Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fatalne Paliwo !!! Orlen do sądu ?


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Pracuję w firmie która zajmuje sie kontrola jakościową paliwa na stacjach i powiem tak...

Orlen na niektórych stacjach ma krupnik to każdy wie, najgorsi są prywaciarze pod szyldem Orlenu tam nawet Vervy bym nie nalał.

Cały problem w tym że od pewnego czasu unia wymusza na nas stosowanie biododatków do paliw zmniejszających wydzielanie się CO2 i innych gazów cieplarnianych.

Estry w szczególności zawierają dużo zanieczyszczeń oraz trudniej sie spalają pozostawiając więcej nagarów.

Sam jeżdze autkiem z silnikiem dci i widze jak czasami po zwykłym paliwie obroty na jałowym mi troszke pływają.

Zaskocze was mówiąc że Shell bierze paliwo z Orlenu :) mniejsze koszty logistyczne i transportowe.

Diesel Extra z shella to nic innego jak zwykły olej z orlenu z zawartościa 4,8%FAME (estrów wyższych kwasów tłuszczowych) i Shellowski dodatek Nemo 6120.

Eko diesel z orlenu to olej napedowy + 4,8% FAME

Verva to on z orlenu + dodatek orlenu Keropur

V-power to inne paliwko bo zawierające juz syntetycznego diesla a w technologi GTL (gas to liquid oczywiscie niewielkie ilości) i zwyklego diesla oraz dodatki NEMO.

Niestety po moich obserwacjach na Vpower diesel samochod wiecej pali niz na dieslu extra :/

Większośc dystrybutorów bierze z orlenu paliwa. Statoil wozi z rafinerii gdanskiej i niemiec, rodzynek :)

Jeśli lejecie zwyklego diesla a nie paliwa z serii diesel+ do zawsze dolewajcie dodatków do paliw! Np. castrol TDA, STP, Liqui Moly czy innych firm którym ufacie.

Napiszcie jakich dodatków uzywacie.

 

Wracając jescze do tematu to można zgłosić reklamację na stacji paliw albo poinformować menagera rynku odpowiedzialnego za stacje w rejonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabcio,

jeśli dobrze zrozumiałem do tej pory tankowałeś zwykły ON

..i zatankowałem tą" super"

Jeśli tak to się nie dziwię że masz zapchane wtryski przy twoim silniku dCi.

 

Ja zawsze tankuję vervę na Orlenie, ultimate BP albo dynamique na lotosie, raz mi się zdarzyło że zatankowałem verwę na orlenie i silnik chodził jak traktor, spalanie o 1l/100km większe ale jechałem wtedy na oparach i musiałem zatankować na najbliższej stacji w centrum, na mojej stacji jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety po moich obserwacjach na Vpower diesel samochod wiecej pali niz na dieslu extra :/
eee tam, bzdura :) jakby nie było cieszy mnie w mieście 5.4-5.8L/100km.

 

dexterpl, dzięki za fachowe info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja sie przyłącze do skandalu orlena... Kiedy wracaliśmy z niemiec świeżo kupionym megane na niemieckiej benzynie wszystko fajnie i płynnie ale trzeba było zatankować i powiedzieliśmy sobie ze to będzie pierwsza stacja, i był to orlen. Zatankowaliśmy do pełna i w drogę bo przed nami jeszcze jakieś 500 km. Po około 15 minutach jedną cewkę szlak trafił... Wg mnie to przez tą benzyne. Tankowaliśmy tam po raz pierwszy i ostatni. :evil:

 

P.S. auto miało wtedy 33 tys przebiegu a przy tylu raczej cewki nie padają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wielu ludzi mi tak mówi ale ja to uznaję jako ostrzeżenie od auta żeby nie tankować na orlenie :)

 

[ Komentarz dodany przez: DrNO: 2008-09-02, 18:10 ]

no chyba że tak to widzisz :) Megi to jednak jest sprytna bestyja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie powiem tak PALIWO W POLSCE JEST BYŁO I BĘDZIE DO Du*** a do tego jest drogie :) Moja Megi jest z Francji i w momencie zakupu była na serwisie Renault ( w baku była resztka Niemieckiej benzyny) Testy wykazały, że wszystko jest OK !! Pierwsze tankowanie odbyło się na Stacji Orlen !! i od tego momentu zawsze coś się działo to nie równa praca to jakieś mocniejsze drgania n koniec spadek mocy. Trudno te 2 lata jakoś przeboleje potem benzynka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dać szanse Orlenowi chociaż się na nich przejechałem i zatankowałem tą" super" mieszanke dla diesla

i powiem tak średnie spalanie w mieście 9,5 l przy ekonomicznej jeździe !

Jesteś pewien, że zatankowałeś "x"litrów czy tyle wskazało liczydło dystrybutora?

Na "jakiejś tam firmowej" zatankuj przez 10litrową bańkę i porównaj ze wskazaniem z "lejka" :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dołączę się w temacie benzyny Orlenu. Jak przywiozłem mojego scenica z Francji to jechał najpierw na francuskim paliwie później niemieckim. Wjechałem do Polski i tankowanie ale nie pierwszej stacji Orlenu ( zabójcza cena) tylko 30 -40 km dalej zatankowałem Verve. i.....

pierwsze wyprzedzanie piąty bieg wrzucony i dupa schowałem się za TIRA z powrotem, brak mocy ponowne wyprzedzanie redukcja do 4 i jakoś jakoś poszedł. Ponieważ brat jechał vanem z tempomatem więc prędkość na autostradach Niemiec i Francji była jednakowa jak w Polsce a zużycie paliwa o1 litr większe niż wcześniej nie powiem już o słabszym silniku i większym hałasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam Wasze opinie i się trochę dziwię bo sam leję paliwo z Orlenu i nigdy jeszcze nie narzekałem. Silnik pracuje równo, obroty nie skaczą, spalanie jest hmmm mogło by być lepsze, ale to już zależy od mojej jazdy. Ja mam dostęp do paliwa z pierwszej ręki więc nie ma mowy o "chrzczeniu" i może dlatego tak jest. A tak poza tym to widzę orlen teraz przez okno siedząc przy kompie :)

 

dexterpl, jesteś pewien co do tego że Statoil nie bierze paliwa z Orlenu? bo ja osobiście już kilka razy widziałem cysternę z logo Orlen na Stacji Statolia i nawet zrobiłem zdjęcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim mieście :) Statoil bierze paliwo od Orlenu. hehe przypomniało mi się, że kiedyś kupiłem taki fajny specyfik który wytrąca wodę z baku więc postanowiłem zrobić test zatankowałem do pełna i wlałem specyfik :P Nie wiem czy to miało jakiś związek ale kreska stanu paliwa nieco się zmniejszyła :P i tu wniosek, że nasze paliwko jest z dodatkiem wody :)

 

BTW nie tankujcie paliwa w momencie gdy cysterna wpuszcza nowe do zbiornika ale to taka rada na przyszłość... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cysterna z logo rolenu nie oznacze ze paliwo pochodzi z orlenu :) zreszta reki nie dam sobie uciac.

czasami ktos moze kupic stara orlenowska cysterne ktora jest oklejona lub okleic wlasna na kolory orlenu zeby wzbudzic wiecej zaufania :)

w moich okolicach na bazie paliw nie widzialem nigdy cysterny statoila widzialem natomiast lotos shell i mase prywatnych:)

osobiscie bardziej niz orlenu boje sie stacji przy supermarketach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dexterpl, też bym w to nie uwierzył dopóki nie zobaczyłem.

Poza tym, ten Statoil mając rafinerię oddaloną o jakieś 9 km nie skorzystałby na tym?

I jeszcze te ceny w Płocku, pochlastać się można !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam niemiłe doświadczenie z paliwem z orlenu. Po kupnie swojej meganki pierwsze kilka tankowań robiłem pod korek - żeby sprawdzić spalanie. Pierwsze tankowanie na lotosie (z komisu było najbliżej) - wszystko było ok. Kolejne tankowanie na orlenie w Bydgoszczy (nawet kartę założyłem) - też ok. Trzecie tankowanie na Orlenie w Toruniu na Bydgoskiej - załamałem się - silnik zaczął pracować nierówno, stracił na mocy - przez chwile myślałem ze to coś nie tak z samochodem (stereotyp o samochodach na F). ale wyjeździłem pół zbiornika i dolałem na BP - powoli wszystko wróciło do normy. od tego czasu nie tankuje na Orlenie (chociaż nie twierdze że wszędzie mają złe paliwo) i przestałem tankować do pełna - jak tankuje tak za 100 zl. to w razie złego paliwa szybciej je wyjeżdżę czy doleje lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ale teraz postraszyliście mnie. Czasami tankuję swoją Megi na Orlenie Vervą. Zazwyczaj staram się tankować tylko na Statoil - mam do tych stacji największe zaufanie.

A co myślicie o jakości paliw na innych stacjach, np. Lotos czy Lukoil(dawny Jet) ? W mojej wiosce Lukoil ma najniższe ceny ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!