Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Pisze już tutaj bo 3 mechanik nie wie o co chodzi. Może ktoś mnie nakieruje.

Zakładałem LPG do mojej meganki 3 1.4 TCE z 2010. Gazownik mi powiedział ze było mało płynu i dolał. 

Potem na trasie jak zjechałem na postój, chmura dymu spod maski. Laweta i do mechanika. Okazało się zę jakiś wężyk nie wytrzymał. gazownik naprawił, wymienił jakas tuleje czy trójnik przy nagrzewnicy i auto smiga.

Od jakiegoś czasu zauważam dziwne ubytki płynu chłodniczego. Zaniepokoiło mnie to i pojechałem do serwisu aby sprawdzili czy UPG nie pękła(robia jakiś test przy otwartym zbiorniczku płynu chłodniczego). Mówili ze wszystko jest ok.

Na zimnym jak dolewałem płynu, do kreski MAKS, to po jakiś czasie ciśnienie spychało go poniżej MIN i tak zostawiało. Jak na ZIMNYM silniku odkręcam to wraca do MAKS - kilka milimetrów. Ostatnio jak dolałem płynu, do auto dziwnie szarpało (bardzo lekko, coś jak chwilowe przerwanie) i na wolnych obrotach czasami nierówna praca.  Zapalił sie check engine na chwile i zgasł.

Potem na zimnym odkręciłem korek, ciśnienie spadło, płyn wrócił do MAKS i nie ma takich objawów.

W przyszłą środę mam już 4 mechanika i powoli nie wiem co mam mu powiedzieć. Ręce mi opadaja bo oni nic nie wiedzą i takie skoki płynu to normalne. Ale naprawdę? Że jak sie na zimnym odkręci to nagle płyn rośnie z dołu zbiorniczka na samą górę (MAKS)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kraverek napisał(a):

Zakładałem LPG do mojej meganki 3 1.4 TCE z 2010. Gazownik mi powiedział ze było mało płynu i dolał. 

Zdejmuj głowicę i wymieniaj upg;

   - poczytaj temat; Ubywający płyn chłodniczy

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kraverek napisał(a):

Ręce mi opadaja bo oni nic nie wiedzą i takie skoki płynu to normalne. Ale naprawdę? Że jak sie na zimnym odkręci to nagle płyn rośnie z dołu zbiorniczka na samą górę (MAKS)?

Pomyśl chwilę. Po pierwsze poziom płynu sprawdza się na zimno. Po drugie jak zagrzejesz auto to ciśnienie w układzie rośnie ale generalnie kumuluje się to w zbiorniczku wyrównawczym i wypycha płyn do układu. To jest normalne zjawisko.

Nie panikuj, na zimno zalej płyn do maksimum i obserwuj przez kolejne dni, najlepiej rano. Swoją drogą, często zdarza się, że po gazownikach są wycieki z układu. W końcu dokładają sporo połączeń na wężach i w przypadku małych ubytków zacząłbym tam szukać. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update:

po podłączeniu komputera wyszło wypadanie zapłonu na cylindrze 4. Czyli uszczelka 😕

 

Pytanie do kolegów. Jakie to są w ogóle rzędy kwot przy wymianie uszczelki? 2k? 3k? 5k? Zakładam ze uszczelka kosztuje 400zł. bardziej chodzi mi o robociznę przy tym motorze. oraz czy warto wymienić już łańcuch z rozrządem bo chyba i tak będzie ściągany.

Autko ma przejechane 175k, kupiłem je jak miał 150k.

Edytowane przez kraverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!