były sprawdzane. Ogólnie to takie podstawowe rzeczy zostały sprawdzone. Świece, filtry wtryski itp.

Bardziej mnie interesuje ten parametra PR1026 - Licznik desynchronizacji wału korbowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!