Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z układem chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  Już nie wiem gdzie szukać pomocy. Pacjent Megane II 1.5 dci 106 KM z 2007r. Co jakiś czas nie można nagrzać samochodu. Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego wywala płyn. Termostat wymieniony. Nie jest to uszczelka pod głowicą.  Problem sam się pojawia i sam po jakimś tygodniu znika i jest pół roku spokoju. Pomóżcie proszę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak otworzysz korek na wyrównawczym to w każdym aucie wywali Ci płyn. Jeżeli nie można nagrzać to może wynikać z tego że termostat się nie domyka i od razu grzejesz duży obwód. Sprawdź, jak zalaczysz auto, czy od razu nagrzewa się gruba rura idącą do chłodnicy od rejonu termostatu. Jeżeli tak, to znaczy że on przepuszcza. Zaobserwuj też jak zmienia się temp płynu na OBD. 

Pytanie czy termostat wymieniałes sam, czy wiesz co włożono poza tym czasem "puszka" termostatu jest plastikowa - może być pęknięcie, coś bokiem może lecieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Pepone napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Silnik się nagrzewa, natomiast nagrzewnica nie. Wskaznik temeratury na desce rozdzielczej dochodzi szybko do wskazania nazwijmy to, roboczego, ale z nawiewów leci zimne powietrze. W pewnym momencie wskaznik temperatury spada o połowę i zaczyna lecieć ciepło z nawiewów.  Termostat sam kupiłem i wymienilem z kolegą mechanikiem. Nie ma żadnych wycieków.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed tym jak sie ogrzewanie włączy jest takie jak powinno być.  Czy to lato czy zima, zawsze pokazuje tyle samo

 

Jak juz się wszystko unormuje, to wtedy na gorącym silniku mogę bez obaw odkręcić korek zbiornika wyrownawczego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ten korek wogole odkrecasz?? W niektórych silnikach zbiornik wyrównawczy jest tak umieszczony że nawet zalanie zbiornika nie gwarantuje odpowietrzenia.  Możesz mieć zapowietrzony układ. Być może po nagrzaniu gdzieś ci przepycha to powietrze i płyn dostaje się do nagrzewnicy. Spróbuj odpowietrzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pepone napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Robiłem to. On sie sam zapowietrza. Pół roku nic się nie działo i znowu zaczął głupieć. Korek wlasnie odkręcam, żeby odpowietrzyć. Podobnie jak odpowietrznik na termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2023 o 16:24, carsik napisał:

To jakie jest wskazanie temperatury przed tą akcją?

 

90 stopni

Mam płyn chłodzący plus pełno powietrza w nim :-(. Nikt nic przy aucie nie robił.  Było wszystko ok i nagle cały układ zagazowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to tu chyba trzeba maga bo zwykły mechanik nie daje rady :-).

Za pokutę poogladaj sobie ostatnie "Naprawy nie do naprawy" z BMW i usterką układu chłodzenia. Właściciel tej przegrzewajacej się beemki wymienił 3 silniki ale nie sprawdził układu chłodzenia a tam była zakała. Cudów nie ma, jest tylko fizyka a nie metafizyka - jakiegoś gniota tam masz i musisz dalej szukać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!