Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie między 1500-2000 obr. (zimny czasami do 2500) - TCe 130 '18 [Rozwiązane]


psz3mo

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, psz3mo napisał(a):

Wszystko wyłączone, silnik rozgrzany po trasie, obroty około 740 na minutę i wyszło, że:
           *    ciśnienie w dolocie to okolicach 340 mbar

          *     kąt wyprzedzenia w okolicach -2 stopni 

 - tak, że myślę, że na razie to mogę zostawić.

Jest  OK

9 godzin temu, psz3mo napisał(a):

Za sondy lambda się biorę.

oraz montaż separatora par oleju;

  - bo w przeciwnym razie sytuacja będzie się powtarzać,

W dniu 14.05.2024 o 10:07, Andrzej-2010 napisał(a):

  4/ montaż separatora par oleju

  

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Update tematu.

 

Podmieniłem sondy lambda (obie), na oryginalne, z przodu 'Denso', z tyłu 'NTK Japan' - brak efektu. Co do dziwnego odczytu z pomiarów napięcia (szerokopasmowa 2.5V i 0,1V-0,8 na tylnej) - na forum Nissana, w wątku o 1.2 DIG-T znalazłem odczyt innego użytkownika - wygląda to tak samo. Przy obrotach około 2.5 tys. wygląda jakby, w przypadku 'tylnej', aplikacja nie pokazywała właściwie sinusoidy, w dłuższym czasie ona jest, ale z bardzo rozciągnięta górą, np. trzyma się kilkanaście sekund na 0,6V, spada do 0,1V, powoli rośnie do 0,6V itd, także średnia wychodzi w okolicach 0,45V - na dniach będę miał czytnik OBD z rysowaniem wykresów, może tam będzie to widać. Czym bardziej nagrzany silnik tym odczyt bardziej zbliżał się do właściwego. Obie reagują poprawnie na dodanie/puszczenie gazu

Przedni czujnik kzfr - wyciągałem go, był czysty, siateczki przejrzyste, brak uszkodzeń, ale jeszcze nie jechałem z odpiętym. 

Zauważyłem jednak inny objaw - pooszarpywanie nierozwiązalnie połączone jest z wypadaniem zapłonów, czego doszukałem się w PyClip. Wypadanie zapłonów jest na każdym cylindrze. Nie jest to ilość, która wywołuje checka (przejazd miasto-trasa. 25 km, po kilkanaście na cylinder), czy jakikolwiek błąd diagnostyczny, ale jeżeli poczuje szarpnięcie to mogę być pewny, że zapłon wypadł. Nawet na rozgrzanym silniku, na postoju, jeżeli powoli zwiększam obroty i szarpnie, to 'wpada' (w sumie) 1-3 dodatkowych 'wypadnięć'.

Co sprawdziłem:

* świece - wymienione były 4 tys km temu, NGK, wyciągałem, oglądałem. Wyglądają bardzo ok, mało prawdopodobne żeby padły wszystkie 4, chyba że się zepsuły od wyciągania...

* cewki - podmieniłem 2 na próbę, zmian brak

Jakieś pomysły macie, czy zostaje mi ogarnięty elektromechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie jest to szarpanie u Ciebie , miałem taki silnik i na zimnym lekko szarpał. Jeździłem cztery lata z tym. Nikt nie był w stanie naprawić. Przyzwyczaiłem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, psz3mo napisał(a):

Co do dziwnego odczytu z pomiarów napięcia (szerokopasmowa 2.5V i 0,1V-0,8 na tylnej)

Mając sondę szerokopasmową należy mierzyć;

   1/ współczynnik lambda λ składu mieszanki,

         Zmianawsp_lambdask_miesz-ukad_regul_z_szer_pasm_czuj_O2.thumb.jpg.f2c5eab84d093662d95467b3ad6d2a5d.jpg

         -  λ - powinna trzymać wartość 1,0, 

  2/ oraz prądu sondy I szerokopasmowej;     

         a/ szerokopasmowa  sonda powinna trzymać wartość prądu blisko 0 (stechiometryczna ),

         b/ powinna falować w zakresie;  - 0,05 mA >  I  < + 0,05 mA,

              - przy  < 0  -   mieszanka bogata,

              - przy  > 0  -   mieszanka uboga,

2 godziny temu, psz3mo napisał(a):

Wypadanie zapłonów jest na każdym cylindrze.

  -Nie jest to ilość, która wywołuje checka (przejazd miasto-trasa. 25 km, po kilkanaście na cylinder),

       - czy jakikolwiek błąd diagnostyczny,

       - ale jeżeli poczuje szarpnięcie to mogę być pewny, że zapłon wypadł.

        

2 godziny temu, psz3mo napisał(a):

 świece - wymienione były 4 tys km temu, NGK, wyciągałem, oglądałem.

-Wyglądają bardzo ok, mało prawdopodobne, żeby padły wszystkie 4, chyba że się zepsuły od wyciągania...

3/ Praktyka pokazała, że ;

      a/ świece NGK - jeżeli już to powinny być "made in Japan''  a nie Franse, 

      b/ większość użytkowników poleca denso; IXEH22FTT, 

4/ Zalecam;

     a/ wymianę filtra powietrza,

     b/ wymianę termostatu;

            - jeżeli w czasie dłuższej jazdy trzyma temperaturę < 95 C,   

     c/ tankować paliwo na markowych stacjach,

           1/ do każdego tankowania dodawać Archoil AR6900-P MAX, 

                  - pełniącego funkcję katalizatora spalania, zmniejszającego powstawanie nagaru,

           2/ ciśnienie paliwa na listwie na biegu jałowym powinna być -  50 bar,  

             3/ unikać mocnych przyspieszeń z niskich obrotów,

            4/ dawać po garach > 4000 obr/min, a unikać niskich obrotów silnika;
                  - im więcej jazd po mieście, tym więcej i częściej należy dawać po garach,

                   - nie dawać po garach gdy silnik zimny,

            5/ filtra cząstek stałych GPF nie masz ????
                          - od 2018r  -  zmieniły się normy olejowe,

                      - wprowadzono normy RN17; RN17 FE  i  RN RSA,

             6/ przeprowadzić fachowe czyszczeniu układu wtryskowego,

     d/ poziom oleju trzymać na maximum, ze względu na dostawanie się paliwa do oleju;

             - stosować markowy olej,   

     f/ dokonać pomiaru ;

            - ilości wypadań zapłonu na poszczególnych cylindrach,

            - ilości spalań stukowych na poszczególnych cylindrach,

            - pomierzyć ciśnienie oleju na biegu jałowym, na gorącym silniku,

 
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki mają podobne problemy do TSI/TFSI VAG, osiadanie nagaru w komorze spalania i w efekcie spalanie stukowe silnika prowadzące do jego uszkodzenia. Krąży w  powietrzu opinia, że najlepsze na skuteczne usunięcie nagaru jest wodorowanie silnika

8 godzin temu, psz3mo napisał(a):

Przy obrotach około 2.5 tys. wygląda jakby, w przypadku 'tylnej', aplikacja nie pokazywała właściwie sinusoidy, w dłuższym czasie ona jest, ale z bardzo rozciągnięta górą,

 

Tylna sonda służy do diagnostyki sprawności katalizatora, jej wykres (przy sprawnym układzie) jest mocno spłaszczoną sinusoidą

Edytowane przez milejow
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Mając sondę szerokopasmową należy mierzyć;

   1/ współczynnik lambda λ składu mieszanki,

         Zmianawsp_lambdask_miesz-ukad_regul_z_szer_pasm_czuj_O2.thumb.jpg.f2c5eab84d093662d95467b3ad6d2a5d.jpg

         -  λ - powinna trzymać wartość 1,0, 

  2/ oraz prądu sondy I szerokopasmowej;     

         a/ szerokopasmowa  sonda powinna trzymać wartość prądu blisko 0 (stechiometryczna ),

         b/ powinna falować w zakresie;  - 0,05 mA >  I  < + 0,05 mA,

              - przy  < 0  -   mieszanka bogata,

              - przy  > 0  -   mieszanka uboga,

Lambda trzyma się w okolicy 1, jak na wykresie, więc wydaje mi się że ok

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

3/ Praktyka pokazała, że ;

      a/ świece NGK - jeżeli już to powinny być "made in Japan''  a nie Franse, 

      b/ większość użytkowników poleca denso; IXEH22FTT, 

Zrobiłem zdjęcie jak wyciągałem - NGK, Japan z ASO, zerknę na denso. Przed wymianą świec był tez problem z szarpaniem (nie wiem jednak czy zapłon wypadał)

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

4/ Zalecam;

     a/ wymianę filtra powietrza,

     b/ wymianę termostatu;

            - jeżeli w czasie dłuższej jazdy trzyma temperaturę < 95 C,   

     c/ tankować paliwo na markowych stacjach,

a. Wymieniony kilka tys km temu, oryginał , oglądałem ostatnio, czysty

b. Wygląda że działa ok

c. tankuje tylko na dużych, sprawdzonych stacjach: shell, BP, moya. Planuje teraz wlać 98 i sprawdzić

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

2/ ciśnienie paliwa na listwie na biegu jałowym powinna być -  50 bar,  

na rozgrzanym silniku, na obrotach jałowych (ok 750) - odczyt z listwy (pr038) ~ 37 bar (w tym samym czasie parametr "zalecane ciśnienie na listwie" wg clip (pr008) wskazuje okolice 37 bar, czasami +-0,2. Być może za mało. 

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

5/ filtra cząstek stałych GPF nie masz ????
                          - od 2018r  -  zmieniły się normy olejowe,

                      - wprowadzono normy RN17; RN17 FE  i  RN RSA,

nie, GPF był od 1.3

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   d/ poziom oleju trzymać na maximum, ze względu na dostawanie się paliwa do oleju;

             - stosować markowy olej,  

shell helix ultra 5w40, do pełnego brakuje jakiś 100 ml, nie zmieniło się od wymiany (1 tys km temu), mogę dolać

 

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

f/ dokonać pomiaru ;

            - ilości wypadań zapłonu na poszczególnych cylindrach,

            - ilości spalań stukowych na poszczególnych cylindrach,

            - pomierzyć ciśnienie oleju na biegu jałowym, na gorącym silniku,

wypadanie: na postoju 0, podczas jazdy to loteria, zależy gdzie jadę, zapłony wypadają przy określonych obrotach (jak w temacie) i to nie zawsze

spalanie stukowe: między 11 a 22 maja zarejestrowane wartości zmieniły się tak na cylindrach: 1161 > 1167, 3717 > 3735, 1248 > 1255, 425 - 425 więc zmiana praktycznie żadna (przejechane jakieś 400km)

ciśnienie oleju: sprawdzę.

43 minuty temu, milejow napisał(a):

Te silniki mają podobne problemy do TSI/TFSI VAG, osiadanie nagaru w komorze spalania i w efekcie spalanie stukowe silnika prowadzące do jego uszkodzenia. Krąży w  powietrzu opinia, że najlepsze na skuteczne usunięcie nagaru jest wodorowanie silnika

 

Tylna sonda służy do diagnostyki sprawności katalizatora, jej wykres (przy sprawnym układzie) jest mocno spłaszczoną sinusoidą

silnik jest po czyszczeniu w ASO (dolot, zawory, cylindry) + poszedł jeszcze antykarbon do cylindrów. W cylindrach widać amelinium a z dolotu można 'jeść' - zdjęcia wrzuciłem na poprzedniej steonie.

Dzięki jednak za sugestie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, psz3mo napisał(a):

na rozgrzanym silniku, na obrotach jałowych (ok 750) - odczyt z listwy (pr038) ~ 37 bar (w tym samym czasie parametr "zalecane ciśnienie na listwie" wg clip (pr008) wskazuje okolice 37 bar, czasami +-0,2. Być może za mało. 

 

Zalecenia;

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 6/ przeprowadzić fachowe czyszczeniu układu wtryskowego,

 Po czyszczeniu wtrysków, diagnoza;

      - czujnika ciśnienia paliwa na listwie,

      - regulatora ciśnienia pompy wtryskowej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

problem rozwiązany, Żona mówi że nie szarpie (a jej to najbardziej przeszkadzało), mechanik twierdzi, że nie szarpie, dla mnie też jest ok.

zakończyło się wymianą rozrządu, a wszystkiemu najprawdopodobniej winny był napinacz. Na dwóch zębach, mniej więcej w połowie trzpienia, były minimalne ubytki (zdjęcie poglądowe) i mogła się po nich ślizgać zapadka. Do wymiany poszedł cały rozrząd, bo rozbieranie wszystkiego, tylko dla napinacza było bez sensu.

ASO rozrząd wykluczyło 4 miesiące temu, więc batalia się nie skończyła...

 

image.thumb.png.466b6e1f35b01a6e8307fde0c0fa3768.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • psz3mo zmienił(a) tytuł na Szarpie między 1500-2000 obr. (zimny czasami do 2500) - TCe 130 '18 [Rozwiązane]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!