Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór doładowania turbiny 1.5 dCi 110 KM k9k 636


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim,jestem nowy na forum a więc witam wszystkich.

 

Mam taki problem ten czujnik na zdjęciu nie jest nigdzie podłączony,mechanik nie wie gdzie go podłączyć a mi to niee daje spokoju bo musi spełniać jakąś funkcje czy ktoś na forum może ma podobny silnik i mógłby wstawić fotki jak to u niego wygląda. Z góry dziękuję.

 

Oraz przesyłam podłączony czujnik doładowania który znajduje się obok EGR nie wiem czy też jest dobrze podłączony.

IMG_20240218_151936.jpg

IMG_20240218_151931.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Elektrozawór doładowania turbiny 1.5 dCi 110 KM k9k 636

Elektrozawór niepodłączony z pierwszego zdjęcia steruje przepustnicą kierującą spaliny do EGR poprzez chłodniczkę spalin. Powinien być podłączony jednym króćcem do gruszki przy chłodniczce EGR a drugi króciec do magistrali podciśnienia.

Elektrozawór sterowania turbiną wydaje się być podłączony prawidłowo. Przy niewłaściwym podłączeniu silnik by nie miał mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Dziękuję Aniewa za odpowiedź, czy posiadasz może jakiś schemat w które miejsce to podłączyć? Dopiero się uczę wszystkiego i nie jestem taki biegły w majsterkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciach widzę, że masz silnik k9k 636 i chyba wprowadziłem Cię w błąd odnośnie zaworu kierującego spaliny do chłodnicy spalin. Taki zawór występował w starszej wersji tego silnika a w tym tego raczej już nie ma. Jest inna chłodnica spalin, bez sterowania dodatkowa klapą. 

Natomiast prawdopodobne masz termostat sterowany dodatkowo podciśnieniem i ten właśnie niepodłączony elektrozawór może być od tego termostatu. 

Musiałbyś jakoś sprawdzić, czy masz w termostacie taki króciec do podciśnienia jak na zamieszczonym zdjęciu.

image.thumb.png.db9f88f86e8ec2a01ffcc74f2eacfa80.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aniewa napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Dziękuję bardzo, ze poświęciłeś swój czas. Tak mam taki króciec, czyli podłączam wąż do tego króćca i do którego w zaworze? Wychodzącego w dół czy wychodzącego na wprost?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mam styczności z tym silnikiem więc nie podpowiem. Wydaje się, że sposób podłączenia nie ma większego znaczenia, zawór albo otwiera polaczenie albo zamyka. To sterowanie wpływa na prędkość nagrzewania zimnego silnika. Szukaj jakiegoś zaślepionego wężyka podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!