Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niestabilne ciśnienie na listwie CR podczas rozruchu


calibuster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zmagam się z ciężkim odpalaniem w 1.5dCi po nocy. Samochód dłużej kręci, odpala "na raty" i kopci na siwo z zapachem niedopalonej ropy. LOG z clipa z odpalania po nocy zamieszczam poniżej. Jak widać wykres cisnienia na CR dość mocno poszarpany. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak się może dziać? Jaka może być przyczyna?

 

Pozdrawiam

Screenshot_20230403_103547_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2014r 

Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu, ale na poprzednim filtrze było to samo.

Między filtrem paliwa a pompą CR widać malutkie pęcherzyki powietrza, jeden za drugim.

Myślisz że taka mała ilość pęcherzyków powietrza mogłaby powodować problemy z odpalaniem "na raty" i wydobywanie się siwego dymu zaraz po odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, calibuster napisał:

2014r 

Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu, ale na poprzednim filtrze było to samo.

Udzielasz skąpych odpowiedzi ;

  - jakiej mocy silnik?

  - należy używać markowych filtrów,

 - kiedy zmieniany rozrząd i od kiedy te trudności?

12 godzin temu, calibuster napisał:

Myślisz że taka mała ilość pęcherzyków powietrza mogłaby powodować problemy z odpalaniem "na raty"

 - i wydobywanie się siwego dymu zaraz po odpaleniu?

Wiem na pewno, że jeżeli występują przez dłuższy czas to skutkiem ich jest;

   - regeneracja lub wymiana pompy wtryskowej,

   - wadliwe działanie wtrysków oraz konieczność ich wymiany,

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20230324_090752.jpg

 

  - 1.5dCi o mocy 110KM i kodzie K9K 846

  -  filtry Ori Renault

 - rozrząd robiony 1,5roku temu, natomiast ja jestem posiadaczem auta od pół roku.

- wtryski zostały wymienione na fabrycznie nowe

Clip pokazuje synchronizację wałka z wałem niemalże od początku kręcenia, więc rozrząd myśle że można wykluczyć.

Samochód ma tak, że po 3-4 godzinach od zgaszenia odpala idealnie, bez kopcenia na siwo, ale jak dłużej postoi to dłużej kręci, odpala "na raty" i zakopci na siwo. Naprawdę nie mam żadnego punktu zaczepienia, bo nie ma żadnych błędów. Ponadto mechanik twierdzi, że te zawahania ciśnienia w czasie kręcenia są nornalne i że tu nie ma się czego dopatrywać. 

 

Powyżej zamieszczam log z odpalania.

Edytowane przez calibuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, calibuster napisał:

jak dłużej postoi to dłużej kręci, odpala "na raty" i zakopci na siwo.

Naprawdę nie mam żadnego punktu zaczepienia, bo nie ma żadnych błędów.

Jeżeli mechanik twierdzi, że wszystko jest OK; 

   - w sterowniku nie ma kodów błędów ,

   - a silnik nadal źle pracuje,

 To natychmiast należy zmienić mechanika 

1/ Główny krok działania masz podany powyżej,

2/ Drugi czynnik decydujący o odpaleniu auta ;

     -  to oprócz świec żarowych,

     -  czujnik temperatury cieczy chłodzącej;

            - optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki

 

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mechanik nie twierdzi że wszystko jest OK. 

Mówi tylko że nie mamy punktu zaczepienia.

Tak właśnie odpala po 8 godzinach postoju w temperaturze ok 5st C.

22 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Główny krok działania masz podany powyżej,

 

Chodzi Ci o te pęcherzyki powietrza?

9

22 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Drugi czynnik decydujący o odpaleniu auta ;

     -  to oprócz świec żarowych,

     -  czujnik temperatury cieczy chłodzącej;

            - optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki

 

 

 

 

Wskazania są OK, chyba że są dwa czujniki temperatury płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Są istotne czujniki;

    a/ temperatury płynu chłodzącego; 

         - proszę o wykres przebiegu temperatury płynu po dłuższym postoju auta,

    b/ map- sensor ;

        1/  jako jedna całość; z Czujnik ciśnienia powietrza  i  Temperatury powietrza wlotowego,

        2/ do przeczyszczenia czujnika jak i styków,

        3/ oraz  skan ; ciśnienia i temperatury wlotu powietrza po dłuższym postoju auta,

2/ Czy nie ubywa oleju?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!