Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach - Megane 3 RS 265 Cup


Customover

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od pewnego czasu walczę z wypadaniem zapłonów na wszystkich cylindrach.

Problem zaczął się po wymianie rozrządu. 

Przy pierwszej próbie był przestawiony o co najmniej 1 ząb. (Po 3 próbie został prawdopodobnie właściwie ustawiony)

Samochód przed usługa jeździł zacnie i dodatkowo lekko dlubniety ( turbo hybryda, IC Forge, wydech z katem metalowym, bov nie jestem fanem ale jest)

Przebieg 120 tys potwierdzony

Wypadanie zapłonów występuje częściej przy jeździe w mieście ( 10 km i po około 30 wypadniec na każdym cylindrze)

Przy jeździe obwodnica Wrocławia na dystansie 30 km występuje około 18 wypadniec na każdym cylindrze.

Są oczywiście różnice po kilka na każdym.

Strzela z wydechu, słychać i czuć wypadnięcie podczas jazdy a co ciekawe nie zapala błędu na desce nawet po długiej jeździe.

Brak różnicy pomiędzy stosowanym paliwem 98/100.

Jest raz lepiej raz gorzej ale zawsze licznik powyżej 20 na krótkim dystansie.

Sprawa już trwa 2 miesiące i chyba pomysły się skończyły Panom mechanikom i prawdopodobnie może zakończyć się grubsza naprawą. Wolę się upewnić zanim kolejne tysiące pójdą w piach i może ktoś miał podobny przypadek.

Co wymieniono.

- rozrząd z pompą wody OEM renault 

- koło zmiennych faz OEM renault

- zawór zmiennych pierburg 

- świece już na kpl NGK i oryginał ASO NGK

- cewki 2 kpl NGK a obecnie beru.

- czujnik temperatury wody

- termostat

- czujnik wału korbowego oryginał

- sonda oryginał

- wtryski kpl 4 sztuki

Sprawdzona 

-Kompresja  po 14

-Test szczelności 90%

-Wymieniono olej 2 razy plus płukanka ravenol vst 

-Filtr powietrza k&n - nowy

-Dolot szczelny sprawdzane dymiarką

-Przepustnica czysta ( demontowana ale bez wymiany uszczelnienia - natomiast był wykonany test aerozolu łatwopalnego)

- wszystkie kostki wyczyszczone 

- kostki na cewkach nowe

- wykonane nastawy podstawowe

- niestety ASO szukając usterki usunęło mi softa przywracając mapę oryginalną 

Co mnie niepokoi w parametrach pracy silnika poza wypadaniem

- cofanie zapłonu na biegu jałowym skacze pomiędzy - 14 do -23 w trybie rs -25

- podciśnienie w kolektorze 320 do 350

- korekty paliwowe raz na + raz na minusie .

Generalnie długoterminowa 5% na plus krótka czasem na 0 czasem +-do 7%

Ręce mi opadają ale ze względu na tą sytuację naradzie nie chce zmieniać serwisu bo różnie ta sprawą może się zakończyć żeby nie było że to tamci popsuli :)

dzięki z góry

Każda wskazówka mile widziana

Screenshot_20230928-083123.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach - Megane 3 RS 265 Cup
18 godzin temu, Customover napisał:

Od pewnego czasu walczę z wypadaniem zapłonów na wszystkich cylindrach.

Problem zaczął się po wymianie rozrządu. 

Samochód przed usługa jeździł zacnie i dodatkowo lekko dlubniety

Przebieg 120 tys potwierdzony

1/ LPG - nie ma?

2/ Koło zfr - dobiera się na podstawie VIN,

3/ Jakie miałeś świece przed wymianą rozrządu; nazwa -symbol ;

      a/ Wg; katalogu pasują ;

          - Denso VK22; IK22FTT;

          - NGK95820,

      b/ Jakie masz obecnie?

18 godzin temu, Customover napisał:

Wypadanie zapłonów występuje częściej przy jeździe w mieście ( 10 km i po około 30 wypadniec na każdym cylindrze)

Przy jeździe obwodnica Wrocławia na dystansie 30 km występuje około 18 wypadniec na każdym cylindrze.

Są oczywiście różnice po kilka na każdym.

Strzela z wydechu, słychać i czuć wypadnięcie podczas jazdy a co ciekawe ;

   - nie zapala błędu na desce nawet po długiej jeździe.

Brak różnicy pomiędzy stosowanym paliwem 98/100.

4/ Dokonać pomiaru;

       a/ ciśnienia paliwa i oleju na wolnych obrotach, oraz przy ok; 3000 obr/min,

       b/ temperatury płynu i powietrza wlotowego ;

                - powinny być zbliżone, na zimnym silniku przed rozruchem,

       c/ temperatury płynu utrzymywanej w czasie jazdy przez termostat,

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzej za odp

 

LPG brak

Koło kupione w ASO dobrane po Vin.

Świece były i są 95820 IFR7X8G

4/ Pomiar zrobię w tym tygodniu

a/ pomiar zrobię w tym tygodniu

b/ odp jutro 

c/ trasa 85 miasto 95 

Zapomniałem dopisać że również wymieniłem czujnik temperatury wody nad skrzynią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2023 o 21:47, Customover napisał:

Problem zaczął się po wymianie rozrządu.

Czy mógłbyś podać, jakie jest max przyśpieszenie zaplonu. Wystarczy depnąć gaz na postoju. 

Proponuję robić pomiary torque, bo są wiarygodne dla Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2023 o 16:29, jabrze napisał:

czy mógłbyś podać, jakie jest max przyśpieszenie zaplonu. Wystarczy depnąć gaz na postoju

Hej

Podaje.

Rozgrzany silnik na biegu jałowym przy depniecu

Ustawienie zapłonu +30 i spada do -30

Zapłon na biegu jałowym -18 / -20 jak wchodzę w wykres to pomiędzy -14 do -23

 

W dniu 21.11.2023 o 16:16, Andrzej-2010 napisał:

   b/ temperatury płynu i powietrza wlotowego ;

                - powinny być zbliżone, na zimnym silniku przed rozruchem,

 

Zmierzone 2 razy 

Różnica 1 stopien pomiędzy temperatura płynu a powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 20.11.2023 o 21:47, Customover napisał:

Od pewnego czasu walczę z wypadaniem zapłonów na wszystkich cylindrach.

Problem zaczął się po wymianie rozrządu. 

Strzela z wydechu, słychać i czuć wypadnięcie podczas jazdy ;

   - a co ciekawe nie zapala błędu na desce nawet po długiej jeździe.

Brak różnicy pomiędzy stosowanym paliwem 98/100.

Należy podłączyć interfeis diagnostyczny - clip,

Jeżeli parametry;

A/ Czujnika wału i czujnika wałka rozrządu, są zmienne lub fałszywe - to ECU głupieje;

     1/ Sprawdzić czy między czujnikami wału a wałka rozrządu jest synchronizacja,

     2/ Silnik może wykazywać;

            - szarpanie,

           - nie palić na ciepłym / zimnym,

           - występują wypadania zapłonu,

           - powolne zbieranie się,

           - silnik jest mułowaty ; kzfr nie zmienia faz,

B/ Dokonać pomiaru na biegu jałowym ;

     - wykresów napięcia obu sond lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Customover napisał:

Hej

Podaje.

Rozgrzany silnik na biegu jałowym przy depniecu

Ustawienie zapłonu +30 i spada do -30

Zapłon na biegu jałowym -18 / -20 jak wchodzę w wykres to pomiędzy -14 do -23

Maksymalnie opóźniony zapłon spotkałem w Alfie z podwójna turbiną o mocy ponad 300 i wynosił -16 stopni.

Kolo masz sprawne, ale rozrząd lub sterownik pracuje nieprawidłowo.

Wypadanie zapłonu jest na obrotach biegu jałowego pomimo tak wspaniałego sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jabrze napisał:

Kolo masz sprawne, ale rozrząd lub sterownik pracuje nieprawidłowo.

Miałem podobny przypadek;

   - auto było mułowate,

   - były wypadania zapłonu a ECU żadnych błędów nie rejestrowało,

   - przyczyną był ; czujnik położenia wałka rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie jest. Bez odczytu tego czujnika zapłon następuje w GPT, bo sterownik go eliminuje. Jeśli sobie dobrze przypominam zapala się serwis lub wyświetla komunikat. Po wyłączeniu zapłonu analizując błędy nie zawsze pozostaje ślad, ale podglądając parametry widać stojący zapłon. W wypadku kolegi @Customover odczytuje przesunięcia i to w pełnym zakresie, natomiast mogę domniemać, że błąd mechanika polegał wyłącznie na braku wyeliminowania naprężenia koła zf czyli walka zaworów ssących przed założeniem " półksiężyca " , przez co powstała różnica ok. 15 stopni. Silnik M784  może mieć opóźniony zapłon do 8 stopni.

Blokada wału została zrobiona prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 24.11.2023 o 07:59, Andrzej-2010 napisał:

Miałem podobny przypadek;

   - auto było mułowate,

   - były wypadania zapłonu a ECU żadnych błędów nie rejestrowało,

   - przyczyną był ; czujnik położenia wałka rozrządu

Czujnik wymieniony na nowy oryginał renault 

Zapłonu dalej wypadają ale tak z 30% mniej

Praca silnika gładsza więc pomimo że nie to był powód usterki to warto było.

W dniu 24.11.2023 o 21:52, jabrze napisał:

odczytuje przesunięcia i to w pełnym zakresie, natomiast mogę domniemać, że błąd mechanika polegał wyłącznie na braku wyeliminowania naprężenia koła zf czyli walka zaworów ssących przed założeniem " półksiężyca " , przez co powstała różnica ok. 15 stopni. Silnik M784  może mieć opóźniony zapłon do 8 stopni.

Blokada wału została zrobiona prawidłowo.

Chyba się zdecyduje na zmianę serwisu lub zmotywowanie obecnego do kolejnej weryfikacji rozrządu.

Przypuszczam że rutyna mogła zagrać tutaj największą rolę.

 

Jak ponowne ustawienie nic nie wniesie to albo demontaż głowicy albo sterownik silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 20.11.2023 o 21:47, Customover napisał:

-Kompresja  po 14

-Test szczelności 90%

-Dolot szczelny sprawdzane dymiarką

-Przepustnica czysta ( demontowana ale bez wymiany uszczelnienia - natomiast był wykonany test aerozolu łatwopalnego)

- wszystkie kostki wyczyszczone 

- kostki na cewkach nowe

- wykonane nastawy podstawowe

Co mnie niepokoi w parametrach pracy silnika poza wypadaniem

- cofanie zapłonu na biegu jałowym skacze pomiędzy - 14 do -23 w trybie rs -25

- podciśnienie w kolektorze 320 do 350

- korekty paliwowe raz na + raz na minusie .

Generalnie długoterminowa 5% na plus, krótka czasem na 0 czasem +-do 7%

1/Kompresja prawidłowa, podciśnienie prawidłowe;

     - to wg; mnie rozrząd jest poprawnie ustawiony,

     - nie podałeś wyników;

            - ciśnienia oleju i paliwa oraz przebiegu napięcia sond lambda,

2/Ciśnienie oleju wpływa na pracę ;

     - zespołu kzfr,

     - oraz popychaczy hydraulicznych,

3/ Silnik dobrze chodzi gdy ;

       - korekty lift są w zakresie -  od + 5  do - 5 ,

W dniu 20.11.2023 o 21:47, Customover napisał:

Strzela z wydechu, słychać i czuć wypadnięcie podczas jazdy

   - a co ciekawe nie zapala błędu na desce nawet po długiej jeździe.

Brak różnicy pomiędzy stosowanym paliwem 98/100.

Jest raz lepiej raz gorzej ale zawsze licznik powyżej 20 na krótkim dystansie.

- wtryski kpl 4 sztuki

- niestety ASO szukając usterki usunęło mi softa przywracając mapę oryginalną 

Co mnie niepokoi w parametrach pracy silnika poza wypadaniem

- cofanie zapłonu na biegu jałowym skacze pomiędzy - 14 do -23 w trybie rs -25

4/Niesprawność duża  I - sondy objawia się ;

    -„ check engine ” na desce i wypadaniem zapłonu,

    -  nie spalona mieszanka w cylindrze ( wypadanie zapłonu ) ulega spaleniu w katalizatorze;

           - co prowadzi do szybkiego zniszczenie katalizatora,

           - oraz możliwość pożaru auta,

5/ Przy każdym wyjęciu wtryskiwacza;

        - należy wymienić podkładkę pod wtryskiwacz,

6/ Należy zaktualizować soft mapy silnika  wg; najnowszych danych,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!