Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0tce odpowietrzenie układu chłodzenia


Damian92rr

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka! mam ludzie pytanie bo zmieniłem termostat,płyn chłodniczy.Do układu wchodzi z tego co wiem 6.5l i o dziwo musiałem tyle spuścić bo równe 6.5 już mam wlane i sprawa ma się tak ogrzewanie działa idealnie temperaturę silnik trzyma płyn zalany tak by na zimnym silniku był na kresce MAX odpalam silnik pracuje z 15minut aż włączy się wentylator  i niby płyn jest ok ale jak dodam gazu na postoju kilka razy powyżej 2.5tys obrotów to potem po wyłączeniu silnika widać jak powoli płyn schodzi i np po 30minutach mam już ponizej max mimo,że 6.5l wlane mam do układu już.Znów bym musiał teraz dolać z 200ml by wyrównać do max a płynu nigdzie nie ucieka pod autem bo sprawdziłem każdy jeden wąż

 

odpowietrzanie robiłem w taki sposób,że otworzyłem odpowietrzniki dwa na termostacie i nagrzewnicy nalewałem płyn aż pojawił się w nich i wypływał następnie zakręciłem odpowietrzniki + korek zbiorniczka odpaliłem auto ustawiłem temperaturę na max,wentylator na minimum (klima wyłączona) i czekałem aż silnik osiągnie temp roboczą i włączy się wentylator.Może to trzeba by odkręcić korek zbiorniczka i pozostawić tak aż do osiągnięcia temperatury roboczej ? może wtedy to powietrze jakieś wyleci a tak to nie ma jak jak wszystko zamknięte? z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 6.10.2023 o 18:22, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Rozwiń  

może zle napisałem kurcze chodzi o to ,że poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku powinien być na kresce MAX.Po odpaleniu silnika jak pracuje do włączenia wentylatora płyn  ciut wzrośnie bo wiadomo silnik się nagrzewa płyn zwiększa objętość,ale gdy dodam kilka razy gazu na postoju płyn zejdzie lekko.Zgaszę silnik i zostawię tak powiedzmy na godzinę to jak przed odpalaniem na zimnym silniku miałem płynu tak jak ma być na kresce max tak teraz mam ponizej max..(przez to dodanie gazu) i już z powrotem sam nie wyrówna się tylko trzeba dolać te 100/200 ml płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ci napisałem, nie stresuj się. Obiegi ci działają, a jeżeli jest jeszcze gdzieś jakiś bąbelek powietrza to sobie to uzupełnisz w locie, byle na zimnym. Naprawdę nie musi być idealnie na max, przy każdym serwisie dolewamy praktycznie do każdego auta płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 6.10.2023 o 18:53, carsik napisał(a):

Już ci napisałem, nie stresuj się. Obiegi ci działają, a jeżeli jest jeszcze gdzieś jakiś bąbelek powietrza to sobie to uzupełnisz w locie, byle na zimnym. Naprawdę nie musi być idealnie na max, przy każdym serwisie dolewamy praktycznie do każdego auta płynu chłodniczego.

Rozwiń  

OK Rozumiem a powiedz mi czy jak byłby korek zbiorniczka otwarty aż silnik się rozgrzeje to lepiej sie odpowietrzy niż z zamkniętym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 6.10.2023 o 20:06, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Rozwiń  

oki to ostatnie pytanie czy takie odpowietrzniki można poluzować na pracującym silniku? bo robiłem to tylko przy zalewaniu płynu jak układ był pusty potem już nie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!