Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z układem chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

z pompy? A nie gdzieś z bloku? Ale generalnie jak do termostatu to może się jeszcze nie otworzył. Jak ogrzewanie jest na ful otwarte a zimno na zewnątrz to diesel może nie naprodukować tyle ciepła. 

Tak zasadniczo to termostat ma zazwyczaj połączenie z chłodnicą. Otwiera obieg dla cieczy z chłodnicy lub do chłodnicy, zależy od układu. Więc jakoś ta pompa mi tu nie bardzo pasuje. Jaką masz wersję silnika?

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 dci. Może to nie z pompy, ale w każdym bądź razie, gdy ten wężyk sie nagrzeje to i węże do nagrzewnicy robią się ciepłe i ogrzewanie hula. Z tego co wiem, to nagrzewnica działa na małym obiegu i położenie (otwarcie bądź zamkniecie) termostatu nie ma znaczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Micia19 napisał:

. Z tego co wiem, to nagrzewnica działa na małym obiegu i położenie (otwarcie bądź zamkniecie) termostatu nie ma znaczenia. 

To się zgadza. Jak wspomniałem nie pamiętam układu chłodzenia w M2, może coś się pojawi ale to tutaj już rzadki pojazd a jeszcze w ASO to już całkiem. Ale tak z pamięci dla tych silników to z obudowy termostatu nad skrzynią powinien wychodzić przewód bezpośrednio do nagrzewnicy i drugim z nagrzewnicy ciecz wraca gdzieś do jakiejś magistrali. Z obudowy termostatu gruba rura idzie do chłodnicy i ten przewód robi się ciepły wraz z nagrzewaniem samochodu bo zawsze coś się przedostaje ale gorący zrobi się po otwarciu termostatu. A te przewody do nagrzewnicy powinny robić się gorące wraz z nagrzewaniem silnika. więc kontrola powinna sprowadzać się do tego grubego przewodu z termostatu czy nie robi się zbyt szybko gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie ponownie. Niestety sprawdził się czarny scenariusz. CO2 w układzie chłodzenia. Poprzednim razem wykluczyłem tą opcję,  bo sam się naprawił. Pytanie. Czy to na pewno jest uszczelka pod głowicą czy może być inne źródło? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!