Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o radę - rozrząd i wtrysk


Night

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.04.2024 o 09:18, Night napisał(a):

Wynika że mam do wymiany/sprawdzenia pół auta. Niestety nie mam w Rzeszowie mechanika z którym mógłbym to wszystko załatwić

Nie no nie przesadzajmy że na cały Rzeszów nie ma nikogo rozgarniętego. 

Podstawa to podejść do tego z logiką, bo dać auto i zapłacić to każdy głupi umie (tylko trzeba mieć na to hajs, a takich lubią kroić - widziałem taki przypadek). Zaczął bym od podstawy = rozrząd (i tak go musisz zrobić, zwlekanie może cię jedynie więcej kosztować, kumpel tak przyżydził w swojej Alfie 1.9 = zatarła mu się pompa wody = silnik do remontu, od tego dnia mu kopci). Bierzesz mechanika z polecenia, i mówisz 'chce to wymienić' (jak będzie trzeba coś po drodze jeszcze to telefon i podejmujesz decyzję) i tyle, zrobi i bawisz się dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rbt86 napisał(a):

Zaczął bym od podstawy = rozrząd (i tak go musisz zrobić, zwlekanie może cię jedynie więcej kosztować

Właśnie sobie też tak pomyślałem. 
Otóż - trudno, wymieniam całość - rozrząd z kołem zmiennym faz, bo chyba też pasowałoby wraz z rozrządem, no i z tego co zrozumiałem - ten elektrozawór idzie osobno, więc go też wymieniam. Może akurat się poprawi.
Jak nie - szukam dalej. 
teraz tak - elektrozawór - pierburg

rozrząd - ina 

koło faz zmiennych jedynie nie znam od kogo wziąć, proszę podzielić się opinią.

dzięki wszystkim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie kzfr nie wiem, ja wymieniałem po zakupie tylko rozrząd (też INA) +pompa wody i jakaś tam rolka, nic nie terkotało przy odpaleniu więc stwierdziłem że nie ma sensu robić tego zapobiegawczo, ale z racji tego że zawór lubi dobry i czysty olej to wymieniam co 10-12 tys. Może dzięki temu nie będę musiał prędko wymieniać i zaworu i kzfr...?

Ty musisz sam ocenić, jak wymienisz to masz pewność że to nie to i masz spokój na bardzo długo (jeśli zamierzasz bardzo długo tym wozem pojeździć).

Wiesz, to jest suma zysków i strat, ja tak na prawdę nie wymieniłem kzfr bo to jest pierwsze Reno w szeroko rozumianej rodzinie, sam byłem sceptycznie nastawiony i stwierdziłem że zrobię to co muszę, żeby w sytuacji jeśli ostatecznie nie przypadnie mi Renia do gustu, to nie będzie szkoda sprzedać.

Ale los jest tak przewrotny, że jak na razie jestem mile i pozytywnie zaskoczony tym autem.

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tym razem sam zakupić części. 

Rozrząd mogę podobno kupić kompletem, z tym raczej nie mam pytań, zawór pierburg chyba też, koło zmiennych faz tylko nie wiem, czy też tam jest komplet czy trzeba o czymś wiedzieć ? 
no i proszę napisać czy trzeba dodatkowo coś kupować, jakieś uszczelki i td i w ogóle. 
dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2024 o 12:07, jabrze napisał(a):

W pierwszej kolejności samodzielna wymiana elektrozaworu zfr (pierburg), żeby rozruch silnika był od pierwszego przyciśnięcia przycisku. Dalej ocena pracy koła. 

Hej mam pytanie co do tego elektrozaworu, bo mi właśnie przyszedł. Dostałem go z jakąś uszczelka w zestawie, zapakowany osobno. Z tego co się orientuję zawór pasuje też do innych aut i tak się zastanawiam, bo w oryginale takiej uszczelki nie widziałem... Czy mam ja zakładać, a jak tak to w jaki sposób bo za Chiny nie mogę sobie wyobrazić gdzie to ma wejść... Auto megane 3 1.6 110 km pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wybacz. Ja jestem nie ogarnięty, jeśli chodzi o takie rzeczy. Ona ma być w tym miejscu? Wyjąłem ori i nic takiego tam nie ma. Jest dołączoną osobno. 

Screenshot_20240423_172107_com.android.chrome_edit_726818597867218.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wkładamy od dołu części zaworowej (przewężonej z widocznymi szczelinami) przesuwając maksymalnie w górę. Tam jest przewężenie częšci elektromagnetycznej. Powierzchnia styku uszczelniacza to wewnętrzna średnica i dolna   pod kątem prostym przylegająca do gniazda w głowicy silnika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!