Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0tce odpowietrzenie układu chłodzenia


Damian92rr

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka! mam ludzie pytanie bo zmieniłem termostat,płyn chłodniczy.Do układu wchodzi z tego co wiem 6.5l i o dziwo musiałem tyle spuścić bo równe 6.5 już mam wlane i sprawa ma się tak ogrzewanie działa idealnie temperaturę silnik trzyma płyn zalany tak by na zimnym silniku był na kresce MAX odpalam silnik pracuje z 15minut aż włączy się wentylator  i niby płyn jest ok ale jak dodam gazu na postoju kilka razy powyżej 2.5tys obrotów to potem po wyłączeniu silnika widać jak powoli płyn schodzi i np po 30minutach mam już ponizej max mimo,że 6.5l wlane mam do układu już.Znów bym musiał teraz dolać z 200ml by wyrównać do max a płynu nigdzie nie ucieka pod autem bo sprawdziłem każdy jeden wąż

 

odpowietrzanie robiłem w taki sposób,że otworzyłem odpowietrzniki dwa na termostacie i nagrzewnicy nalewałem płyn aż pojawił się w nich i wypływał następnie zakręciłem odpowietrzniki + korek zbiorniczka odpaliłem auto ustawiłem temperaturę na max,wentylator na minimum (klima wyłączona) i czekałem aż silnik osiągnie temp roboczą i włączy się wentylator.Może to trzeba by odkręcić korek zbiorniczka i pozostawić tak aż do osiągnięcia temperatury roboczej ? może wtedy to powietrze jakieś wyleci a tak to nie ma jak jak wszystko zamknięte? z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

może zle napisałem kurcze chodzi o to ,że poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku powinien być na kresce MAX.Po odpaleniu silnika jak pracuje do włączenia wentylatora płyn  ciut wzrośnie bo wiadomo silnik się nagrzewa płyn zwiększa objętość,ale gdy dodam kilka razy gazu na postoju płyn zejdzie lekko.Zgaszę silnik i zostawię tak powiedzmy na godzinę to jak przed odpalaniem na zimnym silniku miałem płynu tak jak ma być na kresce max tak teraz mam ponizej max..(przez to dodanie gazu) i już z powrotem sam nie wyrówna się tylko trzeba dolać te 100/200 ml płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ci napisałem, nie stresuj się. Obiegi ci działają, a jeżeli jest jeszcze gdzieś jakiś bąbelek powietrza to sobie to uzupełnisz w locie, byle na zimnym. Naprawdę nie musi być idealnie na max, przy każdym serwisie dolewamy praktycznie do każdego auta płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, carsik napisał:

Już ci napisałem, nie stresuj się. Obiegi ci działają, a jeżeli jest jeszcze gdzieś jakiś bąbelek powietrza to sobie to uzupełnisz w locie, byle na zimnym. Naprawdę nie musi być idealnie na max, przy każdym serwisie dolewamy praktycznie do każdego auta płynu chłodniczego.

OK Rozumiem a powiedz mi czy jak byłby korek zbiorniczka otwarty aż silnik się rozgrzeje to lepiej sie odpowietrzy niż z zamkniętym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

oki to ostatnie pytanie czy takie odpowietrzniki można poluzować na pracującym silniku? bo robiłem to tylko przy zalewaniu płynu jak układ był pusty potem już nie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!