Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach - Megane 3 RS 265 Cup


Customover

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 23.01.2024 o 19:18, Zwiesiu napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Niestety nie.

Wymieniono dodatkowo bez większych rezultatów.

- sprawdzony rozrząd 

- zamiana bov na dv properfekt

- nowy zawór odpowietrzania kanistra oparów 

- nowy przewód odmy górny kolektor ssący a pokrywa odmy

- nowy czujnik halla

- kolejna wymiana oleju poprzedzona płukanka długodystansową 

 

Zapłony wypadają przeważnie podczas jazdy i oczywiście na biegu jałowym.

Zmieniło się ciśnienie w kolektorze ssącym z 320 /340na 280/290

 

Wypadanie bardziej widać na liczniku niż czuć.

W mieście pomiędzy 15 a 30 wypadniec raz więcej na jednym raz na innym cylindrze.

Wypadnięcie jest słyszalne poprzez hałas z koła zamachowego ( podobno standard)

Auto ma moc i pracuje dość płynnie żadnych czkawek itp.

 

Poza zaległym zbadaniem ciśnienia paliwa i oleju są pomysły na.

- demontaż głowicy

- wizyta na hamowni i zrobienie ponownie programu.

- kwestia na ile koło zamachowe noże mieć wpływ na zapłony

- zaakceptować sytuację :)

 

 

 

Edytowane przez Customover
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2024 o 19:25, Customover napisał(a):

Poza zaległym zbadaniem ciśnienia paliwa i oleju są pomysły na.

- demontaż głowicy

1/ Niewłaściwe ciśnienie paliwa ;

      - to pompa paliwa do wymiany;

             - może być przyczyną wypadań zapłonu, 

    1a/ jak również zbyt niskie ciśnienie oleju, może być przyczyną, 

2/ Koniecznie ; pomiar napięcia sond lambda;

      - tylko  oryginały,

      - istotna tak  I -wsza  jak  i  II-ga  sonda lambda,

3/ Kompresja i ciśnienie w dolocie były poprawne;

     - demontaż głowicy raczej nie wskazany,

W dniu 12.02.2024 o 19:25, Customover napisał(a):

 Zmieniło się ciśnienie w kolektorze ssącym z 320 /340na 280/290

 Auto ma moc i pracuje dość płynnie żadnych czkawek itp. 

4/ Pomiary dokonywać wyłącznie za  pomocą clipa;

      – inne urządzenia diagnostyczne - wprowadzają dużo błędów,

5/ Temperatura  silnika  ok; 90 C , obroty 750 obr/min ;

     a/  PR312 ; 32 –38 kPa / 320 - 380 mbar  -   ciśnienie w dolocie poprawne

     b/  PR429 ; 10,05 %        -   pozycja przepustnicy ,

     c/ + 9,5  do + 12,0 max  -   kąt wyprzedzenia zapłonu,

6/ Temperatura otwarcia termostatu;

     a/ 89 C     -   początek otwarcia ;

           - temperatura płynu chłodzącego w czasie jazdy -powinna być w ok; 90 C

           - są w sprzedaży termostaty z 83 C stopniem otwarcia - nie polecam, 

     b/ 95 |C   -  pełne/max otwarcie

7/ Kompresja;  14,0  do  14,5 bar max

8/ Świece tylko  ;

      denso, ngk –  produkcji  japońskiej,

9/ Kontrola/wymiana   -  czujnika spalania stukowego

  

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Cześć.

U mnie kopiuj wklej objawy nic nie czuć dopiero po podłączeniu pyclip widać ,że wypadają zapłony do tego dwa błędy. 

1.

Screenshot_20250120_192413_PyClip3.thumb.jpg.2f3fdd3fbfde6c3df36ee80f9ee40a82.jpgScreenshot_20250120_192419_PyClip3.thumb.jpg.767bdbfce035932ad167d08ae4dd95b8.jpg

2.

Screenshot_20250130_133259_PyClip3.thumb.jpg.8b0b21ea2bbb9194499f961be93f9b70.jpg

 

Na temat pierwszego błędu nie znalazłem zbyt wiele informacji.

Pierwsze co chciałem zrobić to wymienić zawór odpowietrzania kanistra oparów.(jeszcze tego nie zrobiłem)

 

Dodam jeszcze parametry z pyclip na rozgrzanym silniku po przejechaniu 35km  może ktoś będzie miał jakieś sugestie od czego mógłbym zacząć.

Screenshot_20250302_163700_PyClip3.thumb.jpg.e276d276455021f5616ec0d6858d8722.jpgScreenshot_20250302_163710_PyClip3.thumb.jpg.ea98629309f266dfba6d7a5640543dfd.jpgScreenshot_20250302_163725_PyClip3.thumb.jpg.df64f9c29b254d57a1533ad8309e70a6.jpg

 

Czy po przejechaniu 35 km ilość wypadania zapłonów ze screenu powinna być niepokojąca ? 

Zapłony wypadają zarówno na lpg jak i benzynie.

Poprawione zostały mocowania cewek(gwinty) żeby było uziemienie-bo były luźne.

Cewki i świece nowe. 

Wartości spalania stukowego się nie zmieniają.

Czy uszkodzenie dwumasy może dawać takie symptomy w postaci wypadania zapłonów ? 

Gazownik zalecił sprawdzenie czujnika spalania stukowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Adrian777 napisał(a):

Zapłony wypadają zarówno na lpg jak i benzynie.

1/ Zakręć gaz na butli;

      - do czasu wyjścia na prostą - jazda tylko na benzynie,

2/ Przebieg 310 kkm;

       a/ wymiana rozrządu plus elektrozawór kzfr Pierburg,

       b/ wymiana zestawu naprawczego pompy oleju,  

       c/ wymiana sond lambda na oryginały;

            Producenci zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) przy przebiegu ok ; 100.000 do 160.000 km,

       d/ aktualizacja sterownika wtrysku,

       e/ wymiana filtra powietrza,

       f/ czyszczenie przepustnicy,

 3/ DF398 - to usterka związana z układem pochłaniacza par paliwa,

 4/ DF887 - usterka związana z pedałem przyspieszenia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dołączę się do tematu. Mam problemy z Megane III 2.0 TCe 180 + LPG, które zaczęły się od przypadkowego zalania cewek i świec przez „studio detailingowe”, które myło silnik oraz przez mechanika, który wymienił rozrząd bez odpowiednich blokad i skończyło się to źle ustawionym rozrządem. (Zalanie i wymiana rozrządu były mniej więcej w tym samym czasie i wtedy zaczęły się wszystkie problemy z autem). Obecnie rozrząd został ponownie ustawiony już na blokadach przez innego mechanika - ustąpił problem „przeskakiwania paska” podczas depnięcia gazu przy niższych obrotach, który występował na przestawionym rozrządzie.

Obecny problem, który cały czas występuje polega na tym, że auto na biegu jałowym brzmi jakby wypadał zapłon, słyszalne są strzały i „pyrkanie” z wydechu i wyczuwalna nierówna praca silnika. Auto ogólnie ma moc, ale ostatnio zdarzyła się sytuacja, że po postoju przez 2 dni bez garażu przy niskiej temperaturze na dworze, rano auto wywaliło „check” i nie miało mocy. Doraźnie podłączony Pyren wykazał błędy:

- DF319 - obwód położenia czujnika wałka rozrządu zaworów,

- DF120 - sygnał czujnika obrotów silnika. 

Czy to wskazuje, że w dalszym ciągu rozrząd może być źle ustawiony?

Dodatkowo podczas mocnego przyspieszenia (gaz w podłodze) na LPG, na pół sekundy potrafi zapalić się „check” skontroluj układ wtryskowy paliwa. Na samej benzynie ten objaw nie występuje.

 

z góry dzięki za odpowiedzi 

IMG_0803.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wachim napisał(a):

auto na biegu jałowym brzmi jakby wypadał zapłon,

- słyszalne są strzały i „pyrkanie” z wydechu i wyczuwalna nierówna praca silnika.

1/ Zakręć gaz na butli;

     - nie jeździć do czasu usunięcie usterki pyrkania,

     - grozi wypaleniem zaworów,

2/ Do wymiany ;

   a/ świece,

   b/ cewki muszą być suche i czyste - do kontroli/wymiany/zamiany miejscami,

   c/ kontrola wtrysków benzyny;

          - wyłączanie po kolei oraz zamiana miejscami, 

5 godzin temu, Wachim napisał(a):

Doraźnie podłączony Pyren wykazał błędy:

- DF319 - obwód położenia czujnika wałka rozrządu zaworów,

- DF120 - sygnał czujnika obrotów silnika. 

  2/ Do kontroli/ wymiany czujniki;

        - w pierwszej kolejności przeczyszczenie czół czujników oraz czyszczenie ich styków,

5 godzin temu, Wachim napisał(a):

Dodatkowo podczas mocnego przyspieszenia (gaz w podłodze) na LPG, na pół sekundy potrafi zapalić się „check” skontroluj układ wtryskowy paliwa. Na samej benzynie ten objaw nie występuje.

3/ Masz pod nogą 180 KM;

      - nie należy niepotrzebnie mocno/gwałtownie przyspieszać,

      - większość aut z tym silnikiem - ma przestawiony rozrząd,

6 godzin temu, Wachim napisał(a):

mechanik wymienił rozrząd

4/ Czy zawór elektrozaworu kzfr - też został wymieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ efekt wypadania zapłonu, słyszalny z wydechu występuje też na samej benzynie, ale czy jazda na gazie do czasu rozwiązania problemu może grozić większym ryzykiem "wypalenia zaworów" niż na benzynie?

2/ świece (NGK PFR6G-9) i cewki (Beru ZS552) nowe, wymienione po akcji z ich zalaniem.

2/ czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony na nowy, styk przeczyszczony - brak poprawy. Gdzie znajdę czujnik obrotów silnika?

3/ auto nie jest mocno eksploatowane, czasami po prostu trzeba skorzystać z tej mocy.

4/ Elektrozawór KZFR nie był wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Wachim napisał(a):

1/ efekt wypadania zapłonu, słyszalny z wydechu występuje też na samej benzynie, ale czy jazda na gazie do czasu rozwiązania problemu może grozić większym ryzykiem "wypalenia zaworów" niż na benzynie?

1/ Masz nie jeździć w ogóle;

      - tylko ewentualnie na dojazd na benzynie do serwisu,

2/ Wyłączaj po kolei wtryski benzynowe i obserwuj;

      - w razie demontażu wtrysku -należy za każdym razem wymieniać podkładkę wtryskiwacza na nową,

13 godzin temu, Wachim napisał(a):

Gdzie znajdę czujnik obrotów silnika?

3/ Trochę własnej inicjatywy i trochę pracy własnej;

       - skorzystaj z funkcji " szukaj "

4/ Silnik rozgrzany ok;90C, wolne obroty- pomiar;

      a/ podciśnienia w dolocie,

      b/ przebiegi napięć sond lambda,

      c/ kąta wyprzedzenia zapłonu,

      d/ pomiar ilości wypadań zapłonu na poszczególnych cylindrach i ilości spalań stukowych, 

22 godziny temu, Wachim napisał(a):

Auto ogólnie ma moc

5/ Aktualizacja sterownika wtrysku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!