Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wywala olej silnikowy odmą do filtra - megane I ph II


Pawko18

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć czołem :)

jestem posiadaczem meganki coupe od 13 lat ( rocznik 2000) i mam do niej sentyment. Blacharsko jest zadbana i staram się o nią dbać.

W ostatnim czasie padła mi uszczelka miedzy 3 a 4 cylindrem. Po wymianie wywala ogromne ilości oleju odmą (przed nie brałlo nic oleju)

Zmierzone ciśnienie na cylindrach i jeden kuleje - 8 bar.

Szukam podpowiedzi - czy cos mogłem źle złożyć, że wywala odmą czy zwalać miskę i zaglądać do pierścieni?

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja na sucho przy  ok; 85 C    -   to  12-13 bar,

W  I -kolejności można użyć antykoks  Xado na tłoki  - celem odblokowania pierścieni,

13 godzin temu, Pawko18 napisał:

zwalać miskę i zaglądać do pierścieni?

Jak rezultat będzie mizerny - to wówczas;

   - zwalasz miskę, głowice i wymieniasz pierścienie na nowe;

          - głowice i zawory masz już zrobione - rozumiem?

   - kontrolujesz stan panewek korbowodowych i ewentualnie je wymieniasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Pawko18 napisał:

Użyty został zestaw z Forte i nic nie dało.

Przy tym przebiegu większość silników 1,6 ma kompresję > 12 bar ;

   - musiałeś przegrzać silnik,

30 minut temu, Pawko18 napisał:

panewki nowe dajemy na stary wał bo rożnie mówią... 

Kumaty mechanik musi to zweryfikować ;

  - w większości przypadków przy fachowej eksploatacji silnika,

  - przy tym przebiegu - wał jest OK 

Ważne;

Czy rozrząd - nie jest przestawiony???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealne ustawienie wałków i wału ;

   -  wymaga kilku podejść i kilka obrotów wałem,

   -  żeby mieć pewność, że wszystko się dobrze ułożyło,

Po nałożeniu paska rozrządu ;

   - musisz napiąć pasek kołem zmiennych faz,

   - i dopiero dokręcić śrubę odpowiednim momentem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrządu nie napina się kołem zmiennych faz którego tu nie ma. Rozrząd napina się napinaczem ale na poluzowanych kołach rozrządu wałków i wału, dopiero po napięciu paska dokręca się koła przytrzymując je dodatkowo specjalnymi pazurkami. niska kompresja na jednym cylindrze  nie jest wynikiem źle ustawionego rozrządu

W tym silniku 90% usterek ciśnienia sprężania spowodowane jest wypaleniem delikatnych zaworów i ich gniazd. Do pierścieni można dostać się tylko po zdjęciu głowicy, do dołu nie wysuniesz tłoka. Żeby stwierdzić kondycję pieścieni i zaworów/gniazd trzeba zdjąć głowicę

 

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Wywala olej silnikowy odmą do filtra - megane I ph II

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!