Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Mihau0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

pacjent Renault Megane III 1.2TCe 132, przebieg 131 tys. rocznik 2014. Problem, z którym się do Was zwracam wystąpił około dwa tygodnie temu przy jeździe przez dłuższą chwilę z prędkością w okolicach 170km/h. Po zwolnieniu do 90km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu samochód zaczął dość mocno szarpać. Po zjechaniu na pobliski MOP ponownym ruszeniu brak objawów. Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym również nie ma żadnych objawów. Próbowałem zweryfikować problem na autostradzie - przejechane 200 kilometrów zero objawów. Dzisiejszy krótki przejazd drogą szybkiego ruchu i problem znowu wystąpił. Tym razem bez paniki udało mi się zauważyć, że problem pojawia się gdy wciskam mocno gaz przy niskich obrotach 2500-3500 wtedy szarpanie jest dość mocne odczucie jakby mu brakowało mocy na sekundę. Żadnych check engine. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
41 minut temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

W moim to od nowości 🤔 Przez pięć lat easy service renault wymieniło obie półosie co nie przyniosło efektów. Z tego co szukałem to różne są teorie jak normy spalin i złe dawkowanie paliwa z powietrzem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez internet takich rzeczy się nie wyleczy. Półosie nie powodują szarpania (tu niestety opisy i ewentualne interpretacje ich mają olbrzymie znaczenie). Jazda testowa mogłaby dać podpowiedź jeśli efekt występuje cały czas. W tym silniku bywają problemy z działaniem faz rozrządu, wtryskiwaczami i bardzo możliwe, że masz coś z tego zakresu. Nie wiem po co wymienili półosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9  :!: - aniewa

Wymienili półosie bo im je sugerowałem 🙂. Samochód kupiony chyba w styczniu nowy nowy dla żony i jadąc nim w marcu czułem to ale pomyślałem że to od mocy czy opon i tak przez pięć lat jeździłem tym samochodem na zmianę opon z nadzieją że to od nich i zawsze odrazu do serwisu. Oczywiście przez cztery lata mówili że nie czują wibracji a na ostatnim przeglądzie po pięciu latach nagle poczuli ale w sumie nic z tego nie wyszło bo jak zwykle odebrałem myśląc że jest oki i oddałem żonie i tak do następnej zmiany opon 🤮. Dziwi mnie że w moim przypadku to jest od nowości. Raz był zatankowany gdzie indziej jak na Orlenie czyli u mnie na wsi i nie chciał odpalać więc już wiem że jest cholernie czuły na jakość paliwa. Szef serwisu Tandem mówił że ma tak w talismanie ale myślałem że tak specjalnie mówi ale dałem samochód też do serwisu renault ale nie ASO na wymianę rozrządu i tam o talismanie usłyszałem to samo bo właściciel też miał. Też nie wiedzą co to o potwierdzili że półosie są oki. Zauważyłem że jest delikatny luz przegubu wewnętrznego w skrzyni a nie w samym sobie ale podobno to normalne. Co byś zrobił na moim miejscu? Mieszkam pod Częstochową 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaraz, ale ty masz jakieś wibracje, czy szarpania zespołu napędowego? To nie jest do wyleczenia przez internet. 

Delikatny luz wałka przegubu wewnętrznego jest zawsze w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie litości, kto Wam naopowiadał bajek, ze luzy na przegubach powodują szarpanie??? Uszkodzony przegub zewnętrzny to charakterystyczny terkot na skręconych kołach w momencie ruszania z miejsca, łatwo go zdiagnozować jeżdżąc autem po okręgu i delikatnie przyspieszać. Uszkodzenie przegubu wewnętrznego to drgania/wibracje auta podczas przyspieszania, zanikają po zdjęciu nogi z gazu

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, milejow napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Dokładnie tak jak piszesz i u mnie są wibracje drgania czy jak kto woli szarpania dokładnie w takich okolicznościach jak przy luzie na przegubie wewnętrznym i wymiana obu półosi nie pomogła, w dodatku jest to wyczuwalne od nowości samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie te drgania czy wibracje które czuć na fotelu czy nodze którą opiera się o tunel środkowy powstają przez szarpie czegoś 🙂. Miałem dwa razy w życiu w innych samochodach awarie przegubów wewnętrznych i było bardzo podobnie chociaż wtedy było znacznie gorzej bo jak łożysko krzyżaka się rozleciało to gdzie tam osiowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po dość długiej przerwie 🫣 Winna była jedna świeca. Mechanicy szukali przyczyn w półosiach i innych bardziej skompilowanych rzeczach na szczęście udało się trafić na ogarniętego mechanika i zrobić to bez wymiany połowy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w końcu ulga😉. Ja czekam na mechanika ma wymienić półoś lewą bo w sumie siadł lewy sworzeń i lewy drążek i już wymienione a mimo wszystko czuć trzęsienie i ściąganie w lewo podczas ostrego przyspieszania. W ASO renault wymieniali obie półosie w ramach gwarancji bez efektów więc nie wiem czy wymiana pomoże chociaż wszystko wskazuje na nią i widziałem że po wymianie były czyste bez rdzy 😶. Świece też podobno zmienione na jednym przeglądzie i też wtedy nie zauważyłem poprawy ale w sumie skoro płyn hamulcowy wymieniali mi na niby to kto wie jak z tymi świecami 😉 Dam znać za jakieś może dwa tygodnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!