Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o radę - rozrząd i wtrysk


Night

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki masz pobór oleju? 

Jeśli chcesz to potwierdzić to wymień sobie świece i zobaczysz co się dzieje przy uruchamianiu. Jakoś ta diagnoza do mnie nie trafia. Widziałem wiele samochodów z problemem uszczelniaczy czy pierścieni i sporym poborem oleju bez najmniejszego problemu z uruchamianiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. To samo powiedział mechanik, ale miałem ten sam problem przed wymianą świec i pompki paliwowej 4.000 km temu, i cały czas jest to samo. 

Oleju za 4000 km poszło około 300-400 gram. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto wymieniał świece, ty czy mechanik? Bo faktycznie śmierdzi to z kilometra. Jak wyglądały te stare świece, były osmolone czy nie? Bo przy takim zżeraniu oleju to powinny być całe czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy wymieniali. Starych świec mi nie zostawili, już u nich nie serwisuję auta. Uważacie że trzeba wymieniać świece ? 

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak wyglądają świece po niby 4000 km, ale jak pisałem wyżej - nie mam pewności że te świece faktycznie tyle mają. 
Teraz wymieniłem na bosch z 1 elektrodą,  te zrobiłem 600 km z ceramizerem oraz „Oli verlust” (nie weim czy coś to dało), ale po wymianie świec auto jedzie o wiele płynniej i czuć że lepiej nabiera. Niestety odpalać na zimno z 1 razu dalej nie zamierza. 
Jakie ktoś może polecić następne kroki ?
Tak na prawdę nie chcę w takim stanie komuś wciskać ból głowy, i nie chcę też oddawać za 2 koła z uwagi na to ile czasu i kosztów sam poświęciłem temu samochodowi, więc jeszcze chwilę się poborykam 😃
 

IMG_0352.jpeg

IMG_0351.jpeg

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie powinny wyglądać jak pierwsza od lewej, 2 i 4 fatalnie, 3 też nie zachwyca (u mnie wszystkie mają ładny ciemno piaskowy kolor od wymiany do wymiany). Więc raczej jest pewność że przepala olej na 2-3 garach.

 

Co do ceramizera, kiedyś miałem przyjemność używać tego w Focusie 1.6, wymieniałem olej, ale w sklepie nie mieli tego co zawsze brałem, więc dali mi 'lepszy', wziąłem nawet nie patrząc co to było za cudo. Okazało się że lepszy oznaczało że miał tam jakieś środki czyszczące, no i się zaczęła masakra, żarł po 0,5l oleju na 2000km (na to wychodzi że rozpuścił cały nagar który był na pierścieniach i zaczęło dmuchać), a że nie chciałem tego remontować to 4x wlałem ceramizera, nawet pomogło, choć olej żarł już do końca.

Proponuję żebyś pojeździł trochę tak, tylko że mogłeś sobie kupić jakieś najtańsze świece, za 500km wykręcić i sprawdzić jak wygląda sytuacja, jeśli dalej nieciekawie to zmiana świec (żeby widzieć czy coś się poprawia), ewentualnie dolać ceramizera i znowu 500km, no i znowu ta sama procedura, jeśli się polepsza, to zmiana świec, zmiana oleju i dolwlewka ceramizera.

Jest to trochę druciarstwo, no ale będziesz dzięki temu wiedział czy problem jest po stronie zaworów czy pierścieni.

Tylko nie wiem co na temat ceramizera sądzi zawór zfr jeśli go masz!? Ale domyślam się że nie będzie zachwycony :D

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś na ten temat może powiedzieć ktoś ? Może spróbować wymienić ten czujnik, czyli ten zawór elektryczny (z tego co rozumiem to jest to samo), czy raczej nie w tą stronę iść ?
Problem z uruchamianiem - jest, zwiększone spalanie - jest, szarpanie i chwilowa utrata mocy - przed wymianą świec było okropne na małych prędkościach, zwłaszcza na zimno, teraz lepiej. 
i też pytanie - mogą te świece być czarne nie przez olej, a przez to że są zalewane paliwem ? 

IMG_0372.jpeg

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nie będą czarne od uszkodzonego czujnika położenia wałka rozrządu, czujnik służy do określenia precyzyjnego momentu otwarcia wtryskiwacza w systemie wtrysku sekwencyjnego i w przypadku silnika K4M odczytania przesunięcia kątowego wałka ssącego w momencie zadziałania systemu zmiennej fazy. Czarne świece to najczęściej konsumpcja oleju silnikowego i niewłaściwa proporcja powietrze/paliwo a na proporcję wpływ ma czujnik temp. silnika, powietrza zasysanego, sonda lambda przed katalizatorem i map sensor

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, milejow napisał(a):

i niewłaściwa proporcja powietrze/paliwo a na proporcję wpływ ma czujnik temp. silnika, powietrza zasysanego, sonda lambda przed katalizatorem i map sensor

Tak, ale wtedy wszystkie by były okopcone. A tu jedna jest ok, dodatkowo silnik żre olej.

 

Jeśli byś miał uszkodzony czujnik na wałku rozrządu, to raczej wywalił by błędem (nie wiem czy sprawdzałeś jakimś interfejsem?). Ze swojego doświadczenia (i tu wracam do tego mojego nieszczęsnego focusa 1.6) tam miałem taki przypadek że miesiąc zanim skasowałem to cudo techniki, to odkryłem że miałem uszkodzony sterownik silnika (a raczej jakoś przerobiony, nie wiem), nie odczytywał sygnału z walka rozrządu ale błędu nie wywalał, jednak takich przypadłości jak ty nie miałem, u mnie to było coś w stylu detonacji stukowej (czujnik spalania stukowego był wymieniony), efekt był taki że jadąc do kuzynów, to ci już wiedzieli jak byłem na skrzyżowaniu 300m wcześniej bo auto tak śmiesznie pierdziało, ogólnie wszyscy się z tego nabijali :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Rbt86 napisał(a):

dodatkowo silnik żre olej.

Więc szkoda czasu na gdybanie o świecach, czujnikach bo pomoże temu silnikowi jak woda z Wisły. Odpowiedź jest jedna-remont, opcja druga to waga w punkcie utylizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, te świece nie wyglądają źle. Nie przesadzałbym z tym wyglądem. Po drugie zużycie ok 100g na 1000km to nie jest tragedia i nie robiłbym z tego problemu. Z pewnością nie stąd biorą się problemy z odpalaniem. Udaj się do kogoś, kto ma jakieś pojęcie o diagnostyce samochodowej i dysponuje porządnym urządzeniem do tego a najlepiej Clipem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam: świece nie wyglądają źle. Jedyny ich problem oprócz 2 elektrod to że są produkcji NGK. Jak jest gaz to Denso IK20TT, wersja ekonomiczna K20TT.

Zauważcie, że czarne okopcenie pochodzi od niespalonego paliwa - to nie jest tłusty nalot jak w jakim fordzie czy audi.

100 ml na 10000 km to zdrowy silnik, który jeszcze przejedzie z 500 tyś. km.

Nie wiem czy pisałem: na pierwsze odpalanie to zużyta pompa paliwa - sprawdzić czy nie masz dodatkowego filtra paliwa, który mógł być przez 20 lat nie wymieniony. Normalnie te auta nie mają filtra paliwa oprócz siatkowego w pompie. W agonalnym stanie pompa oprócz utrudnionego rozruchu spowoduje lawinę błędów od wypadających zapłonów. Łatwo sprawdzić: po kilku godzinnym postoju zdejmij wężyk z króćca pompy, jeżeli benzyna pryśnie w oko to znaczy że pompa dobra, jak nie wyleci nic albo jak bym ja sikał to znaczy, że zużyta. Auto ma sporo lat, więc pompa do wymiany. Problem jest taki: nie da się kupić nowej oryginalnej pompy tylko są chińskie zamienniki (Magnetti marelli), które ciśnienie pracy mają niższe o 0,5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, szwagier24a napisał(a):

Normalnie te auta nie mają filtra paliwa oprócz siatkowego w pompie.

Kup sobie starą pompę z koszem , rozpruj kosz to zmienisz zdanie

Sprawa druga, chińskie zamienniki Magneti Marelli z powodzeniem biją ciśnienie do 5-6barów więc nie wiem skąd ci się wzięło te niższe o 05, robią nadwyżkę ciśnienia i dopiero regulator ciśnienia na korpusie kosza pompy ustala je na 3,5bara

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!