Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fatalne Paliwo !!! Orlen do sądu ?


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Jaskinia, a czym się różnią tzw sieciowe stacje od prywatnych? Przecież większość tzw sieciówek to franszyza/ajencja czyli prywatna stacja pod logo dużego koncernu. Od koncernu weźmie tylko tyle paliwa ile musi a resztę... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównywanie samochodu z silnikiem benzynowym do dizla <ok> to słaby przyklad ponieważ spalanie w tych jednostkach napędowych jest na zupełnie innym poziomie.

 

Ja nie porównuję tu spalania benzyny do diesla, tylko różnice w spalaniu w zależności od warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zwracam honory. W takim wypadku podpisuję się pod tym obiema rękami.

 

[ Dodano: 2010-09-15, 11:11 ]

Sorki ze tak nie do końca w temacie. Ale czy dodajecie do paliwa jakieś środki do czyszczenia układu paliwowego a w szczególności wtryskowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zarówno diesla jak i benzynkę i nigdy nie lałem nic takiego.

Diesla raz na miesiąc biorę gdzieś na traskę i tak z 15km w jedną i w drugą do oporu przedmucham i na razie wszystko ok chodzi.

Benzynkę przedmu[ciach]ę przed każdym tankowaniem jak się rezerwa zaświeci.

I także problemów nie mam żadnych.

Ważne wg mnie żeby lać na sprawdzonych stacjach, raz na kilka tankowań nalać sobie jakiejś vervy czy czegoś takiego żeby autko sobie na lepszym paliwie popracowało.

I mając diesla omijać koniecznie jakieś lewe paliwko bo różnie może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab, nie no co Ty?Ja tez jak tankuję w Polsce i jade do Austri to jakoś mi tak dziwnie silnik chodzi i dużo pali (ON Verva).Jak wracam w piątek i natankuję w A paliwa obojętnie gdzie (Shell,BP itd) ale nigdy do pełna...zawsze mi z 10 litrów przybędzie,silnik pracuje aksamitnie a osiągi...przynajmniej 20 koników więcej....

A TAK NA POWAŻNIE... tankując w Polsce paliwa klasy premium i zagranicą normalnego diesla nie widzę żadnej różnicy w spalaniu,pracy silnika i osiągach.Rocznie latam 70/80tkm.tak,że mam porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem akurat o porównaniu zwykłych paliw tyle, że na różnych stacjach. Zwłaszcza dotyczyło to stacji w naszym rejonie i doświadczeń (o dziwo zbliżonych) wielu kierowców. Nie neguję oczywiście Twoich doświadczeń. My po prostu zauważamy to co zauważamy korzystając z takiego paliwa jakie mamy dostępne na stacjach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab, mi sie wydaje,że to wszystki odczucia tylko subiektywne.Ktos coś napisał a inni się tym zasugerowali i tak powstaje mit o lepszych osiągach po zatankowaniu paliwa z shella.To tak jak z VW.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak pozatym to mam pytanie, na którym orlenie tankowałeś...
przecież u nas jest jeden orlen. tylko raz na nim zatankowałem daaawno temu. jakoś nie widzę tam kolejek do tankowania. kiedyś zepsuł sobie opinię i teraz pokutuje za to

 

kolego ravil coś cię siostra oszukuje, albo mają wałek na stacji - orlen NIGDY nie tankował Shella.

na śląsku ORLEN zapatruje się w paliwo ze swojej bazy w Boronowie, a Shell, BP biorą z Radzionkowa. oprócz awarii nie ma opcji, by ORLEN zrzucał na Shellu paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Megi II kombi 1.5 dCI 86KM

auto kupione od żabojada. na liczniku 150 000 . przebieg od zerowania licznika ca. 20 ooo km spalanie 5.4 ON - z licznika

wymieniłem wszystkie filty ON verwa spalanie 5,4

..................?

czyszczenie hamulców tył ( rozebranie , szczotka druciana ostro, smar grafitowy ) + wymiana tarcz i klocków przód ) trasa Lublin - Szczawnica = tam coś ok. 100 km + powrót do domu - wyszło średnio 4,3 . Prędkość = to co ustawa przewiduje + 15-20 km więcej.

Obroty motroka ca. 2300-2700.

tak trzymać

 

pozdrawiam

 

PS. hamulec tył w megi II to bolączka. To trzeba pilnować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słuchajcie. Wyjeździłem całą verwe która była w zbiorniku zatankowałem na shellu vpower na max i spalanie w mieście jak miałem 6,4 to nagle spadło do 5,4 / 5,5. Różnica znaczna. Oczywistym jest teraz fakt że orlen ma marne paliwa. Jeżeli klient płaci za dobre paliwo tyle kasy a spalanie tylko większe to traci na tym również środowisko. Jeżeli na shellu nic się nie popsuje to na orlen raczej już na pewno nie wrócę. nam tam dużo punktów które wykorzystam i oddam im karte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe a jeszcze wracając do orlenu to miałem 2 nieciekawe historie z tą stacją. Wracałem z krakowa, dokładnie z węgrzec i oczywiście trzeba było trochę dolać. To myk na orlen, nalałem za 150zł ujechałem może z 4km i padła turbina w vectrze c 2.2 dti. No nic powrót na lawecie. Niedawno, jakieś 2 tygodnie temu jechałem z mamą astrą f 1.4 brakowało paliwa i myk na orlen. Wyjechała ze stacji ujechała max 400m i padła pompa paliwa. Dla mnie pechowa ta stacja jest strasznie.

A do tej pory tankuję na shellu PB95 i wszystko jest gitarowo. I zauważyłem że odkąd tankuję na shellu to jest tu znacznie taniej niż na orlenie, aktualnie leję za 4.61zł. Orlen u mnie ma cenę 4,75zł :)

 

PS: Oczywiście nie mówię iż te rzeczy padły przez paliwo tylko podaję taką dziwną zależność :):)

 

Nazwy miejscowości i własne wypada pisać z WIELKIEJ litery :!: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!