Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie między 1500-2000 obr. (zimny czasami do 2500) - TCe 130 '18 [Rozwiązane]


psz3mo

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, psz3mo napisał(a):

Wszystko wyłączone, silnik rozgrzany po trasie, obroty około 740 na minutę i wyszło, że:
           *    ciśnienie w dolocie to okolicach 340 mbar

          *     kąt wyprzedzenia w okolicach -2 stopni 

 - tak, że myślę, że na razie to mogę zostawić.

Jest  OK

9 godzin temu, psz3mo napisał(a):

Za sondy lambda się biorę.

oraz montaż separatora par oleju;

  - bo w przeciwnym razie sytuacja będzie się powtarzać,

W dniu 14.05.2024 o 10:07, Andrzej-2010 napisał(a):

  4/ montaż separatora par oleju

  

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Update tematu.

 

Podmieniłem sondy lambda (obie), na oryginalne, z przodu 'Denso', z tyłu 'NTK Japan' - brak efektu. Co do dziwnego odczytu z pomiarów napięcia (szerokopasmowa 2.5V i 0,1V-0,8 na tylnej) - na forum Nissana, w wątku o 1.2 DIG-T znalazłem odczyt innego użytkownika - wygląda to tak samo. Przy obrotach około 2.5 tys. wygląda jakby, w przypadku 'tylnej', aplikacja nie pokazywała właściwie sinusoidy, w dłuższym czasie ona jest, ale z bardzo rozciągnięta górą, np. trzyma się kilkanaście sekund na 0,6V, spada do 0,1V, powoli rośnie do 0,6V itd, także średnia wychodzi w okolicach 0,45V - na dniach będę miał czytnik OBD z rysowaniem wykresów, może tam będzie to widać. Czym bardziej nagrzany silnik tym odczyt bardziej zbliżał się do właściwego. Obie reagują poprawnie na dodanie/puszczenie gazu

Przedni czujnik kzfr - wyciągałem go, był czysty, siateczki przejrzyste, brak uszkodzeń, ale jeszcze nie jechałem z odpiętym. 

Zauważyłem jednak inny objaw - pooszarpywanie nierozwiązalnie połączone jest z wypadaniem zapłonów, czego doszukałem się w PyClip. Wypadanie zapłonów jest na każdym cylindrze. Nie jest to ilość, która wywołuje checka (przejazd miasto-trasa. 25 km, po kilkanaście na cylinder), czy jakikolwiek błąd diagnostyczny, ale jeżeli poczuje szarpnięcie to mogę być pewny, że zapłon wypadł. Nawet na rozgrzanym silniku, na postoju, jeżeli powoli zwiększam obroty i szarpnie, to 'wpada' (w sumie) 1-3 dodatkowych 'wypadnięć'.

Co sprawdziłem:

* świece - wymienione były 4 tys km temu, NGK, wyciągałem, oglądałem. Wyglądają bardzo ok, mało prawdopodobne żeby padły wszystkie 4, chyba że się zepsuły od wyciągania...

* cewki - podmieniłem 2 na próbę, zmian brak

Jakieś pomysły macie, czy zostaje mi ogarnięty elektromechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, psz3mo napisał(a):

Co do dziwnego odczytu z pomiarów napięcia (szerokopasmowa 2.5V i 0,1V-0,8 na tylnej)

Mając sondę szerokopasmową należy mierzyć;

   1/ współczynnik lambda λ składu mieszanki,

         Zmianawsp_lambdask_miesz-ukad_regul_z_szer_pasm_czuj_O2.thumb.jpg.f2c5eab84d093662d95467b3ad6d2a5d.jpg

         -  λ - powinna trzymać wartość 1,0, 

  2/ oraz prądu sondy I szerokopasmowej;     

         a/ szerokopasmowa  sonda powinna trzymać wartość prądu blisko 0 (stechiometryczna ),

         b/ powinna falować w zakresie;  - 0,05 mA >  I  < + 0,05 mA,

              - przy  < 0  -   mieszanka bogata,

              - przy  > 0  -   mieszanka uboga,

2 godziny temu, psz3mo napisał(a):

Wypadanie zapłonów jest na każdym cylindrze.

  -Nie jest to ilość, która wywołuje checka (przejazd miasto-trasa. 25 km, po kilkanaście na cylinder),

       - czy jakikolwiek błąd diagnostyczny,

       - ale jeżeli poczuje szarpnięcie to mogę być pewny, że zapłon wypadł.

        

2 godziny temu, psz3mo napisał(a):

 świece - wymienione były 4 tys km temu, NGK, wyciągałem, oglądałem.

-Wyglądają bardzo ok, mało prawdopodobne, żeby padły wszystkie 4, chyba że się zepsuły od wyciągania...

3/ Praktyka pokazała, że ;

      a/ świece NGK - jeżeli już to powinny być "made in Japan''  a nie Franse, 

      b/ większość użytkowników poleca denso; IXEH22FTT, 

4/ Zalecam;

     a/ wymianę filtra powietrza,

     b/ wymianę termostatu;

            - jeżeli w czasie dłuższej jazdy trzyma temperaturę < 95 C,   

     c/ tankować paliwo na markowych stacjach,

           1/ do każdego tankowania dodawać Archoil AR6900-P MAX, 

                  - pełniącego funkcję katalizatora spalania, zmniejszającego powstawanie nagaru,

           2/ ciśnienie paliwa na listwie na biegu jałowym powinna być -  50 bar,  

             3/ unikać mocnych przyspieszeń z niskich obrotów,

            4/ dawać po garach > 4000 obr/min, a unikać niskich obrotów silnika;
                  - im więcej jazd po mieście, tym więcej i częściej należy dawać po garach,

                   - nie dawać po garach gdy silnik zimny,

            5/ filtra cząstek stałych GPF nie masz ????
                          - od 2018r  -  zmieniły się normy olejowe,

                      - wprowadzono normy RN17; RN17 FE  i  RN RSA,

             6/ przeprowadzić fachowe czyszczeniu układu wtryskowego,

     d/ poziom oleju trzymać na maximum, ze względu na dostawanie się paliwa do oleju;

             - stosować markowy olej,   

     f/ dokonać pomiaru ;

            - ilości wypadań zapłonu na poszczególnych cylindrach,

            - ilości spalań stukowych na poszczególnych cylindrach,

            - pomierzyć ciśnienie oleju na biegu jałowym, na gorącym silniku,

 
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki mają podobne problemy do TSI/TFSI VAG, osiadanie nagaru w komorze spalania i w efekcie spalanie stukowe silnika prowadzące do jego uszkodzenia. Krąży w  powietrzu opinia, że najlepsze na skuteczne usunięcie nagaru jest wodorowanie silnika

8 godzin temu, psz3mo napisał(a):

Przy obrotach około 2.5 tys. wygląda jakby, w przypadku 'tylnej', aplikacja nie pokazywała właściwie sinusoidy, w dłuższym czasie ona jest, ale z bardzo rozciągnięta górą,

 

Tylna sonda służy do diagnostyki sprawności katalizatora, jej wykres (przy sprawnym układzie) jest mocno spłaszczoną sinusoidą

Edytowane przez milejow
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Mając sondę szerokopasmową należy mierzyć;

   1/ współczynnik lambda λ składu mieszanki,

         Zmianawsp_lambdask_miesz-ukad_regul_z_szer_pasm_czuj_O2.thumb.jpg.f2c5eab84d093662d95467b3ad6d2a5d.jpg

         -  λ - powinna trzymać wartość 1,0, 

  2/ oraz prądu sondy I szerokopasmowej;     

         a/ szerokopasmowa  sonda powinna trzymać wartość prądu blisko 0 (stechiometryczna ),

         b/ powinna falować w zakresie;  - 0,05 mA >  I  < + 0,05 mA,

              - przy  < 0  -   mieszanka bogata,

              - przy  > 0  -   mieszanka uboga,

Lambda trzyma się w okolicy 1, jak na wykresie, więc wydaje mi się że ok

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

3/ Praktyka pokazała, że ;

      a/ świece NGK - jeżeli już to powinny być "made in Japan''  a nie Franse, 

      b/ większość użytkowników poleca denso; IXEH22FTT, 

Zrobiłem zdjęcie jak wyciągałem - NGK, Japan z ASO, zerknę na denso. Przed wymianą świec był tez problem z szarpaniem (nie wiem jednak czy zapłon wypadał)

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

4/ Zalecam;

     a/ wymianę filtra powietrza,

     b/ wymianę termostatu;

            - jeżeli w czasie dłuższej jazdy trzyma temperaturę < 95 C,   

     c/ tankować paliwo na markowych stacjach,

a. Wymieniony kilka tys km temu, oryginał , oglądałem ostatnio, czysty

b. Wygląda że działa ok

c. tankuje tylko na dużych, sprawdzonych stacjach: shell, BP, moya. Planuje teraz wlać 98 i sprawdzić

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

2/ ciśnienie paliwa na listwie na biegu jałowym powinna być -  50 bar,  

na rozgrzanym silniku, na obrotach jałowych (ok 750) - odczyt z listwy (pr038) ~ 37 bar (w tym samym czasie parametr "zalecane ciśnienie na listwie" wg clip (pr008) wskazuje okolice 37 bar, czasami +-0,2. Być może za mało. 

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

5/ filtra cząstek stałych GPF nie masz ????
                          - od 2018r  -  zmieniły się normy olejowe,

                      - wprowadzono normy RN17; RN17 FE  i  RN RSA,

nie, GPF był od 1.3

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   d/ poziom oleju trzymać na maximum, ze względu na dostawanie się paliwa do oleju;

             - stosować markowy olej,  

shell helix ultra 5w40, do pełnego brakuje jakiś 100 ml, nie zmieniło się od wymiany (1 tys km temu), mogę dolać

 

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

f/ dokonać pomiaru ;

            - ilości wypadań zapłonu na poszczególnych cylindrach,

            - ilości spalań stukowych na poszczególnych cylindrach,

            - pomierzyć ciśnienie oleju na biegu jałowym, na gorącym silniku,

wypadanie: na postoju 0, podczas jazdy to loteria, zależy gdzie jadę, zapłony wypadają przy określonych obrotach (jak w temacie) i to nie zawsze

spalanie stukowe: między 11 a 22 maja zarejestrowane wartości zmieniły się tak na cylindrach: 1161 > 1167, 3717 > 3735, 1248 > 1255, 425 - 425 więc zmiana praktycznie żadna (przejechane jakieś 400km)

ciśnienie oleju: sprawdzę.

43 minuty temu, milejow napisał(a):

Te silniki mają podobne problemy do TSI/TFSI VAG, osiadanie nagaru w komorze spalania i w efekcie spalanie stukowe silnika prowadzące do jego uszkodzenia. Krąży w  powietrzu opinia, że najlepsze na skuteczne usunięcie nagaru jest wodorowanie silnika

 

Tylna sonda służy do diagnostyki sprawności katalizatora, jej wykres (przy sprawnym układzie) jest mocno spłaszczoną sinusoidą

silnik jest po czyszczeniu w ASO (dolot, zawory, cylindry) + poszedł jeszcze antykarbon do cylindrów. W cylindrach widać amelinium a z dolotu można 'jeść' - zdjęcia wrzuciłem na poprzedniej steonie.

Dzięki jednak za sugestie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, psz3mo napisał(a):

na rozgrzanym silniku, na obrotach jałowych (ok 750) - odczyt z listwy (pr038) ~ 37 bar (w tym samym czasie parametr "zalecane ciśnienie na listwie" wg clip (pr008) wskazuje okolice 37 bar, czasami +-0,2. Być może za mało. 

 

Zalecenia;

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 6/ przeprowadzić fachowe czyszczeniu układu wtryskowego,

 Po czyszczeniu wtrysków, diagnoza;

      - czujnika ciśnienia paliwa na listwie,

      - regulatora ciśnienia pompy wtryskowej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

problem rozwiązany, Żona mówi że nie szarpie (a jej to najbardziej przeszkadzało), mechanik twierdzi, że nie szarpie, dla mnie też jest ok.

zakończyło się wymianą rozrządu, a wszystkiemu najprawdopodobniej winny był napinacz. Na dwóch zębach, mniej więcej w połowie trzpienia, były minimalne ubytki (zdjęcie poglądowe) i mogła się po nich ślizgać zapadka. Do wymiany poszedł cały rozrząd, bo rozbieranie wszystkiego, tylko dla napinacza było bez sensu.

ASO rozrząd wykluczyło 4 miesiące temu, więc batalia się nie skończyła...

 

image.thumb.png.466b6e1f35b01a6e8307fde0c0fa3768.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • psz3mo zmienił(a) tytuł na Szarpie między 1500-2000 obr. (zimny czasami do 2500) - TCe 130 '18 [Rozwiązane]
  • 6 miesięcy temu...

  

W dniu 17.07.2024 o 14:08, psz3mo napisał(a):

zakończyło się wymianą rozrządu, a wszystkiemu najprawdopodobniej winny był napinacz łańcucha

1/Nie uprawiać przesadnej eko- jazdy i  nie zamulać silnika,

  Jazda w przedziale obrotów 1200 – 1500 - jest  zabójcza dla silnika;

        -wkręcać co jakiś czas pod żółte pole, wtedy nagar odrywa się od tłoków,

       - nie kręcić wysoko zaraz po rozruchu oraz unikać krótkich dystansów,

2/Zjawisko LSPI nasila się przy; 

      a/ niskich  obrotach ( 1500 ~ 2200 obr.),

      b/ małym litrażu z turbodoładowaniem,

3/ Dla uniknięcia/ograniczenia nagaru - który jest głównym sprawcą LSPI ;

      a/ stosować markowe paliwo i markowy olej z niskim wskaźnikiem odparowalności Noack,  

      b/ zainstalować LPG z dotryskiem Pb,

                  lub / oraz 

      c/ separatora par oleju  " Oil Catch Tank" 

 4/ Wgrać aktualny soft sterownika  - gdy silnik jest zdrowy/bez nagaru ;

       a/ skutkuje znaczną pozytywną korektą map wtrysku,

       b/ brakiem szarpania, falowania obrotów na wolnych obrotach oraz w czasie jazdy,

  5/ Do każdego tankowania stosować  Archoil AR6900 - P MAX;            

             

 

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!