Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o radę - rozrząd i wtrysk


Night

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 
megane 2 rok 2003 benzyna 1.6. 
Odkąd posiadam auto (4mies) mam taki problem - po postoju dłuższym niż ~3 godziny auto odpala i 1-2 razy musi się zgasić, dopiero po 2-3 odpaleniu trzyma obroty, a jeśli odpala z pierwszego - to gaśnie albo dusi się odrazu jak nawet lekko dać gazu.
Poza tym brak jakichkolwiek problemów pod czas jazdy, i jak odpalam po mniej niż 3 godzinach - odpala na strzała, obroty zawsze trzyma równo. Byłem u różnych mechaników - czujniki, Fazer, świece, rozrząd sprawdzony i jest ok. Błąd DTC0010D3 czasami się pojawia, ale przez ostanie 2 tygodni nie było nic. Też pod czas diagnostyki pokazuje że mam nie poprawną mieszankę paliwową. 

Teraz padło na wtryskiwacze (czy wtryski, przepraszam nie wiem jak poprawnie), niby wygląda na to jak auto postoi dłużej i są zimne to leją, a potem zaczynają działać normalnie. Też jak odpalam po postoju to czuć zapach benzyny. 

I druga sprawa - kiedy kupowałem auto, poprzedni właściciel, podobno handlarz, dał mi fakturę i nawet wpisał w umowie, że rozrząd wraz z kołem faz zmiennych zostały wymieniony przed samą sprzedażą. 
teraz pod czas diagnostyki okazało się że pasek i sam rozrząd są w okropnym stanie i nadają się do wymiany (zrobiłem 4000 km).  
 

I teraz właśnie, z racji tego że jestem za słaby w tych tematach, i niestety, nie mam zaufanego mechanika - chciałbym prosić o radę - pierwsze - czy faktycznie można powiązać mój problem z odpalaniem z wtryskiwaczami i je wymienić (kasa dla mnie dość odczuwalna - koszt jednego 270 zł x 4, plus 200 za robotę, plus ewentualnie jakiś uszczelki i td) , i drugie - czy może być w ogóle jakiś taki problem, że ten rozrząd tak szybko się zepsuł, czy to facet po prostu mnie wrobił z tym ? Zastanawiam się, bo przecież mam fv i zapis w umowie, co pozwala teraz starać się o odszkodowanie.

to moje pierwsze auto i nie mam doświadczenia w takich sytuacjach, dlatego proszę o radę. 

dziękuję z góry za odpowiedzi. 

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Night napisał(a):

Odkąd posiadam auto (4mies) mam taki problem - po postoju dłuższym niż ~3 godziny auto odpala i 1-2 razy musi się zgasić, dopiero po 2-3 odpaleniu trzyma obroty, a jeśli odpala z pierwszego - to gaśnie albo dusi się odrazu jak nawet lekko dać gazu.

 

8 godzin temu, Night napisał(a):

Poza tym brak jakichkolwiek problemów pod czas jazdy, i jak odpalam po mniej niż 3 godzinach - odpala na strzała, obroty zawsze trzyma równo. Byłem u różnych mechaników - czujniki, Fazer, świece, rozrząd sprawdzony i jest ok. Błąd DTC0010D3 czasami się pojawia, ale przez ostanie 2 tygodni nie było nic. Też pod czas diagnostyki pokazuje że mam nie poprawną mieszankę paliwową. 

 Auto z 2003 roku ;

  1/ jeżeli ma filtr paliwa - to go zmienić na nowy,

  2/ jeżeli filtra paliwa brak na zewnątrz to; 

    a/ uszkodzona pompa paliwa, lub w większości przypadków,

    b/ prawdopodobnie zawór ciśnieniowy pompy - uszkodzony oring,

          -  odczepić/zdjąć zasilnie paliwa od listwy wtryskowej ,

           -  po włączeniu zapłonu   - musi od razu sikać benzyna - na wysokość  > 1 metra w górę,

           -  a jeśli benzyna pojawi się za którymś razem - to masz już odpowiedź,

      c/  prąd pobierany przez pompę  to ; ok 3A,

           -  napięcie 12,0 V,

           - ciśnienie paliwa  > 3 bar,

8 godzin temu, Night napisał(a):

 -kiedy kupowałem auto, poprzedni właściciel, podobno handlarz, dał mi fakturę i nawet wpisał w umowie, że;

      - rozrząd wraz z kołem faz zmiennych zostały wymieniony przed samą sprzedażą. 
- teraz pod czas diagnostyki okazało się że;

       - pasek i sam rozrząd są w okropnym stanie i nadają się do wymiany (zrobiłem 4000 km).  

4/ Rozrząd wymienia co ok; 80.000 km;

     - tak więc nie jest możliwe aby nowy zestaw rozrządu był w okropnym stanie,

5/Proponuje;

  1/ zrobić zdjęcia rozrządu,

  2/ wykonać kosztorys naprawy rozrządu przez mechanika, który to stwierdził,

  3/ tak przygotowany ;

        -  wysłać to sprzedającemu,

        -  domagając się zwrotu wymienionej kwoty w kosztorysie,

       -   lub zwrot kasy za auto, czy założenie sprawy w sądzie  

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 -  po włączeniu zapłonu   - musi od razu sikać benzyna - na wysokość  > 1 metra w górę,

Ciśnienie paliwa sprawdza się przewidzianym do tego manometrem a nie oglądając słup wachy rozlewający się na lewo i prawo

Prawidłowe ciśnienie w tym aucie to3,5 bara

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. 

zapomniałem dodać, że pompa paliwa była wymieniona w pierwszej kolejności, po zakupie auta i pierwszym serwisie wraz z olejem i filtrami, mechanik odrazu pomyślał że to ona, ale niestety po tym - żadnych zmian. 
 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

odczepić/zdjąć zasilnie paliwa od listwy wtryskowej ,

           -  po włączeniu zapłonu   - musi od razu sikać benzyna - na wysokość  > 1 metra w górę,

           -  a jeśli benzyna pojawi się za którymś razem - to masz już odpowiedź,

Czyli można w dość prosty sposób sprawdzić czy to działa ? Bo ten mechanik powiedział że żeby to sprawdzić trzeba dawać na bosch i koszt sprawdzenie 4 sztuk to 400 zł, i niby nie ma sensu sprawdzać a lepiej odrazu wymienić wszystkie, bo na to samo wyjdzie. 
 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Proponuje;

  1/ zrobić zdjęcia rozrządu,

  2/ wykonać kosztorys naprawy rozrządu przez mechanika, który to stwierdził,

  3/ tak przygotowany ;

        -  wysłać to sprzedającemu,

        -  domagając się zwrotu wymienionej kwoty w kosztorysie,

       -   lub zwrot kasy za auto, czy założenie sprawy w sądzie  

Za to dziękuję, więc będę próbował najpierw się z nim dogadać , a jeśli nie - niech oddaje kasę za naprawę. 

Jeszcze dodam - nawet jeśli on nie wymieniał tego rozrządu, mam fakturę, że poprzedni właściciel jeszcze przed nim wymienił rozrząd na 156.000, teraz mam 200.000, w to już raczej uwierzę bo ten poprzedni miał to auto kilka lat, więc chyba i tak trochę za wcześniej na wymianę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Night napisał(a):

Bo ten mechanik powiedział że żeby to sprawdzić trzeba dawać na bosch i koszt sprawdzenie 4 sztuk to 400 zł,

Jprd, skąd wy bierzecie tych mechaników?:) wtrysk benzynowy to nie wtryskCR gdzie panują ekstremalne ciśnienia, benzynowy ma tylko rozpylać paliwo

Sprawdzane było ciśnienie paliwa po wymianie pompy, kiedy były wymieniane świece zapłonowe?

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności samodzielna wymiana elektrozaworu zfr (pierburg), żeby rozruch silnika był od pierwszego przyciśnięcia przycisku. Dalej ocena pracy koła. 

Ten samochód w książce serwisowej ma wpisaną wymianę rozrządu na 120 kkm. lub 6 lat. W swojej megi mam w tym roku planowaną 3 wymianę chociaż ma tylko 160 kkm. Tym razem bez zmiany koła i pompy płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Night napisał(a):

Jeszcze dodam - nawet jeśli on nie wymieniał tego rozrządu, mam fakturę, że poprzedni właściciel jeszcze przed nim wymienił rozrząd na 156.000, teraz mam 200.000, w to już raczej uwierzę bo ten poprzedni miał to auto kilka lat, więc chyba i tak trochę za wcześniej na wymianę ? 

22 godziny temu, milejow napisał(a):

Sprawdzane było ciśnienie paliwa po wymianie pompy, kiedy były wymieniane świece zapłonowe?

Świece były wymieniane przeze mnie przy zakupie auta razem z pompą paliwa, o ciśnieniu paliwa niestety nic nie wiem. 
 

21 godzin temu, jabrze napisał(a):

W pierwszej kolejności samodzielna wymiana elektrozaworu zfr (pierburg), żeby rozruch silnika był od pierwszego przyciśnięcia przycisku. Dalej ocena pracy koła. 

Czyli wymienić ten elektrozawór, mimo tego że sprawdzali ten cały układ koła zfr i powiedzieli że jest w stanie roboczym ? 
VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
Jeszcze bardziej głowa mi pęka 😂

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

Przy okazji - może ktoś poleci uczciwego mechanika który zna się na temacie w Rzeszowie lub okolicach ?
VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
Pan Jabrze czasem nie jest mechanikiem?))

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

albo trudno , nawet nie w Rzeszowie, do jakichś sąsiednich województw też bym pojechał, byle by to załatwić z porządnym człowiekiem. 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi to śmierdzi przedstawionym rozrządem, brat coś takiego przerabiał w 1.5dci, na początku ciężko odpalał zimny, na ciepłym nie było problemu. Ale jemu się to szybko pogarszało, a powodem był rozwarstwiający się pasek rozrządu który się wkręcał w wałek. Ostatecznie wogule nie odpalał. W międzyczasie wywalał błędem z czujnika na wałku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej przychodzi mi na myśl. W tym roczniku masz metalowa obudowę termostatu czyli czujnik z gwintem.

No i te świece: pewnie znowu NGK.

Pompa paliwa: oryginał czy zamiennik. Jak zamiennik to pewnie Magnetti marelli. Ona daje 3 bary. Po postoju, i ściągnięciu wężyka z np pompy paliwo ma z niego wytrysnać. Jeżeli nie to pompa do wymiany. Trzeba pamiętać że to chińczyk.

Przy uruchamianiu nie wydaje charakterystycznego rzężenia zużytego koła zmiennych faz? Płukanka, wymiana oleju, kasowanie błędów Elmem.

Nie pomstuj bo to dobre auto i dobry silnik. Może trafiłeś na zaniedbany egzemplarz o czym świadczy chociażby stan rozrządu. Niestety tak jest ze im lepszą opinię ma silnik tym gorzej jest traktowany przez kolejnych właścicieli.

To "zalewanie" paliwem może być od zebranych korekt przez sterownik silnika. Warto odłączyć akumulator i zrobić próbę odpalenia.

Przy tym przebiegu i roczniku może być pierwsza sonda lambda do wymiany pomimo braku błędu. Poprostu jest zużyta. Tylko oryginał pomimo że to ta sama sonda boscha.

Sam  kiedyś miałem dwie takie megany jednocześnie z tym silnikiem i mile wspominam.

Wtryski: jeżeli masz kupić nowe to poszukaj całej listwy wtryskowej od megane 3. Te silnik były montowane do 2015 roku. Warto wyjąć i wyczyścić: użyć zmywacza do gaźników po uprzednim ściągnięciu oringów uszczelniających a najlepiej kupić nowe. Aby wykręcić listwę wtryskową trzeba wykręcić kolektor dolotowy czuli wymiana uszczelek, czyszczenie przepustnicy, na nowo wkleić pokrywę odmy, wymyć kolektor, wyczyścić czoło czujnika wałka rozrządu. Będzie wtedy dostęp do gornej sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Wynika że mam do wymiany/sprawdzenia pół auta. Niestety nie mam w Rzeszowie mechanika z którym mógłbym to wszystko załatwić, a ja osobiście nie posiadam miejsca a ni wiedzy żeby zająć się tym - więc mam pytanie - czy jest ktoś z was tu mechanikiem który zna się i mógłby zidentyfikować i naprawić te problemy ? Niestety już tu jestem zmęczony jeździć po mechanikach z polecenia, którzy cos mi tam robią i dalej mam to samo. 

Umówilibyśmy i w jakości urlopu chętnie zwiedziłbym ewentualnie nową miejscowość, i przy okazji miałbym naprawione auto 🙂 

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci nie przeszkadza odległość do Lublina to podstawiaj i zadziałamy

Tylko powinieneś wiedzieć, że takich napraw nie robi się na poczekaniu więc jeśli masz nadzieję pojechać naprawionym autem tego samego dnia to szukaj mechanika z kategorii czarodziejów

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

To "zalewanie" paliwem może być od zebranych korekt przez sterownik silnika. Warto odłączyć akumulator i zrobić próbę odpalenia.

Teraz nie działa mi radio 😂😂😂😂

gdzieś mogę znaleść ten kod ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontuj radio i pokaż zdjęcie naklejki z obudowy

Odpinanie akumulatora nie pomaga na nic, jedynie na utracenie możliwości słuchania muzyki, na pewno nie skasujesz nim jakiejkolwiek adaptacji w ECM,takie cuda działy się w autach  20 kilka lat temu i wcześniej

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2024 o 17:55, Night napisał(a):

Czyli wymienić ten elektrozawór, mimo tego że sprawdzali ten cały układ koła zfr i powiedzieli że jest w stanie roboczym ? 

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
Jeszcze bardziej głowa mi pęka 😂

Co to znaczy w stanie roboczym?- nie znam takiego pojęcia. Ostatni elektrozawór wstawiłem godzinę po ostatnim wpisie. M3 218 kkm (wymiana z oryginału na Pierburga). Po wymianie zapłon -1 do 0 stopni. Objawy jak u Ciebie, ale na gorącym falowanie obrotów aż do szarpania. Zapalanie 3 do 5 razy jeszcze bez terkotania. Jazda skończyła się rozładowanym akumulatorem. Po wymianie elektrozaworu i odpaleniu z kabli ładowanie prawidłowe. Cała operacja z nagrzaniem silnika, skasowaniem błędów i podglądem parametrów trwała ok 40  minut (w drodze na działkę).

Radio code generator - Renault lub odczytanie po wyjęciu radia.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!