Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby była jasność, cały czas jest mowa o stałym + (czerwony kabel zasilający silniczek), a nie + po zapłonie (żółty zasilający moduł), jeśli tak (bo raz mowa o zasilaniu szyb, raz silniczka, a za chwilę o module), to patrząc się na stan podłogi zainteresował bym się tym miejscem, pewnie jest niewiele dalej od kostki R2

 

P.s źle się wyraziłem, 'moduł'=sterowanie szybami

Screenshot_20240428_122441_Photos~3.jpg

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduły szyb nie mają żadnego zasilania po zapłonie tylko stały plus i o nim jest cały czas mowa

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem do kostki w drzwiach i zmierzylem napiecia na zapłonie, wygląda to tak.

Pierwszy rząd od lewej:

0.02; 0.01; 0.06; 0.06; 0.07.

Drugi rząd od lewej:

0.05; 11.75; 12.05; 10.39.

Trzeci rząd od lewej:

0; 0.

Czwarty od lewej:

Wszystko zero

Dwa duże, jeden czarny pewnie masa, drugi czerwony 0.01

Tak to powinno wyglądać? Wydaje mi się że te napiecia poniżej 12v nie są normalne w dodatku dlaczego niektóre przewody mają marginalny prad a inne wcale?

20240429_003825.jpg

20240429_003841.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki szyb są zasilane przewodem oznaczonym strzałką. Tam musi być cały czas 12 V. Jak nie ma to szukaj po kolei od bezpiecznika, potem lutowana koska pod siedzeniem, cały czas gruby czerwony przewód.

image.thumb.png.dd71b2134e48926b6014c39302fc8ffb.png 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też właśnie myślałem... Na tym przewodzie mam 0.05v więc martwica. Posprawdzam zaraz cały ten przewod - skoro przed wejściem w słupek nie mam pradu to zostaje do sprawdzenia ta usunięta kostka pod siedzeniem a dalej, idąc w stronę bezpiecznika ? Idąc w stronę słupka przy drzwiach kierowcy nie widzę żadnej kostki ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, matizek napisał(a):

Idąc w stronę słupka przy drzwiach kierowcy nie widzę żadnej kostki.

Po drodze nie ma złącza, z bezpiecznika czerwony przewód idzie bezpośrednio do kostki którą lutowałeś, potem skrętka gdzieś w wiązce którą kółeczkiem zaznaczył  @Rbt86, z tej skrętki wychodzą dwa przewody do lewych i prawych drzwi. Gdy lutowałeś ten gruby czerwony przewód było na n im 12 V?. Prawdopodobnie ona zasila te szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscu kostki r2 która zlikwidowałem jest ten czerwony zasilający przewod mam na nim stale 12v bez włączonego zapłonu. Problem leży w tej skrętce z której rozdziela się przewod na lewa i prawa stronę?

Bo z kolei w kostce która wysyłałem wyżej napiecia już nie mam.

W końcu udało się uporać z problemem. Okazało się, że przewod zasilający silniczek szyb w miejscu, gdzie rozdzielał się na stronę lewa i prawa był cały zielony. Przewod częściowo wymieniony i działa aż miło :)

 

Mam jeszcze jedno pytanie - odnośnie sterowania szyb na panelu kierowcy. Które przewody odpowiadają za podswietlenie przycisków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz to i sprawdź żaróweczki, tam są takie mikroskopijne żarówki, chyba średnicy 1,5-2mm, a na nich taki niebieski kapturek. Obstawiam że się przepaliły, za pierwszym razem jak to rozbierałem to jeden przycisk (nie wiem jak to nazwać) prawie że rozniosłem w drobny mak, trzeba mieć nerwy ze stali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, matizek napisał(a):

Które przewody odpowiadają za podswietlenie przycisków?

Niebieskie, zasilanie brane jest z lewych świateł pozycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam jeszcze jedno nietypowe pytanie. Chciałem wyjac "bolec" w który wchodzi zamek drzwi w celu podklejenia go od spodu guma żeby dźwięk zamykania drzwi poprawił się. Wyjąłem z prawego tylu bez problemu, natomiast z lewej strony z tylu gwint w który wkręca się sruby odleciał do środka. Co mam teraz zrobić? Jak sie do tego dostać?

20240430_114055.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!