Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pasek wielorowkowy megane 1,3 tce 140 KM EDC - demontaż


xxlqwazar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie udało mi się wyszukać, więc pytam.  Było kilka tematów o wymianie paska, rolek, sprzęgiełka altka, ale nie znalazłem postu o tym, jak zdjąć sam pasek ? Na moje oko w tym silniku nie ma napinacza, co mnie zdziwiło, ale znajomy mechanik z mercedesa (robi dostawcze merce, więc nie zna 1,3 tce) powiedział, że ponoć są silniki z elastycznym paskiem osprzętu, bez napinacza i coś w tym chyba jest, bo do 1,3 tce nie znalazłem nigdzie napinacza, za to na portalu sprzedażowym, jest pasek "elastyczny, streczowy". Czy ktoś "zrzucał" własnoręcznie pasek ? Pytam dlatego, że dla sprawdzenia, chcę zdemontować ww. pasek, bo o ile wcześniej nie było żadnego problemu, to od kilkunastu dni (nie wiem, czy to ma jakiś związek), po dosyć szybkim (jak na Renatę) przelocie do domu ok. 300 km autostradą z prędkościami 1,5, do 1,7, przez chwilę 2,0  z okolic alternatora, rolki prowadzącej (raczej na górze silnika) dochodzi odgłos grzechotania, skrzypienia, czy diabli wiedzą jak to nazwać. Najbardziej kojarzy mi się z rolką napinacza, bo w 2 innych autach dotknęła mnie ta przypadłość, więc dźwięk mniej, więcej kojarzę. Tyle, że jak wspomniałem wydaje mi się, że ten silnik nie ma napinacza, a jeżeli ktoś z szanownych forumowiczów by to potwierdził, to bez sensu zrzucać całe nadkole, tylko po to, żeby się o tym przekonać. Metodą osłuchiwania "na pilnik" najgłośniej jest na alternatorze, tyle tylko że auto jest z 2021 r i ma nalot (całkiem niedawno stuknęło) 66666 km :) więc nie wiem, czy po takim przebiegu mogło się "wysypać" sprzęgiełko, czy łożyska w altku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, silnik nie ma rolki napinacza, posiada pasek elastyczny i chyba zalecana jest wymiana co 120 tyś. To ten sam pasek do 1.0 TCE czyli 7PK1179.

Paska raz napiętego się nie rozluźnia.

Zdejmowanie: niszczące - przeciąć, nie niszczące - specjalna kształtka wkładana pod pasek i pokręcić wałem.

Zakładanie: specjalna kształtka i pokręcić wałem.

Jak by to powiedziało jałdi: przewaga dzięki technice.

Uproszczono budowę napędu osprzętu, obniżono koszta - wyeliminowano rolki i napinacze.

Bardziej może to być problem z pompą wody bo również jest napędzana z tego paska - media pisały o takich problemach, ale na forum nikt o tym nie pisał.
Mam podobny przebieg i auto starsze o 3 lata. Czasem na zimny również dochodzą do mnie niepokojące dźwięki.

Jeździć i obserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie ma rolki napinacza. Pasek jest jednorazowy. Zdejmowanie przez przecięcie, takie zalecenie producenta. Da się zdjąć bez przecinania ale to proszenie się o problem bo lubią pękać po ponownym założeniu. Bywają problemy z pompą wody dość często. Potrafi się gruntownie rozsypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że z opóźnieniem, ale bardzo dziękuję za odpowiedzi. Dzięki Wam, dzisiaj pasek "zrzucony" (wcześniej brak czasu) :) Na 90 % jednak pompa. Gołym okiem widać jak się telepie, chociaż niepokojące dźwięki dochodzą bardziej od góry alternatora, ale może to się przenosi z pompy w górę. Drugi filmik się nie zmieści, ale łożysko pompy, też wg mnie grzechocze. Na moje oko pompa jest montowana do bloku silnika, więc nie ma chyba jakiejś wielkiej filozofii z demontażem, chyba, że są jakieś "knify", typu nieoczekiwana przeszkadzajka, która powoduje, że trzeba rozbebeszyć pół silnika ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten alternator zakładam sprawdzisz przynajmniej tak samo? Ostatnio u córki w i30 wymieniłem cały alternator bo wymieliło mi całkowicie sprzegiełko- został goły wałek, raczej łożyska choć samo sprzegielko też mogło paść. Fakt że auto ma 270 kkm i 15 lat więc jak najbardziej mogło. 

Dzięki za info odnośnie paska bo przebiłem ostatnio 120 kkm Meganą a popiskiwanie mam kilka sekund po odpaleniu i też podchodzę na zasadzie jeździć obserwować ale zawsze warto wiedzieć...

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal "na ucho" twierdzę, że to może być altek, chociaż pompa, jak widać, też nie jest zdrowa. Co do altka ma gdzieś tam, mini, mini luz osiowy. Sprzęgło bez luzu i cicho, ale jak wspomniałem, najbardziej hałasuje na górze korpusu alternatora. Zamawiam pompę, wymieniam i zobaczymy, co będzie dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę opowiedzieć swoja historię, która przydarzyła mi się w ubiegłym tygodniu :)... Auto 66 tys. przebiegu. Silnik 1.3 tce 115. Pompa zaczęła grzechotać w czwartek, a jadąc spokojnie w sobotę pompa stanęła tzw. dęba. Za mną dym. Pasek zerwał się. Samochód rok po gwarancji. Mechanik był bardzo mocno zdziwiony, że coś takiego miało miejsce przy takim przebiegu. Prawda to, że nie ma tam napinacza ani żadnych tak naprawdę rolek prowadzących. Prawdopodobnie pompa przejmuje na siebie za dużą pracę, związaną z napięciem paska itd. Tak mi mechanik mówił. Trzeba mieć oko na ten element w tych silnikach. Dodał jeszcze, że bardzo mocno jest tu naciągnięty pasek wielorowkowy i te paski też są jakieś tam inne trochę.

Edytowane przez Olkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastała cisza :) Jednak pompa hałasowała. Musiałem tylko, tymczasowo na okres świąteczny założyć "stary" pasek, bo nowy z continentala (dobierany po VIN-ie) okazał się o jakieś 3 cm krótszy i za cholerę nie szło go nałożyć. Cudownego urządzonka z filmiku powyżej nie mam 😞 Muszę podmienić na coś innego po świętach i wymienić. Zresztą pompa (zamiennik z INY, również dobierana po VIN-ie), też okazała się różna od oryginału (brak "trzpienia" centrującego). Podmieniona na GRAF-a (nie znałem, a też ponoć dobry jakościowo zamiennik). 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!